Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Obniżenie a wahacze

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

[All] Obniżenie a wahacze

Post autor: Motostacja pl » 22 lip 2010, 11:50

Witam

Zastanawiam się nad jedną rzeczą. Czy aby podczas obniżania auta nie trzeba byłoby popuścić śrub od wahaczy i odkręcić ich w nowej pozycji. Wahacze powinno się dokręcać przy aucie stojącym na kołach. Jeśli auto jest obniżone to pozycja "spoczynku" wahaczy zmieni się. Co o tym myślicie?
Części samochodowe online - Motostacja

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 22 lip 2010, 12:37

to napewno nie zaszkodzi wahaczom a moze uchronic przed wymiana wahaczy.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 22 lip 2010, 14:40

Podejrzewam że będziesz musiał na klocku dokręcić wahacze teraz już nawet na założonych kołach nie ma miejsca żeby dociągnąć górne wahacze a co dopiero jak obniżysz autko i jak najbardziej będzie miało to wpływ na dłuższe użytkowanie wahaczy a tak swoją drogą to jest dobry zarobek na ich wymianie już mi sie zdarzyło paru kolesiom wymieniać jedynie jest problem jak górna śruba łączącą dwa górne sworznie wahacza jest zapieczona to jest troche zabawy żeby ją wybić ;-)

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 22 lip 2010, 14:58

Labiel pisze: Wahacze powinno się dokręcać przy aucie stojącym na kołach. Jeśli auto jest obniżone to pozycja "spoczynku" wahaczy zmieni się. Co o tym myślicie?
Brzmi to bardzo sensownie jak piszesz. Likwidujesz te dodatkowe naprężenie na gumach i to na pewno wydłuży ich zużycie. Tak jak z tylnymi amortyzatorami i gumami belki.
cztery pierścienie

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 lip 2010, 22:31

Zastanawiam się jeszcze nad jedną rzeczą. Otóż czy po takim zabiegu auto nie pójdzie jeszcze delikatnie niżej bo aktualnie sztywne wahacze mogą nieco "hamować" zejścia auta niżej. Pamiętam jak w A80 podnosiłem auto na lewarek. Z jednej strony tuleje wahacza miałem zerwane i koło szło tak nisko że przy kielichu u góry był luz. Po wymianie tulei koło nie schodziło już tak nisko ponieważ wahacz wychylał się do pewnego stopnia na który pozwalała elastyczność gum w tulejach. Wtedy cała kolumna mimo podniesienia auta była sztywno. Postaram się sprawdzić to jutro, tylko może być ciężko. Śruby nie były ruszane 15 lat :-/
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 sty 2011, 15:55

Ok, to odpowiem sobie na pytanie bo sprawdzałem to u siebie - u mnie nie poszły bardziej w dół.
Części samochodowe online - Motostacja

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga