[ACE] zmiana na digifanta
DEC umożliwia zastąpienie wtrysku mechanicznego wtryskiem elektronicznym, zaturbienie każdego silnika, montaż
sekwencji lpg lub pozbycie się przepływomierza klapkowego i zastąpienie go czujnikiem ciśnienia MAP
(wbudowanym w DECa)
Lista zakupów do silnika R4 8V:
- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- kolektor ssący z B4 2.0 ABK - ma listwę wtryskową z fajną wiązką spinająca wtryski pod jedną wtyczkę, swój
kupiłem za 140PLN z kosztami przesyłki - w komplecie kolektor bez przepustnicy, wtryski, listwa z regulatorem
ciśnienia paliwa, wiązką wtrysków, przewodami paliwowymi,
- przepustnica zależnie od silnika przerabianego pasuje z przeróbkami lub bez pod kolektor ssący z ABK,
- czujnik temperatury powietrza - nie ma znaczenia jaki i z jakiego auta, bo w DECu można zrobić kalibrację -
ja zastosowałem czujnik z 1,8 20V turbo AEB - używam ich we wszystkich projektach, bo ułatwiają montaż, mają
jedno ucho na śrubkę M6 i uszczelniają się na oringu, do tego jeszcze są długie i sięgają tam gdzie trzeba,
- do JNa poszły dwie wtyczki dwu-pinowe Boscha - do listwy wtryskowej i do czujnika temperatury powietrza.
- przewody paliwowe na wymiar, to koszt około 80-100PLN.
Z zakupów to tyle...no jeszcze wedle życzenia filtr stożkowy powietrza i materiał na dolot lub jakaś seryjna
obudowa filtra powietrza z B4, A4 czy innych peżotów.
Do DECa dołączamy instrukcję obsługi.
Lista zakupów do silnika R4 16V:
- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- 4szt gniazd wtrysków z samochodów z Digifantem - 037 133 555A tylko ASO ceny od 17-30 PLN za szt,
- listwa wtryskowa z 1,8 20V (A4, Passat B5...) najlepiej z wtryskami - ceny od 100 do 300PLN,
- czujnik temperatury powietrza - nie ma znaczenia jaki i z jakiego auta, bo w DECu można zrobić kalibrację -
ja zastosowałem czujnik z 1,8 20V turbo AEB - używam ich we wszystkich projektach, bo ułatwiają montaż, mają
jedno ucho na śrubkę M6 i uszczelniają się na oringu, do tego jeszcze są długie i sięgają tam gdzie trzeba,
- wtyczki Boscha do wtrysków, czujnika temp powietrza - moga być używki wycięte z wiązek,
- przewody paliwowe na wymiar, to koszt około 80-100PLN,
- przy seryjnym kolektorze ssącym potrzeba wykonać rurki - przedłóżki do wtrysków - listwa wypada na
kolektorze ssącym, można je wykonać z aluminium, stali lub tworzywa - np. tarflenu.
Z zakupów to tyle...no jeszcze wedle życzenia filtr stożkowy powietrza i materiał na dolot lub jakaś seryjna
obudowa filtra powietrza z B4, A4 czy innych peżotów.
Do DECa dołączamy instrukcję obsługi.
Lista zakupów do silnika R5 10V N/A i turbo:
- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- 5szt gniazd wtrysków z samochodów z Digifantem - 037 133 555A tylko ASO ceny od 17-30 PLN za szt,
- listwa wtryskowa z 2.2 20V turbo najłatwiej zamontować listwę z silnika AAN - ma wbodowany regulator
ciśnienia paliwa i jest wykonana ze stali nierdzewnej (3B ma stalową i regulator ciśnienia zewnętrzny) co
ułatwia spawanie; listwa najlepiej z wtryskami - ceny od 150 do 400PLN. Listwę trzeba skrócić o kilka
centymetrów - podam dokładnie o ile, w NG/NF jest kłopot z giazdami wtrysków - rozpracowuję temat. W KG/MC w
głowicę wkręcamy w.w. gniazda wtrysków, w przypadku KG listwa ma więcej miejsca, bo KG ma okrągłą przepustnicę
i nie ma kanału powietrznego do zaworu biegu jałowego, ale i tak listwę trzeba zwęzić i przenieść gwint
przewodu zasilającego paliwem - fotki niebawem. W MC podcięcie listwy nie wystaczy. Trzea przerobić
przepustnicę na okrągłą, lub zastąpić ją inną...lub odsunąć kolektor ssący od głowicy - opracowuję temat na
CNC.
- czujnik temperatury powietrza - nie ma znaczenia jaki i z jakiego auta, bo w DECu można zrobić kalibrację -
ja zastosowałem czujnik z 1,8 20V turbo AEB - używam ich we wszystkich projektach, bo ułatwiają montaż, mają
jedno ucho na śrubkę M6 i uszczelniają się na oringu, do tego jeszcze są długie i sięgają tam gdzie trzeba,
- wtyczki Boscha do wtrysków, czujnika temp powietrza - moga być używki wycięte z wiązek; W turbo jest
seryjnie czujnik temperatury powietrza,
- przewody paliwowe na wymiar, to koszt około 80-100PLN,
- przy seryjnym kolektorze ssącym potrzeba wykonać rurki - przedłóżki do wtrysków - listwa wypada na
kolektorze ssącym.
Z zakupów to tyle...no jeszcze wedle życzenia filtr stożkowy powietrza i materiał na dolot lub jakaś seryjna
obudowa filtra powietrza z B4, A4 czy innych peżotów.
Do DECa dołączamy instrukcję obsługi.
sekwencji lpg lub pozbycie się przepływomierza klapkowego i zastąpienie go czujnikiem ciśnienia MAP
(wbudowanym w DECa)
Lista zakupów do silnika R4 8V:
- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- kolektor ssący z B4 2.0 ABK - ma listwę wtryskową z fajną wiązką spinająca wtryski pod jedną wtyczkę, swój
kupiłem za 140PLN z kosztami przesyłki - w komplecie kolektor bez przepustnicy, wtryski, listwa z regulatorem
ciśnienia paliwa, wiązką wtrysków, przewodami paliwowymi,
- przepustnica zależnie od silnika przerabianego pasuje z przeróbkami lub bez pod kolektor ssący z ABK,
- czujnik temperatury powietrza - nie ma znaczenia jaki i z jakiego auta, bo w DECu można zrobić kalibrację -
ja zastosowałem czujnik z 1,8 20V turbo AEB - używam ich we wszystkich projektach, bo ułatwiają montaż, mają
jedno ucho na śrubkę M6 i uszczelniają się na oringu, do tego jeszcze są długie i sięgają tam gdzie trzeba,
- do JNa poszły dwie wtyczki dwu-pinowe Boscha - do listwy wtryskowej i do czujnika temperatury powietrza.
- przewody paliwowe na wymiar, to koszt około 80-100PLN.
Z zakupów to tyle...no jeszcze wedle życzenia filtr stożkowy powietrza i materiał na dolot lub jakaś seryjna
obudowa filtra powietrza z B4, A4 czy innych peżotów.
Do DECa dołączamy instrukcję obsługi.
Lista zakupów do silnika R4 16V:
- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- 4szt gniazd wtrysków z samochodów z Digifantem - 037 133 555A tylko ASO ceny od 17-30 PLN za szt,
- listwa wtryskowa z 1,8 20V (A4, Passat B5...) najlepiej z wtryskami - ceny od 100 do 300PLN,
- czujnik temperatury powietrza - nie ma znaczenia jaki i z jakiego auta, bo w DECu można zrobić kalibrację -
ja zastosowałem czujnik z 1,8 20V turbo AEB - używam ich we wszystkich projektach, bo ułatwiają montaż, mają
jedno ucho na śrubkę M6 i uszczelniają się na oringu, do tego jeszcze są długie i sięgają tam gdzie trzeba,
- wtyczki Boscha do wtrysków, czujnika temp powietrza - moga być używki wycięte z wiązek,
- przewody paliwowe na wymiar, to koszt około 80-100PLN,
- przy seryjnym kolektorze ssącym potrzeba wykonać rurki - przedłóżki do wtrysków - listwa wypada na
kolektorze ssącym, można je wykonać z aluminium, stali lub tworzywa - np. tarflenu.
Z zakupów to tyle...no jeszcze wedle życzenia filtr stożkowy powietrza i materiał na dolot lub jakaś seryjna
obudowa filtra powietrza z B4, A4 czy innych peżotów.
Do DECa dołączamy instrukcję obsługi.
Lista zakupów do silnika R5 10V N/A i turbo:
- DigitalEcuCheater z wbudowanym MAP'em - cena detaliczna 450PLN z FV lub paragonem i gwarancją,
- 5szt gniazd wtrysków z samochodów z Digifantem - 037 133 555A tylko ASO ceny od 17-30 PLN za szt,
- listwa wtryskowa z 2.2 20V turbo najłatwiej zamontować listwę z silnika AAN - ma wbodowany regulator
ciśnienia paliwa i jest wykonana ze stali nierdzewnej (3B ma stalową i regulator ciśnienia zewnętrzny) co
ułatwia spawanie; listwa najlepiej z wtryskami - ceny od 150 do 400PLN. Listwę trzeba skrócić o kilka
centymetrów - podam dokładnie o ile, w NG/NF jest kłopot z giazdami wtrysków - rozpracowuję temat. W KG/MC w
głowicę wkręcamy w.w. gniazda wtrysków, w przypadku KG listwa ma więcej miejsca, bo KG ma okrągłą przepustnicę
i nie ma kanału powietrznego do zaworu biegu jałowego, ale i tak listwę trzeba zwęzić i przenieść gwint
przewodu zasilającego paliwem - fotki niebawem. W MC podcięcie listwy nie wystaczy. Trzea przerobić
przepustnicę na okrągłą, lub zastąpić ją inną...lub odsunąć kolektor ssący od głowicy - opracowuję temat na
CNC.
- czujnik temperatury powietrza - nie ma znaczenia jaki i z jakiego auta, bo w DECu można zrobić kalibrację -
ja zastosowałem czujnik z 1,8 20V turbo AEB - używam ich we wszystkich projektach, bo ułatwiają montaż, mają
jedno ucho na śrubkę M6 i uszczelniają się na oringu, do tego jeszcze są długie i sięgają tam gdzie trzeba,
- wtyczki Boscha do wtrysków, czujnika temp powietrza - moga być używki wycięte z wiązek; W turbo jest
seryjnie czujnik temperatury powietrza,
- przewody paliwowe na wymiar, to koszt około 80-100PLN,
- przy seryjnym kolektorze ssącym potrzeba wykonać rurki - przedłóżki do wtrysków - listwa wypada na
kolektorze ssącym.
Z zakupów to tyle...no jeszcze wedle życzenia filtr stożkowy powietrza i materiał na dolot lub jakaś seryjna
obudowa filtra powietrza z B4, A4 czy innych peżotów.
Do DECa dołączamy instrukcję obsługi.
- Apocalipto
- Forum Audi 80
- Posty: 641
- Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Zalegam w łóżku niestety...pochorowałem się, ale jakieś tam pomruki znalazłem tej A200 z DECem.
http://www.youtube.com/watch?v=k1hpFov6 ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?v=k1hpFov6 ... e=youtu.be
- Bezimienny
- Forum Audi 80
- Posty: 91
- Rejestracja: 06 cze 2011, 15:37
- Bezimienny
- Forum Audi 80
- Posty: 91
- Rejestracja: 06 cze 2011, 15:37
No wiele silników volvo jest R5 i może coś by sie wymodziło, ja sie jeszcze nie znam na tyle by coś planować, ale może ktoś coś by wymyślił.
No może sie nie znam ale patrze tak i patrze i widze że volvo 850 miało chyba tylko R5 i może coś w tą strone sie skierować? może ktoś sie wypowiedzieć na ten temat?
No może sie nie znam ale patrze tak i patrze i widze że volvo 850 miało chyba tylko R5 i może coś w tą strone sie skierować? może ktoś sie wypowiedzieć na ten temat?
Trochę było ciemno, ale posłuchajcie sobie...najlepiej w słuchawkach lub z dobrymi głośnikami.
Te auto jest już zamknięte. Doładowanie 1,15bara. Zero stuku i niskie EGT. Zapas jest spory. Testowo dmuchnęliśmy 1,7 bara. Ale zamówienie miłej Pani było na okolice 1 bara.
Filmik Audi 200
Teraz czas na torowe B2 2.2t 10V, B3 1.8 quattro, 2x 200 2,2t 10V i Coupe 2.0 20V. Jutro wysyłam pierwsze 3 sztuki sprzętu w Polskę.
Te auto jest już zamknięte. Doładowanie 1,15bara. Zero stuku i niskie EGT. Zapas jest spory. Testowo dmuchnęliśmy 1,7 bara. Ale zamówienie miłej Pani było na okolice 1 bara.
