Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana sworzni i łączników stabilizatora.

ODPOWIEDZ
tomasz1367
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 55
Rejestracja: 29 mar 2009, 11:25

[B4 ABT] Wymiana sworzni i łączników stabilizatora.

Post autor: tomasz1367 » 18 lis 2009, 18:58

Czy po wymianie łączników stabilizatora i sworzni muszę ustawiać geometrie i zbieżność?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 18 lis 2009, 19:04

po wymianie lącznikow nie po wymianie sworzni tak poniewaz na sworzniach sie reguluje

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 08 gru 2009, 22:45

i geometrie i zbieżność? czy tylko geometrie?

Awatar użytkownika
Zuck
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 220
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:04
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Zuck » 08 gru 2009, 23:03

zbieżność kół zostanie nie ruszona bo końcówek kierowniczych nie dotykałeś, jeśli chcesz to możesz sobie jedynie sprawdzić, czy masz wszystko w porządku ustawione, koniecznie musisz natomiast ustawić na nowo kąty pochylenia kół przednich, bo jak napisał kolega wyżej, na sworzniach jak i na śrubach mocujących mcpersony jest możliwość regulacji w niewielkim stopniu kątów pochylenia.

radzę to zrobić, bo przy złym ustawieniu pochylenia kół będzie Ci zlizywać opony, z reguły od wewnętrznej strony, bo przeważnie koła stoją zbyt mocno na minusie

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 09 gru 2009, 18:43

końcówki też wymieniałem na suwmiarkę co prawda ale wiedziałem że bede jeszcze robił sworznie i tuleje na wachaczach także pojadę na raz z ustawieniem kątów i zbieżności

dzięki za utwierdzenie,

nie tak dawno sie dowiedziałem o tych śrubach na McPersonie... niestety odkręcałem je przy wymianie amorów... ale dużo nie jeżdzę także oponki całe, w sumie to miesiąc minął, teraz zimówki ale ustawić trzeba...

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 09 gru 2009, 18:47

Po wymianie sworzni koniecznie musisz jechać ustawić geometrię. Na sworzniach w 80 reguluje się kąt pochylenia koła , a z kolei kąt poczylenia koła ma wpływ na zbieżność. Tak więc zmieniając kąt pochylenia koła zmieniasz zbieżność.
Wniosek taki: trzeba jechać na geometrię.

emil90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 29 sie 2011, 16:42
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: emil90 » 13 paź 2011, 16:13

Czy przy wymianie sworzni w b3 powinno się je wkładać jak najgłębiej? Chciałbym zmienić kąt pochylenia kół przednich i zauważyłem, że jedynie na sworzniach jest regulacja. Jednak nie jestem pewien czy wyciągając trochę sworznie nie popsują się od tego przeguby i czy sworznie wytrzymają (jest mniejsza powierzchnia styku z wahaczem).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl