Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[b4 1.9tdi 1Z] jaki wahacz kupić

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9tdi 1Z] jaki wahacz kupić

Post autor: hudy » 25 lip 2010, 12:32

witam.panowie muszę kupić prawy wahacz bo już jest tak wyrąbany że wymiana gum nic nie daje bo i tak jest luźny.jaki wahacz kupić?? czy są jakieś konkretne firmy? no i ile taki wahacz kosztuje oczywiście chodzi mi o nowy i najlepiej z gumami...

Awatar użytkownika
ciechan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 lut 2010, 08:09
Lokalizacja: M-c Podlaski/Lublin
Kontakt:

Post autor: ciechan » 25 lip 2010, 18:11

LEMFÖRDER cena niecałe 200zł wg Intercars razem z tulejami

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 25 lip 2010, 18:26

Sąsiadowi ostatnio (miesiąc temu) kupowałem za 154zł Lemfordera.

terranovy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 03 lip 2010, 15:41
Lokalizacja: wrocław

Post autor: terranovy » 25 lip 2010, 19:28

proponuje wymiane rowniez z lewej strony
zrobisz prawa to poczujesz lezy lewej
nie mozwiac o problemach z geometrią

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 lip 2010, 20:13

dzięki za odpowiedzi.z lewej na razie wszystko jest ok więc nie będę chyba z tym robił a geometria raczej nie powinna się zmienić... 150zł to nawet nie tak dużo...

terranovy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 03 lip 2010, 15:41
Lokalizacja: wrocław

Post autor: terranovy » 25 lip 2010, 20:29

zmieni sie i to zasadniczo
skoro miales luzy to cie miąchalo na boki - teraz to usztywnisz - i zacznie cie sciagac
zrob jak uwazasz
ale takie sprawy jak amortyzatory, tuleje, wahacze wymienia sie parami - przez wzglad na przebieg
stara lewa strona zacznie cie wyprzedzac

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 25 lip 2010, 20:46

hudy,

na Twoim miejscu zmienił bym 2 szt i ustawił sobie zbieżność - co by mieć spokój i nie mieć więcej problemów ;-)

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 25 lip 2010, 21:16

jak się geometria nie zmieni a kąt pochylania koła przecież jak założy nowy wahacz razem ze sworzniem sam sworzeń ma regulacje kąta pochylenia koła

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 lip 2010, 15:29

kupiłem wahacz jednak jakiejś mało znanej firmy za 190zł. zobaczymy jak długo na nim pojeżdżę,jak się szybko wysypią tuleje to się kupi tulejki lepszej firmy.po założeniu wahacza i starego sworznia geometria sie nie zmieniła tzn nie wyszła poza dopuszczalną normę...
Ostatnio zmieniony 27 lip 2010, 16:44 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 27 lip 2010, 15:53

hudy, wahacze parami jak ci wyżej pisali.Podwójną robotę sobie robisz.
Trzeba było brać Lemfordera jak ci sugerowano.Ostatecznie Febi lub Moog.
Wahacz firmy-badziewie szybciutko szlag trafi.Poza tym kiepskiej jakości wahacze potrafią się deformować i trzeba znowu cały wymieniać (same tuleje i sworzeń niczego nie rozwiążą).No chyba że ktoś jest magik-samobójca i prostuje je potem na prasie ;-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 lip 2010, 16:18

tzn może nie firmy badziewie bo były jakieś za 100 i za 140zł bez nazwy ja kupiłem firmy TRW za 190zł .przed kupnem pytałem znajomego mechanika czy wymieniać jedną czy dwie strony i powiedział że wystarczy jedna, nie ma potrzeby wymiany dwóch wiec nie wiem po co wymiana jednej i drugiej strony?? tym bardziej że w lewym wahaczu mam założone nowe gumy, w sumie w prawym też były ale sam wahacz był do bani...
Ostatnio zmieniony 13 sie 2010, 17:20 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 28 lip 2010, 10:14

hudy pisze:w sumie w prawym też były ale sam wahacz był do bani...
to już się mechanik nie popisał , skoro wrzucił nowe tuleje "na luzno".TRW ujdzie.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 28 lip 2010, 16:22

nie popisał się tylko dlatego że miałem pilny wyjazd i potrzebowałem samochód na już. mówił mi że robi to tylko dlatego że ja tak chcę bo inaczej zamówił by wahacz i wymienił ale to by trwało pewnie kolejny dzień... no ale koledzy mam pytanie bo piszecie że robi się jedną i drugą stronę ale nikt nie wyjaśnił konkretnie dlaczego mam robić obie strony jeśli jedna jest dobra??

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 28 lip 2010, 18:59

To tak jak byś zmienił opony na zimowe tylko z lewej strony :mrgreen:

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 28 lip 2010, 19:01

hudy, robiąc 2 masz spokój na dłużej.Ten który został stary padnie szybciej niż nówka.A tak za jedną robocizną i jednym przestojem masz kpl.Mniejsza strata czasu i robocizna tańsza.Poza tym wahacze nowy i ten stary będą różnie pracowały,różne stopnie zużycia , różne reakcje el.tłumiących czyli sworzni i tulei.Oczywiście można tak jezdzić jeśli stary wahacz nie ma luzów.Wszystko jest kwestią tego czego się po aucie oczekuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl