Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1Z] jaki wahacz kupić

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9tdi 1Z] jaki wahacz kupić

Post autor: hudy » 25 lip 2010, 12:32

witam.panowie muszę kupić prawy wahacz bo już jest tak wyrąbany że wymiana gum nic nie daje bo i tak jest luźny.jaki wahacz kupić?? czy są jakieś konkretne firmy? no i ile taki wahacz kosztuje oczywiście chodzi mi o nowy i najlepiej z gumami...

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 25 lip 2010, 18:11

LEMFÖRDER cena niecałe 200zł wg Intercars razem z tulejami

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 25 lip 2010, 18:26

Sąsiadowi ostatnio (miesiąc temu) kupowałem za 154zł Lemfordera.

terranovy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 03 lip 2010, 15:41
Lokalizacja: wrocław

Post autor: terranovy » 25 lip 2010, 19:28

proponuje wymiane rowniez z lewej strony
zrobisz prawa to poczujesz lezy lewej
nie mozwiac o problemach z geometrią

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 lip 2010, 20:13

dzięki za odpowiedzi.z lewej na razie wszystko jest ok więc nie będę chyba z tym robił a geometria raczej nie powinna się zmienić... 150zł to nawet nie tak dużo...

terranovy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 03 lip 2010, 15:41
Lokalizacja: wrocław

Post autor: terranovy » 25 lip 2010, 20:29

zmieni sie i to zasadniczo
skoro miales luzy to cie miąchalo na boki - teraz to usztywnisz - i zacznie cie sciagac
zrob jak uwazasz
ale takie sprawy jak amortyzatory, tuleje, wahacze wymienia sie parami - przez wzglad na przebieg
stara lewa strona zacznie cie wyprzedzac

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 25 lip 2010, 20:46

hudy,

na Twoim miejscu zmienił bym 2 szt i ustawił sobie zbieżność - co by mieć spokój i nie mieć więcej problemów ;-)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 25 lip 2010, 21:16

jak się geometria nie zmieni a kąt pochylania koła przecież jak założy nowy wahacz razem ze sworzniem sam sworzeń ma regulacje kąta pochylenia koła

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 lip 2010, 15:29

kupiłem wahacz jednak jakiejś mało znanej firmy za 190zł. zobaczymy jak długo na nim pojeżdżę,jak się szybko wysypią tuleje to się kupi tulejki lepszej firmy.po założeniu wahacza i starego sworznia geometria sie nie zmieniła tzn nie wyszła poza dopuszczalną normę...
Ostatnio zmieniony 27 lip 2010, 16:44 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 27 lip 2010, 15:53

hudy, wahacze parami jak ci wyżej pisali.Podwójną robotę sobie robisz.
Trzeba było brać Lemfordera jak ci sugerowano.Ostatecznie Febi lub Moog.
Wahacz firmy-badziewie szybciutko szlag trafi.Poza tym kiepskiej jakości wahacze potrafią się deformować i trzeba znowu cały wymieniać (same tuleje i sworzeń niczego nie rozwiążą).No chyba że ktoś jest magik-samobójca i prostuje je potem na prasie ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 lip 2010, 16:18

tzn może nie firmy badziewie bo były jakieś za 100 i za 140zł bez nazwy ja kupiłem firmy TRW za 190zł .przed kupnem pytałem znajomego mechanika czy wymieniać jedną czy dwie strony i powiedział że wystarczy jedna, nie ma potrzeby wymiany dwóch wiec nie wiem po co wymiana jednej i drugiej strony?? tym bardziej że w lewym wahaczu mam założone nowe gumy, w sumie w prawym też były ale sam wahacz był do bani...
Ostatnio zmieniony 13 sie 2010, 17:20 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 28 lip 2010, 10:14

hudy pisze:w sumie w prawym też były ale sam wahacz był do bani...
to już się mechanik nie popisał , skoro wrzucił nowe tuleje "na luzno".TRW ujdzie.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 lip 2010, 16:22

nie popisał się tylko dlatego że miałem pilny wyjazd i potrzebowałem samochód na już. mówił mi że robi to tylko dlatego że ja tak chcę bo inaczej zamówił by wahacz i wymienił ale to by trwało pewnie kolejny dzień... no ale koledzy mam pytanie bo piszecie że robi się jedną i drugą stronę ale nikt nie wyjaśnił konkretnie dlaczego mam robić obie strony jeśli jedna jest dobra??

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 28 lip 2010, 18:59

To tak jak byś zmienił opony na zimowe tylko z lewej strony :mrgreen:

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 28 lip 2010, 19:01

hudy, robiąc 2 masz spokój na dłużej.Ten który został stary padnie szybciej niż nówka.A tak za jedną robocizną i jednym przestojem masz kpl.Mniejsza strata czasu i robocizna tańsza.Poza tym wahacze nowy i ten stary będą różnie pracowały,różne stopnie zużycia , różne reakcje el.tłumiących czyli sworzni i tulei.Oczywiście można tak jezdzić jeśli stary wahacz nie ma luzów.Wszystko jest kwestią tego czego się po aucie oczekuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga