Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0E + LPG] Wymiana krućca

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Trooky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 06 kwie 2008, 13:25
Lokalizacja: Szczecin

[B4 2.0E + LPG] Wymiana krućca

Post autor: Trooky » 28 lis 2008, 16:49

Prośba dotyczy porad które mogą mi sie przydać przy wymianie tego elementu. Chciałbym to zrobić sam, tak wiec słucham wszystkiego. Chciałbym sie zabrać za to, jutro rano wiec jezeli nikt nic nie doradzi to temat zostanie usuniety.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 28 lis 2008, 16:53

Jak będziesz przykręcał króciec, to rób to z wyczuciem - żeby nie pękł przy dokręcaniu. Rozumiem, że króciec juz kupiłeś.

punk

Post autor: punk » 28 lis 2008, 17:13

O który króciec chodzi?

Awatar użytkownika
Trooky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 06 kwie 2008, 13:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Trooky » 28 lis 2008, 17:50

O ten zaznaczyony (nr9) pomiedzy blokiem a największym wężem.

punk

Post autor: punk » 28 lis 2008, 17:57

Ok kapuję.
Przerabiałem temat u siebie. Ogólnie sprawa prosta. Zwróć uwagę jak wygląda przylgnia na bloku. U mnie były dość pokaźne wżery. Dałem tam warstwę silikonu do +300 st C i jest OK. Tak jak pisze kolega grze, dokręcaj z wyczuciem i równomiernie. Jak będzie ciekło, to zawsze możesz dokręcić. No i dobrze jest cała zabawę połączyć z wymiana płynu chłodzącego, bo sporo go utracisz.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 28 lis 2008, 18:00

jak już bierzesz się za wymianę króćca z nr9, to sprawdź sobie od razu czy króciec nr13 czy nie ma na nim śladów po wyciekach płynu i czy nie wymaga wymiany (ten z tyłu za blokiem).
jakiej firmy króciec kupiłeś?
jak już się będziesz w to bawić, to przy okazji możesz się pokusić o wymianę płynu - warto to zrobić co 3-5 lat.
no i po wszystkim dobrze odpowietrz układ.

Awatar użytkownika
Trooky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 06 kwie 2008, 13:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Trooky » 28 lis 2008, 18:02

Wymiana własnie dlatego nastepuje bo uciekało mi z pod niego około 1 Litra na tydzień. Co z czujnikami?? Nie ma jakiś problemów z wyciagnieciem aby nie uszkodzić. Jak juz wyciągne to można je jakoś przeczyscić bo nie zawsze mi pokazuje temperature na desce.

punk

Post autor: punk » 28 lis 2008, 18:15

Z czujnikami nie ma problemu. Mogą się trochę przykleić, ale jak poruszasz, to wyjdą. Wymień uszczelki pod czujnikami. Nie "pokazywanie temperatury na desce", przeważnie spowodowane jest zanieczyszczeniem samego wskaźnika lub zimnymi lutami na płytce wskaźników.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 28 lis 2008, 18:15

Po pierwsze musisz odpiąć czujniki od przewodów. Ale z tym uważaj, bo łatwo połamać wtyczki jeśli robi się to nieumiejętnie.
Następnie aby wyciągnąć czujniku musisz wysunąć takie plastikowe zapinki, które trzymają czujniki w króćcu. Gdybyś je połamał, to się nie martw, bo są do kupienia w motoryzacyjnym :-)
Pod czujnikami są takie gumowe oringi, które możesz przy okazji wymienić jeśli nie są miękkie.
Trooky pisze:Jak juz wyciągne to można je jakoś przeczyscić
Tego lepiej nie rób, bo uszkodzisz czujniki - ich się nie czyści.
Trooky pisze:bo nie zawsze mi pokazuje temperature na desce.
Sprawdź wtyczkę od szarego czujnika ale wina może być po stronie zegarów (zimne luty itp.).

Ps. sprawdź sobie ten drugi króciec, o którym pisałem wcześniej żebyś dwa razy nie musiał robić tej samej roboty.

Awatar użytkownika
Trooky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 06 kwie 2008, 13:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Trooky » 29 lis 2008, 02:41

Dzieki bardzo wszystkim, jutro zabiorę sie za to i zobaczymy czy sie uda.

cudzilo2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 21 lip 2008, 14:25

Post autor: cudzilo2 » 01 gru 2008, 15:17

za co są odpowiedzialne te dwa czujniki na króccu wiem że jeden jest od temperatury tylko nie wiem który a co z drógim

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 01 gru 2008, 15:58

Niebieski 2-pinowy do ECU szary 3-pinowy na wskaźnik

Awatar użytkownika
Trooky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 337
Rejestracja: 06 kwie 2008, 13:25
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Trooky » 01 gru 2008, 20:43

Nie wiecie jaka powinna być rezystancja czujnika na deske?? Bo zanim wyjme zegary aby sprawdzić , wolałbym sprawdzić czujnik.

Szymon_Zy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 gru 2008, 22:25

Post autor: Szymon_Zy » 12 gru 2008, 22:36

od razu sie podpne. Chce wymienic trojniki do reduktora. Jakiej srednicy wewnetrznej sa przewody do lpg. Moze ktos wie jakiej srednicy sa przewody na krocce wodne od reduktora lpg rg 92 lovato <- chyba najprostszy reduktor do regeneracji.

marek55
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 10 gru 2012, 22:14
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: marek55 » 11 gru 2012, 13:06

Witam jak wymienić króciec w silniku abt od strony skrzyni?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga