[B4 ABK] Pęknięty wachacz
jeżdżę 80-tkami już z 10 lat i jeszcze nie miałem takiej akcji ale to fakt wahacze jak i całe auta nam nie młodnieją, ja mam kpl w garażu zawsze gotowy do szybkiej przekładki a ściągnięte czyszczę z rdzy maluję i ubieram w nowe tuleje i jeśli trzeba sworzeń tak co by czekały w gotowości.
U mnie system świetnie się sprawdza bo mam w sumie to 4 A80 do ogarnięcia (moje 3 + zaraziłem ojca i też taką dostał, A CO niech emeryt wie co to dobre auto :mrgreen:
U mnie system świetnie się sprawdza bo mam w sumie to 4 A80 do ogarnięcia (moje 3 + zaraziłem ojca i też taką dostał, A CO niech emeryt wie co to dobre auto :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
- Lokalizacja: TKI
Odkopuję temat kolejny raz. Sytuacja identyczna jak u krisf1. Lewy wahacz pękł przy tylnej tulei podczas cofania na skręconych kołach. Nie jest jakoś specjalnie pordzewiały. Zaprzyjaźniony mechanik potwierdza że widział takie rzeczy, bo te wahacze w B4 nie są ich najmocniejszą stroną. Dla mnie to jest szok, różnych rzeczy bym się spodziewał, ale tego chyba najmniej. Dobrze że nie stało to się na autostradzie, bo chyba bym "fiknął koziołka".
Teraz pytanie: Co założyć? Macie jakieś pewniaki? Lemforder chyba też już działa jak inne marki, i można trafić na szmelc.
Byłem zdecydowany na TRW (koszt w IC: 197 zł za wahacz + 82 za sworzeń, razem 279 zł). Zaprzyjaźniony sprzedawca proponuje Delphi (150 zł za kompletny wahacz ze sworzniem). Ktoś ma jakieś doświadczenia?
Tenże sprzedawca twierdzi że wahacze Delphi są produkowane w Krośnie, ale z dostępnych informacji w internecie wynika że od 2009 r to już nie jest Delphi tylko FA Krosno - Fabryka Amortyzatorów. Zatem amortyzatory Delphi raczej nie są naszej rodzimej produkcji. Zmierzam do tego że nie chcę kupić czegoś z nalepką Delphi i produkcją w dalekim bliżej nie określonym kraju. Ktoś coś dopowie?
Jeszcze numery oryg. dla zainteresowanych
895 407 147A (wahacz lewy)
895 407 148A (wahacz prawy)
8A0 407 365 (sworzeń lewy)
8A0 407 366 (sworzeń prawy)
--
pzdr kapitan
Teraz pytanie: Co założyć? Macie jakieś pewniaki? Lemforder chyba też już działa jak inne marki, i można trafić na szmelc.
Byłem zdecydowany na TRW (koszt w IC: 197 zł za wahacz + 82 za sworzeń, razem 279 zł). Zaprzyjaźniony sprzedawca proponuje Delphi (150 zł za kompletny wahacz ze sworzniem). Ktoś ma jakieś doświadczenia?
Tenże sprzedawca twierdzi że wahacze Delphi są produkowane w Krośnie, ale z dostępnych informacji w internecie wynika że od 2009 r to już nie jest Delphi tylko FA Krosno - Fabryka Amortyzatorów. Zatem amortyzatory Delphi raczej nie są naszej rodzimej produkcji. Zmierzam do tego że nie chcę kupić czegoś z nalepką Delphi i produkcją w dalekim bliżej nie określonym kraju. Ktoś coś dopowie?
Jeszcze numery oryg. dla zainteresowanych
895 407 147A (wahacz lewy)
895 407 148A (wahacz prawy)
8A0 407 365 (sworzeń lewy)
8A0 407 366 (sworzeń prawy)
--
pzdr kapitan
Co to znaczy że siadały? Tuleje czy sworznie do wymiany? Czyjej firmy to było? Napisz żeby było wiadomo czego nie kupować.hudy pisze:...Wcześniej miałem różne wahacze i wytrzymywaly góra 2 sezony. Siadały zazwyczaj po zimie.
Spotkałem się z opinią że nieumiejętna wymiana tulei (palnikiem) może spowodować osłabienie gniazda tulei, oraz że nie należy tego robić więcej niż raz w danym wahaczu (właśnie ze względu na osłabienie gniazda).
--
pzdr kapitan
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Siadały głównie tuleje. Po roku miałem już do wymiany. No i korozja. Niektóre wahacze korodowały bardzo szybko. Miałem wahacze Moog, oprimal i jeszcze jedne ale już nie pamiętam firmy. Moog były jeszcze w miarę chodź nie wytrzymały tyle co TRW. Ja akurat wymieniałem zawsze całe wahacze bo jak widziałem jak rdzewieją to wolałem nie ryzykować z wymianą samych tulejek.kapitan pisze:Co to znaczy że siadały? Tuleje czy sworznie do wymiany? Czyjej firmy to było? Napisz żeby było wiadomo czego nie kupować.hudy pisze:...Wcześniej miałem różne wahacze i wytrzymywaly góra 2 sezony. Siadały zazwyczaj po zimie.
Spotkałem się z opinią że nieumiejętna wymiana tulei (palnikiem) może spowodować osłabienie gniazda tulei, oraz że nie należy tego robić więcej niż raz w danym wahaczu (właśnie ze względu na osłabienie gniazda).
--
pzdr kapitan
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
hudy, rok to u mnie 10-12 tys. km, znam ludzi co w ten czas mogą przejechać ledwo 3 , jak i 50 tys. Ile wynosiły przebiegi? Jaki masz stan dróg u siebie?
Już od prawie samego początku jak mam ten samochód zauważyłem, że w zasadzie TRW, Lemfoerder i Monroe to godne uwagi części, pewnie jeszcze Sachs się nadaje, a reszta to zazwyczaj chłam szczególnie jak idzie w parze z niższą ceną.
Już od prawie samego początku jak mam ten samochód zauważyłem, że w zasadzie TRW, Lemfoerder i Monroe to godne uwagi części, pewnie jeszcze Sachs się nadaje, a reszta to zazwyczaj chłam szczególnie jak idzie w parze z niższą ceną.