Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1z] luz na tulejce wachacza

ODPOWIEDZ
mysza134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 mar 2008, 17:12

[80 b4 1z] luz na tulejce wachacza

Post autor: mysza134 » 13 kwie 2008, 17:03

mam pytanie czy wachacz z nowymi silentblokami powinien wchodzic ciasno w miejsce gdzie sie je skreca (sanki)bo moje mialy trochre luz .

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 13 kwie 2008, 19:09

Raz wchodzą gładko ( luźno ) czasem czuć delikatny opór. Nie sądze, żebyś miał tam jakiś błąd.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 kwie 2008, 07:30

To czy wchodza z minimalnym luzem czy nieco wikszym to raczej nie ma wiekszego znaczenia bo i tak sciagnie je śróba, grunt to dobrze je załozyc (dokrecać sróby na ugietym wahaczu) <ok>

Awatar użytkownika
Brother_red
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 21 sty 2007, 20:58
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Brother_red » 15 kwie 2008, 11:08

Zgadza się! Dokręcasz na maxa na obciążonym wachaczu, inaczej się normalnie skręcą i w bardzo krótkim czasie znou zerwą.

mysza134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 mar 2008, 17:12

Post autor: mysza134 » 15 kwie 2008, 15:40

tak tez zrobilem dokrecilem na maxa na opuszczonym smochodzie a luz i tak zostal na mocowaniu z sankami

Awatar użytkownika
pavik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 lis 2007, 12:34
Lokalizacja: Lubartów, okolice

Post autor: pavik » 16 kwie 2008, 22:25

To moze sprawdź, czy sprzedano Ci odpowiednie tulejki. Jakiej firmy kupiłeś te tulejki? Może to jakieś "no name".

mysza134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 mar 2008, 17:12

Post autor: mysza134 » 17 kwie 2008, 07:14

tulejki kupowałem jako tulejki febi ale okazalo sie ze nie sa to oryginalne febi,kupilem nowe (FEBI) tylko ze oryginalne nie rożnia sie wymiarami jedynie 0,3 mm na dlugosci czy to mialoby jakis wplyw na ten luz w mocowaniu do sanek

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 kwie 2008, 08:30

Minimalny luz na tuleji wachacza bedzie i nie oczekuj ze po zmianie tuleji na nowe wachacz stanie w miejscu jak zaspawany. Luz bedie w płaszczyźnie poziomej jednak nie powinno byc go w pionie. Grunt zeby dokrecić je tak jak nalezy (to co pisałem wyzej).

mysza134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 mar 2008, 17:12

Post autor: mysza134 » 17 kwie 2008, 19:01

tylko jezeli luz bedzie w poziomie to znaczy ze sruba nie scisnela tulejki i wachacz bedzie pracowal nie na gumie tylko na srubie chyba ze sie myle :-)

Awatar użytkownika
pavik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 lis 2007, 12:34
Lokalizacja: Lubartów, okolice

Post autor: pavik » 18 kwie 2008, 20:33

Masz racje! Śruba musi scisnąc tulejkę wewnętrzną silentblocka, a wachacz musi pracować na gumie. Inaczej będzie sie gieletać i bedzie jeszcze gorzej niz na starej zuzytej tuleji.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 18 kwie 2008, 21:31

pavik pisze:Masz racje! Śruba musi scisnąc tulejkę wewnętrzną silentblocka, a wachacz musi pracować na gumie. Inaczej będzie sie gieletać i bedzie jeszcze gorzej niz na starej zuzytej tuleji.
A jesli tak sie nie dzieje, to co znaczy ze są złe tuleje czy moze jest juz problem z wahaczem? Już parenaście razy widzaiłem takie luzy po wymianie były to bardzo dobrych firm zamienniki.

mysza134
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 20 mar 2008, 17:12

Post autor: mysza134 » 19 kwie 2008, 13:32

walczylem dziś z tymi tulejami faktycznie na oryginalnych febi waczhacz wchodzil ciasno w sanki a na tych porzednich ktore założyłem wachacz wchodził bez żadnych oporów i mial jeszcze delikatny luz.
dzieki za pomoc wszystkim.

Awatar użytkownika
pavik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 lis 2007, 12:34
Lokalizacja: Lubartów, okolice

Post autor: pavik » 19 kwie 2008, 19:33

Solskier pisze:
pavik pisze:Masz racje! Śruba musi scisnąc tulejkę wewnętrzną silentblocka, a wachacz musi pracować na gumie. Inaczej będzie sie gieletać i bedzie jeszcze gorzej niz na starej zuzytej tuleji.
A jesli tak sie nie dzieje, to co znaczy ze są złe tuleje czy moze jest juz problem z wahaczem? Już parenaście razy widzaiłem takie luzy po wymianie były to bardzo dobrych firm zamienniki.
Ale zauwaz Solskier, że mysza134 dwa razy kupił tulejki niby dobrej firmy tylko że te pierwsze to jakieś podróbki byly a drugie juz dobrze pasowaly. A obydwa komplety były FEBI. Czyli wniosek z tego taki, że niewiesz na co trafisz kupując dobre zamienniki bo wychodzi na to, że tez są podrabiane.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 20 kwie 2008, 01:37

na pierwszy montaż były montowane firmy BOGE
Febi to dobrej klasy zamiennik, topran i hans preis to zamiennik z niższej półki (stanowczo odradzam). nie wiem jak jest z Lemfordem

a luz wahacza gdy sie go wkłada w sanki moze być spowodowany niewłasciwym wprasowaniem do wachacza. niektórzy to robią za pomocą młotka i odpowiednio dobranej tulejki do wbicia ja to robie za pomocą prasy hydraulicznej. wiec niekiedy można trochę przebić za bardzo simerblok i bedzie wystawał za bardzo.

Luz ten powinien być taki aby wachacz wszedł bez większych problemów. resztę załatwi śruba która powinna scisnąć i skasować luz.
pamiętać tez nalezy aby przesmarować śruby i otwór w simerbloku. bo nic tak nie wkurza jak zapieczona na amen śruba wewnątrz simerbloka :-/ :-| :-( (wtedy palnik, flex lub dynamit) :lol: <ok>

a dokręcać sruby nalezy tylko na ugiętych wachaczach bo w przeciwnym wypadku rozlecą sie w tempie błyskawiczynym :shock:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl