Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9TDI] wachacz

ODPOWIEDZ
Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

[80 b4 1.9TDI] wachacz

Post autor: Audi 80 b4 » 20 lip 2008, 16:41

ostatnio dokonywałem małej naprawy w swoim samochodzie co wiązało się z odkręceniem sworznia wachacza (tej głowiczki) i zauwarzyłem ze jest luźnia nie jest stywna tylko ma luz palcem ją ruszam w lewo i w prawo tak ma być czy sworzeń do wymiany? i mam jeszcze takie pytanko zeby spowrotem sworzeń do zwrotnicy przkręcić zawieszenie musi być w neutralnym połozeniu tak jak się to ma z tulejami wachacza czy nie ma to znaczenia bo jezeli ma luz to uznałem ze nie ma to znaczenia i sie dopasuje więc skreciłem to gdy samochód stał na lewarku

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 20 lip 2008, 17:20

zobacz czy ma luz góra dół, ale zazwyczaj jak rusza się bez oporu to jest już mocno wyeksploatowana i należy ją wymienić
Było b3 3A + blos
jest:
--------Vectra A C20NE----------
------- Omega 3.0 MV6 x30XE----------

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 20 lip 2008, 18:36

Z tego co opisujesz to sworzeń wahacza do wymiany. Nie ma na co czekać wymień na nowy zanim opony zacznie ścinać. Aha i po wymianie nie zapomnij o sprawdzeniu i ewentualnym ustawieniu geometrii. To maczej już musisz zrobić bo ruszenie sworznia wahacza wiąże się z regulacją kąta pochylenia koła.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 20 lip 2008, 22:34

czyli sworzeń wogle nie powinien mieć luzu powinien być sztywny? jak poznać ze jest do wymiany? miesiać temu miałem przegląd i wszytko było ok

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 lip 2008, 09:02

Sworzeń powinien pracować w miarę sztywno. Jak już sobie "lata" w gnieździe to niebawem będzie do wymiany.
Audi 80 b4 pisze:miesiać temu miałem przegląd i wszytko było ok
Niestety na naszych kochanych drogach to czasami nawe miesiąc wystarczy. A pozatym to na początku jak sworzeń zaczyna luźno pracować to na diagnostyce tego jeszcze wybadać nie można.
Pozdrawiam.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 21 lip 2008, 11:25

ok dzięki wielkie będe się przygotowywał do wymiany. mam takie pytanko jeszcze czy jest ważne czy sworzeń wsadzam w zwrotnice czy samochód jest na lewarku czy na kołach(w neutralnej pozycji) jak to się ma przy tulejach bo skręciłem go jak był na lewarku uznałem ze skoro ma taki luz to nie ma znaczenia to jak go skręcam

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 21 lip 2008, 12:05

Samochód może stać na lewarku. Pamiętaj tylko o ustawieniu kątów i zbieżności.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga