Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] stuki -wymiana gumy

ODPOWIEDZ
andrzej1

[80 B4] stuki -wymiana gumy

Post autor: andrzej1 » 12 lip 2007, 00:14

witam. zauważyłem mocne zużycie gumy zaznaczonej na załączonym zdjęciu. Na przeglądzie mi też mi radzili ją wymienić. Czy można to zrobić samemu - czy po odkręceniu tego łączenia ("przegubu") trzeba ustawiać zbieżność? Jak mocno dokręcić nową gumę? Czy ta guma jest jakoś znormalizowana do tego typu łączeń (różnych samochodów) - czy musi być dokładnie do tego modelu audi i do tego połączenia? Proszę o rady.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2007, 21:20 przez andrzej1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 12 lip 2007, 00:28

To jest łącznik stabilizatora. Jeśli Ci stuka to kup 2 i....

1. Podnieś jedną stronę autka i na kołek.
2. poluźnij łącznik na górze i na dole
3. podnoś drugą stronę aż łącznik z tamtej strony z której już poluzowałeś będzie luźny, nie napięty. :roll: nie wiem czy mnie rozumiesz ale dalej druga strona tak samo.

Geometrii nie trzeba robić.

Kup łączini na klucze metrycznie, nie na imbus :!:

Awatar użytkownika
jarekr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2007, 13:27
Lokalizacja: Niemcz

Post autor: jarekr » 12 lip 2007, 01:20

Samej gumy nie kupisz, łacznik (czyli cały ten drążek z końcówkami) występuje jako jeden element, pieniądze nie są duże (ok. 80 - 100 zł) - oczywiście nie w salonie Audika... :))))
Audi forever :)))

PABLO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1028
Rejestracja: 23 gru 2006, 10:27
Lokalizacja: LUBLIN

Post autor: PABLO » 12 lip 2007, 06:58

Tak jak już pisali koledzy musisz wymienić cały łącznik. A najlepiej to odrazu zrobić na dwa koła. Koszt myśle że ok.60zł/szt.

andrzej1

Post autor: andrzej1 » 12 lip 2007, 20:28

jutro będę wymieniał.dam znać jak poszło. Dzięki za wypowiedzi.

[ Dodano: 2007-07-15, 16:21 ]
Było tak jak pisaliście. Poluzowałem, potem podnosząc drugą stronę znalazłem moment gdzie łącznik zrobił się luźny i łatwo go wymieniłem. Stary na jednym przegubie miał duży luz. Na nowym stuki, które było słychać w środku samochodu przy jeździe nawet na niewielkich nierównościach ucichły. W końcu nic nie stuka. Teraz to mogę jeździć po nierównych drogach :) . pozdrawiam i dzięki za rady.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga