Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1Z] jaki wahacz kupić

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 sie 2010, 18:17

no niestety tak jest.dziś znalazłem kartkę z ostatniej kontroli zbieżności którą robiłem po wymianie tulejek na wahaczach.myślałem że było to przed zimą a to było w lutym tego roku tak wiec na tulejkach lemfordera przejeździłem niecałe 7 miesięcy.robię średnio 20 tys rocznie więc zrobiłem na nich ok 10 tys km a stukały juz od jakiegoś czasu...

Pawel1z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 25 gru 2013, 21:41
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Pawel1z » 30 wrz 2014, 22:01

hudy pisze:no niestety tak jest.dziś znalazłem kartkę z ostatniej kontroli zbieżności którą robiłem po wymianie tulejek na wahaczach.myślałem że było to przed zimą a to było w lutym tego roku tak wiec na tulejkach lemfordera przejeździłem niecałe 7 miesięcy.robię średnio 20 tys rocznie więc zrobiłem na nich ok 10 tys km a stukały juz od jakiegoś czasu...
Ja też mam identyczną sytuację jak Ty, robiłem zawieszenie w lutym (febi) i teraz jest całkowicie zjeżdżone... Zrobiłem może 20tys. Co polecicie lepszego?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 paź 2014, 07:16

Polecam wyjąć wahacze i sprawdzić gniazda tulejek.U mnie w jednym wahaczu gniazda były wyrobione przez co tulejki luźno siedziały i stukało.Kupiłem wahacze i cisza.Przy okazji może ktoś zna jakiś zakład w Małopolsce gdzie regenerują wahacze?

Pawel1z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 25 gru 2013, 21:41
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Pawel1z » 01 paź 2014, 16:26

Nowy wahacz febiego kosztuje 150zł, opłaca się regenerować? Ja do tych wahaczy założę sworznie TRW i zobaczę ile to wytrzyma ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 paź 2014, 18:35

Opłaca z tego względu że założyłem właśnie febiego i po ok 3 latach są tak zardzewiałe że boje się ich ruszać a stare mają 21 lat i wyglądają jak nowe.Dlatego chce je zregenerować tzn zwęzić gniazda by tuleje siedziały sztywno.

Pawel1z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 25 gru 2013, 21:41
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Pawel1z » 05 paź 2014, 17:41

A to bardzo ciekawe. Właśnie chciałem drugi nowy wahacz febiego kupić. Jaki nowy jest godny polecenia? ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 05 paź 2014, 17:59

Ja wcześniej miałem GM Germany czy coś takiego.Kosztowały coś 120zł z tulejami.Moim zdaniem nie różnią się niczym od Febiego a są tańsze. Febi też nie jest zły ale niestety rdza go dyskwalifikuje. Zresztą pewnie wszystkie nieorginalne będą rdzewieć.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 paź 2014, 19:43

hudy pisze: na tulejkach lemfordera przejeździłem niecałe 7 miesięcy
Na naszych dziurawych ''autostradach " ,raczej nic nie wytrzyma dłużej jak 10 tys ...lemforder szczerze mówiąc ,chyba i tak wytrzymuje najdłużej ,bo zakładałem jeszcze tuleje swaga ,i padły szybciej ,mimo że wygladały solidniej ,bo więcej gumy ...ale jak widac nie w tym rzecz ,żeby jej bylo więcej ,tylko w jej wytrzymałości i elastyczności ;-) Z marki febi ,nie zostało już nic ,prucz dobrze kojarzącej się nazwy :-/ także nie polecam . Mam jakieś stare wahacze z tulejami ,które wyglądają na jakieś solidne z przed lat ...o dziwo dobrze się trzymają ,mimo że widać że już na nich jakiś czas było jeżdżone ...jak mi padną lemfordery ,ktróre siedzą teraz ,zapodam te stare ...i podejrzewam że wytrzymają dłużej ,niż cokolwiek nowego kupionego w sklepie ;-) niestety wszyscy teraz klepią części na ilość ...jakość dawno przestała się im opłacać ;-)
Forum A6Klub i Audi80 oraz Motostacja i Multifonika

Awatar użytkownika
meksykanineg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 28 gru 2010, 22:57
Lokalizacja: LLB

Post autor: meksykanineg » 30 gru 2014, 22:20

Wiele ludzi pisało juz tutaj, zeby nie tulejowac wahaczy, tylko kupic całosc nowke.
Przekonałem sie o tym na własnej skorze.
Za tulejowałem raz. Wiecej tego nie zrobie...
Wahacz z prawej strony , po ruszenia z ronda urwał sie (od strony sanek). Koniec jazdy. Efekt oprocz urwanego wahacza - rozwalony przegub od strony skrzyni, powyrywane nadkole plastykowe (bo felga zaczeła latac tam na wszystkie strony) itp.
Kupiłem tak zwane "kute wahacze" montowane miedzy innymi w 2.8 , załozyłem na nie nowe tulejki i jade spokojnie.
Moim zdaniem ,opracowany oryginał ze zgrzewanej blachy to bład technologiczny 80 tek.
1Z+ ... na słupku AFN ...
16 bit, wtryski 216, pompka 11mm, FMIC, GT1852v by brabus124 , ssacy Leon BLS, wałek 28E, chips Kostrz, skrzynia FHN...
Ogarniecie klekota do stanu obecnego MUNIOR ;)

Pawel1z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 25 gru 2013, 21:41
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Pawel1z » 31 gru 2014, 20:07

No coś z tymi wahaczami jest nie gra w audi... Mi też jeden pękł... Nowy wahacz febiego i po 10tys moze 15tys zerwały się tuleje. Teraz założyłem tuleje swaga i zobaczymy ile to wytrzyma. Za to śmiało mogę polecić sworznie TRW, zero luzu i wyglądają jak nowe ;-)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 01 sty 2015, 16:40

1. nowy wachacz zamiennik = shit
2. febi = shit
Albo bierz oryginał z ASO albo używkę w dobrym stanie

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 lut 2015, 19:45

skoti pisze:albo używkę w dobrym stanie
Tylko skąd wiesz co z tym wahaczem było robione, nie znasz jego przeszłości. Może jest po dzwonie itp i możesz się niemiło zdziwić jak strzeli podczas jazdy. Takich rzeczy akurat bym używanych na pewno nie kupował... To że wygląda ładnie w rekach to nie znaczy że jest bez wad.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 01 lut 2015, 20:42

3 wymiana tulei na wahaczu lemfa i wszystko gra :-) i pewnie niedługo nastąpi kolejna, przez te nasze wyśmienite drogi <ok>
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 01 lut 2015, 22:40

Nie wiem ile wam wytrzymują tulejki w wahaczach bo to też od dróg po jakich się jeździ zależy ale ja puki co na tulejkach Delphi zrobiłem 35 tys i nadal są w dobrym stanie, nic nie stuka.
Avant 1Z by kubaaabee

Audi 80 Avant 1Z Quattro (216 + swap Pierburg 16bit + swap Quattro)

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 01 lut 2015, 23:45

Ja na lemforderach 45tyś km
Avant 1Z +Afn chip by kostrz 16 bit. Mała diagnostyka vag ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga