[80 B4 2.0 ABT] Problem ze zbieżnością
[80 B4 2.0 ABT] Problem ze zbieżnością
Witam.
Szukałem na forum, lecz nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, więc założyłem nowy temat.
Mam problem ze zbieżnością (tak mi się wydaje) w swojej B4. Dwa miesiące temu wymieniałem tulejki wahaczy, sworznie i łączniki stabilizatora po czym udałem się na ustawienie zbieżności. W warsztacie mechanior stwierdził, że nie trzeba ustawiać bo wszystko jest w porządku. W sumie mógłbym się z nim zgodzić bo na zakrętach nie piszczą opony, ale za to rwie bieżnik i przy ostrym skręcie potrafi mi trochę szarpnąć autem. I teraz pytanie do Was koledzy czy to wina leży w tym, że jednak trzeba ustawić tą zbieżność czy coś innego?
Szukałem na forum, lecz nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, więc założyłem nowy temat.
Mam problem ze zbieżnością (tak mi się wydaje) w swojej B4. Dwa miesiące temu wymieniałem tulejki wahaczy, sworznie i łączniki stabilizatora po czym udałem się na ustawienie zbieżności. W warsztacie mechanior stwierdził, że nie trzeba ustawiać bo wszystko jest w porządku. W sumie mógłbym się z nim zgodzić bo na zakrętach nie piszczą opony, ale za to rwie bieżnik i przy ostrym skręcie potrafi mi trochę szarpnąć autem. I teraz pytanie do Was koledzy czy to wina leży w tym, że jednak trzeba ustawić tą zbieżność czy coś innego?
Re: [80 B4 2.0 ABT] Problem ze zbieżnością
Po wymianie tych elementów co napisałeś zbieżność powinna być musowo ustawiona! Gostek wali w ... wiadomo co, dał ci chociaż wydruk jak ustawiona jest zbieżność, czy po prostu spojrzał i powiedział że jest git?Wawik pisze:Witam.
Szukałem na forum, lecz nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, więc założyłem nowy temat.
Mam problem ze zbieżnością (tak mi się wydaje) w swojej B4. Dwa miesiące temu wymieniałem tulejki wahaczy, sworznie i łączniki stabilizatora po czym udałem się na ustawienie zbieżności. W warsztacie mechanior stwierdził, że nie trzeba ustawiać bo wszystko jest w porządku. W sumie mógłbym się z nim zgodzić bo na zakrętach nie piszczą opony, ale za to rwie bieżnik i przy ostrym skręcie potrafi mi trochę szarpnąć autem. I teraz pytanie do Was koledzy czy to wina leży w tym, że jednak trzeba ustawić tą zbieżność czy coś innego?
To jest tak jak mówiłem nie chciało mu się bawić, chciał by mieć wszystko na gotowe. Śruby poluzowane a najlepiej żebyś to sobie sam zrobił i jeszcze mu za to zapłacił. Jedz na porządna stacje diagnostyczną i niech tam ci ustawią zbieżność a jak to zrobią to jedz do tego mechanika i kopnij go z pół obrotu z pięty w migdał! Pokaż mu wydruk i spytaj czy to jego zdaniem była dobrze ustawiona zbieżność i niech najlepiej zamknie warsztat i otworzy warzywniak bo tylko tam jest miejsce dla takich Buraków :mrgreen:Wawik pisze:No właśnie nic mi nie dał.. Powiedział, ze jest ok i tyle. Ale podczas jazdy czuć wyraźnie, że nie jest tak jak powinno być. Jeszcze mi powiedział, że jakieś śruby są zapieczone, a on tego nie będzie robił i żebym przyjechał jak będą poluzowane, a jak nie to mogę jeździć tak jak jest.
To może niech lepiej nie bierze klucza do ręki bo mu spadnie i zrobi se kuku, żal.pl :mrgreen:siejek pisze:tłumaczył sie że boi że sie urwie jak będzie luzował :mrgreen: zacząłem sie tylko śmiać jak mi tak powiedział :lol:
Koniec OT bo można by było dyskutować o tym godzinami a o takich fachurach napisać książkę i to co najmniej dwu tomową :mrgreen:
Re: [80 B4 2.0 ABT] Problem ze zbieżnością
Poszukaj kogoś kto się zna na geometri i na sprzęcie bo często mają sprzęt z najwyższej półki ale nie potrafią go obsługiwać diagności,w twoim przypadku główna przyczyna leży w ustawieniu Kątów skrętu kół pomiędzy lewym a prawym kołem jest różnica w stopniu skrętu dlatego podczas skręcania jest taki efekt i zdziera opony i jest efekt sunięcia-szarpania.Wawik pisze:Witam.
Szukałem na forum, lecz nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, więc założyłem nowy temat.
Mam problem ze zbieżnością (tak mi się wydaje) w swojej B4. Dwa miesiące temu wymieniałem tulejki wahaczy, sworznie i łączniki stabilizatora po czym udałem się na ustawienie zbieżności. W warsztacie mechanior stwierdził, że nie trzeba ustawiać bo wszystko jest w porządku. W sumie mógłbym się z nim zgodzić bo na zakrętach nie piszczą opony, ale za to rwie bieżnik i przy ostrym skręcie potrafi mi trochę szarpnąć autem. I teraz pytanie do Was koledzy czy to wina leży w tym, że jednak trzeba ustawić tą zbieżność czy coś innego?
Powodzenie
Na każdej SKP powinni ustawić geometrie lecz z reguły bynajmniej w moim rejonie nie potrafią dokładnie ustawić całej geometri,może u ciebie wystarczy ustawić samą zbieżność kół w co wątpię,masz problem z kątem skrętu kół tak myślę,u mnie jest taki sam objaw ale nie trafiłem jeszcze na szpeca od geometri słyszałem że gdzieś w 3mieście jest fachman muszę się kiedyś wybrać.