Filmik Audi 200
Teraz czas na torowe B2 2.2t 10V, B3 1.8 quattro, 2x 200 2,2t 10V i Coupe 2.0 20V. Jutro wysyłam pierwsze 3 sztuki sprzętu w Polskę.
- Apocalipto
- Forum Audi 80
- Posty: 641
- Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
Jeszcze fotka folderowa
Pod maską fotki będą, ale dopiero po tym jak klientka dośle pieniążki na wykończenie auta.
Montaż w przypadku MC, to 10 lub 12 przewodów przeciętych i podpiętych do DECa i dwa przewody do zasilania wtrysków. Pod maskę przeciągamy tylko dwa przewody - ja w tym przypadku wykorzystałem przewody po wtryskiwaczu rozruchowym...także bez przeciąganiu przewodów. Do tego wężyk podciśnienia i ewentualnie podpięcie wtyczki wyświetlacza, który widać na filmiku - te pomarańczowe cyferki. Instrukcje montażu mam w pdfie i jak na razie wysyłam dla klientów.
Pod maską fotki będą, ale dopiero po tym jak klientka dośle pieniążki na wykończenie auta.
Montaż w przypadku MC, to 10 lub 12 przewodów przeciętych i podpiętych do DECa i dwa przewody do zasilania wtrysków. Pod maskę przeciągamy tylko dwa przewody - ja w tym przypadku wykorzystałem przewody po wtryskiwaczu rozruchowym...także bez przeciąganiu przewodów. Do tego wężyk podciśnienia i ewentualnie podpięcie wtyczki wyświetlacza, który widać na filmiku - te pomarańczowe cyferki. Instrukcje montażu mam w pdfie i jak na razie wysyłam dla klientów.
Hehe śmieszny sie temat zrobił bo tytuł jest nieco inny.
Co do tematu to wypowiem sie: zmiana ACE na digi nic prostszego. Temat już ogarnięty do granic możliwośći w golfie. Jest nawet taki topic że nie trzeba orginalnej wiązki z KE-Motronica wyrzucać tylko przepina sie piny. Nie wiem jak wychodzi to kosztowo ale najwazniejśz rzeczą jest dokupienie Kompa z g60 bo on najbardziej rozwojowy.
Są dostepne chipy, listwa w ACE z 1.8 20V + przedłużki (dostępne w handlu)
Ktoś tu powiedział że ACE to kupa w B4 ale mysle że (mowa o zdrowym silniku) jeżeli z 140 KM robi się 160+ to czujesz różnice
Najfajniejsze jest to że ten komp opiera sie na prostej zasadzie zliczania impulsów z halla aparatu zapłonowego i tym samym steruje zapłonem i dawką (full grupa) myśle wiec ze z powodzeniem obsłużył by R5 (trzeba by tylko limiter obrotów przesunąć.
Co do tematu to wypowiem sie: zmiana ACE na digi nic prostszego. Temat już ogarnięty do granic możliwośći w golfie. Jest nawet taki topic że nie trzeba orginalnej wiązki z KE-Motronica wyrzucać tylko przepina sie piny. Nie wiem jak wychodzi to kosztowo ale najwazniejśz rzeczą jest dokupienie Kompa z g60 bo on najbardziej rozwojowy.
Są dostepne chipy, listwa w ACE z 1.8 20V + przedłużki (dostępne w handlu)
Ktoś tu powiedział że ACE to kupa w B4 ale mysle że (mowa o zdrowym silniku) jeżeli z 140 KM robi się 160+ to czujesz różnice
Najfajniejsze jest to że ten komp opiera sie na prostej zasadzie zliczania impulsów z halla aparatu zapłonowego i tym samym steruje zapłonem i dawką (full grupa) myśle wiec ze z powodzeniem obsłużył by R5 (trzeba by tylko limiter obrotów przesunąć.
Z kosztami przy Digi z G60 nie jest kolorowo, bo ceny kompletu potrafią osiągać nawet tysiaka, ale i dochodzą koszty softu lub strojenia u kilku zaledwie specjalistów w PL. No i sterowników z G60 nie przybywa. Strojenie Digi, to wiedza tajemna, a strojenia na DEC czy EasyEcu jestem w stanie nauczyć każdego.