[1.9TD AAZ] Grzeje się po wymianie króćca wodnego.
[1.9TD AAZ] Grzeje się po wymianie króćca wodnego.
witam
od jakiegoś czasu ciekło mi spod króćca wodnego, kupiłem nowy, wymieniłem, zalałem płynem i teraz mam problem, bo auto się grzeje, wentylatory włączają się dopiero ok 100C, czy to wina czujnika, czy może coś innego
ETKA - układ chłodzenia AAZ
od jakiegoś czasu ciekło mi spod króćca wodnego, kupiłem nowy, wymieniłem, zalałem płynem i teraz mam problem, bo auto się grzeje, wentylatory włączają się dopiero ok 100C, czy to wina czujnika, czy może coś innego
ETKA - układ chłodzenia AAZ
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 09:38 przez dubbler, łącznie zmieniany 1 raz.
układ długo się odpowietrzał, ale się udało :mrgreen:
wyjąłem czujniki ze starego króćca i oczyściłem jeden bo był warstewką mazi ubrudzony, w sumie to wydawał się raczej wysłużony, zerdzewiał chyba trochę, cóż włożyłem i wszystko skręciłem, zagrzał się i dopiero w okolicy 98C włączył wentylatory, wcześniej nie miałem problemów, nawet mają pół zbiornika wyrównawczego nie grzał się tak bardzo, jutro kupie nowy i sprawdzimy czy to to.
wie ktoś ile to może kosztować
wyjąłem czujniki ze starego króćca i oczyściłem jeden bo był warstewką mazi ubrudzony, w sumie to wydawał się raczej wysłużony, zerdzewiał chyba trochę, cóż włożyłem i wszystko skręciłem, zagrzał się i dopiero w okolicy 98C włączył wentylatory, wcześniej nie miałem problemów, nawet mają pół zbiornika wyrównawczego nie grzał się tak bardzo, jutro kupie nowy i sprawdzimy czy to to.
wie ktoś ile to może kosztować
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Więc o co chodzi jak jest wszystko dobrze ? Tempera tura włączenia się wentylatorów na pierwszym biegu wynosi około 95-98Stopni C (zależy od czujnika) więc wygląda że jest dobrze. Ale wcale się nie zdziwię jak padł czujnik przez tą nadgorliwość i bezsensowne jego czyszczenie, zawsze zastanawiam się dla czego ludzie robiąc jedną rzecz zawsze pchają ręce do tego do czego nie potrzeba tak jak by szukali na siłę co jest jeszcze zepsute albo co by tu można było popsućdubbler pisze:zagrzał się i dopiero w okolicy 98C włączył wentylatory,
Ostatnio zmieniony 30 paź 2008, 08:05 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam, dziś w sumie w drodze do pracy się nie zagrzał aż tak, włączyłem ogrzewanie na maksa i temp na maksa, otworzyłem szyberdach i jazda.
Na miejscu nie mogłem doprowadzić do włączenia wentylatorów, włączyły się dopiero przy ok100C, jak wczoraj.
Myślę że wczoraj przy odpowietrzaniu stał trochę przodem pod górę i może się nie odpowietrzył jak należy, dziś może się odpowietrzył, ale nadal martwią mnie te wentylatory
Jadę dziś do sklepu i kupie ten czujnik, pytanie tylko: u mnie w króćcu są dwa czujniki, jak na załączonym schemacie (121-40) w pierwszym poście, z ETKI, numer 15.
1.-niebieski z białym paskiem i on odpowiada za załączenie dodatkowej pompki oleju która pracuje po wyłączeniu silnika do momentu jak spadnie temperatura, a 2. jest cały biały? Czy to jest czujnik wentylatorów, czy jest w chłodnicy
Na miejscu nie mogłem doprowadzić do włączenia wentylatorów, włączyły się dopiero przy ok100C, jak wczoraj.
Myślę że wczoraj przy odpowietrzaniu stał trochę przodem pod górę i może się nie odpowietrzył jak należy, dziś może się odpowietrzył, ale nadal martwią mnie te wentylatory
Jadę dziś do sklepu i kupie ten czujnik, pytanie tylko: u mnie w króćcu są dwa czujniki, jak na załączonym schemacie (121-40) w pierwszym poście, z ETKI, numer 15.
1.-niebieski z białym paskiem i on odpowiada za załączenie dodatkowej pompki oleju która pracuje po wyłączeniu silnika do momentu jak spadnie temperatura, a 2. jest cały biały? Czy to jest czujnik wentylatorów, czy jest w chłodnicy
Ostatnio zmieniony 30 paź 2008, 08:31 przez dubbler, łącznie zmieniany 1 raz.
tak mi się wydawało, że właśnie tam jest ten czujnik,ale ja go nie ruszałem, a do tej pory było wszystko jak należy, czyli sam sie zepsuł po spuszczeniu płynumrozoo pisze:w chlodnicy masz tak jak otworzysz maske po prawej stronie na dole czujnik na 4 piny, on załancza wiatraki na chlodnicy
jeden, ten niebieski-4piny, wczoraj po wyłączeniu silnika, jak chodziła dodatkowa pompka wypiąłem wtyczkę i pompka przestała chodzić, silnik był za gorący żeby dostać się do tej drugiej wtyczkimrozoo pisze:a w krućcu jeden jest od grzania swiec, a drugi chyba do wskaznika temp na desce rozdzielczej
jak dam radę to wrzucę zdjęcie
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
A czy odpowietrzając układ otworzyłeś na max nadmuch nagrzewnicy na gorące powietrze ? Wg mnie źle odpowietrzony jest układ bądź oszukuje czujnik pokazujący temperaturę na blacie, wiatraki włączają się pewnie prawidłowo bo powyżej 100Stop C płyn chłodniczy zacząłby się wydostawać ze zbiornika wyrównawczego <ok> Jak chcesz to pomierz rezystencje wszystkich czujników przy temperaturze płynu 90 Stop C i porównamy je z tabela wtedy będzie wszystko jasne <ok>
Sposób odpowietrzenia:
-płynu do max
-nadmuch-max
-temperatura-max
-poczekać aż włączą się wentylatory
-otworzyć naczynko wyrównawcze
-dolać płyn, jak potrzeba
Wczoraj tak robiłem, nawet dodatkowo otworzyłem zawór na powrocie z nagrzewnicy i zamknąłem jak zaczęło lecieć, tylko wczoraj stał na pochylni przodem do góry, później się przejechałem i stał na równym,
Dziś wsiadłem i pojechałem do pracy, zagrzał się do 85C, tzn cały czas nadmuch i temp na max i musiałem czekać na parkingu, tym razem na równym, długo utrzymywała sie temp poniżej 90C, później nacisnąłem gaz do 2000 i trwało ale włączyły się wentylatory, tylko było ok98C, wyłączyły się przy ok95C
-płynu do max
-nadmuch-max
-temperatura-max
-poczekać aż włączą się wentylatory
-otworzyć naczynko wyrównawcze
-dolać płyn, jak potrzeba
Wczoraj tak robiłem, nawet dodatkowo otworzyłem zawór na powrocie z nagrzewnicy i zamknąłem jak zaczęło lecieć, tylko wczoraj stał na pochylni przodem do góry, później się przejechałem i stał na równym,
Dziś wsiadłem i pojechałem do pracy, zagrzał się do 85C, tzn cały czas nadmuch i temp na max i musiałem czekać na parkingu, tym razem na równym, długo utrzymywała sie temp poniżej 90C, później nacisnąłem gaz do 2000 i trwało ale włączyły się wentylatory, tylko było ok98C, wyłączyły się przy ok95C
Ostatnio zmieniony 30 paź 2008, 09:49 przez dubbler, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak dla mnie jest wporządkudubbler pisze:Sposób odpowietrzenia:
-płynu do max
-nadmuch-max
-temperatura-max
-poczekać aż włączą się wentylatory
-otworzyć naczynko wyrównawcze
-dolać płyn, jak potrzeba
Wczoraj tak robiłem, nawet dodatkowo otworzyłem zawór na powrocie z nagrzewnicy i zamknąłem jak zaczęło lecieć, tylko wczoraj stał na pochylni przodem do góry, później się przejechałem i stał na równym,
Dziś wsiadłem i pojechałem do pracy, zagrzał się do 85C, tzn cały czas nadmuch i temp na max i musiałem czekać na parkingu, tym razem na równym, długo trwało ale włączyły się wentylatory, tylko było ok98C, wyłączyły się przy ok95C
witam ponownie.
kupiłem włącznik wentylatorów, bo na 1. biegu załączał się przy prawie 100C lecz nie udało mi się go wykręcić, rusza się dookoła ale nie wychodzi, a co gorsza nie można go dokręcić i lekko cieknie, może jednak go zabije syf z chłodnicy. Mam rację czy zacząć rozglądać się za inną chłodnicą, może jak polecił mi kuzyn: dobrać króciec z gwintem i wlutować w to miejsce?
wymieniłem za to czujnik temperatury, który pokazuje na liczniku temp., był sprawny tylko w złym stanie, cóż nie potrzebnie ale zawsze więcej pewności
Dla potomności:
czujnik z chłodnicy najlepiej wykręcać na ciepłej chłodnicy, wtedy materiał się rozszerza i czujnik się nie kręci. Czujnik wymieniony na nowy, było trochę zabawy, bo nie chciał wyjść, ale się udało, temperatura obecnie utrzymuje się na poziomie 70-90°C
kupiłem włącznik wentylatorów, bo na 1. biegu załączał się przy prawie 100C lecz nie udało mi się go wykręcić, rusza się dookoła ale nie wychodzi, a co gorsza nie można go dokręcić i lekko cieknie, może jednak go zabije syf z chłodnicy. Mam rację czy zacząć rozglądać się za inną chłodnicą, może jak polecił mi kuzyn: dobrać króciec z gwintem i wlutować w to miejsce?
wymieniłem za to czujnik temperatury, który pokazuje na liczniku temp., był sprawny tylko w złym stanie, cóż nie potrzebnie ale zawsze więcej pewności
Dla potomności:
czujnik z chłodnicy najlepiej wykręcać na ciepłej chłodnicy, wtedy materiał się rozszerza i czujnik się nie kręci. Czujnik wymieniony na nowy, było trochę zabawy, bo nie chciał wyjść, ale się udało, temperatura obecnie utrzymuje się na poziomie 70-90°C