[80 B4 ABK] Wymiana tulei i sworzni wahaczy
[80 B4 ABK] Wymiana tulei i sworzni wahaczy
Witam
Chciałbym dowiedzieć się jak zabrać się do wymiany sworzni i tulei wahaczy (ponieważ to będzie moja pierwsza walka z nimi :mrgreen: ).
1. Czy tuleje włożę w wahacz jakimś domowym sposobem?
2. Jak odkręcić śruby mocujące wahacz? Z tego co zdążyłem zauważyć to słabe jest dojście do nich.
3. Czy sworzeń jest jakoś wbijany w zwrotnice?
Chciałbym dowiedzieć się jak zabrać się do wymiany sworzni i tulei wahaczy (ponieważ to będzie moja pierwsza walka z nimi :mrgreen: ).
1. Czy tuleje włożę w wahacz jakimś domowym sposobem?
2. Jak odkręcić śruby mocujące wahacz? Z tego co zdążyłem zauważyć to słabe jest dojście do nich.
3. Czy sworzeń jest jakoś wbijany w zwrotnice?
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
Witam. Opiszę Ci trochę przebieg naprawy
Luzujesz śruby koła (np. z prawej strony) podnosisz samochód do góry (lewarkiem) odkręcasz 2 śruby, które trzymają cały wahacz w sankach, później odkręcasz 1 śrubę która trzyma sworzeń wahacza w kolumnie, wyjmujesz tę śrubę, poczym wybijasz wahacz wraz ze sworzniem z kolumny. Później bierzesz cały wahacz do garażu, wybijasz stare tuleje, wbijasz nowe, odkręcasz stary sworzeń wahacza (zaznacz jakimś rysikiem czy czymś, jak był założony stary sworzeń) zakręcasz nowy sworzeń w te same miejsce, w którym był stary. Zakładasz wahacz do autka, w odwrotnej kolejności jak demontowałeś. Jeżeli nie masz kanału, to trochę ciężko będzie odkręcić/zakręcić śruby trzymające wahacz w sankach (ale uwierz mi da się, sam to robiłem)
Bardzo ważne ! : śruby trzymające wahacz w sankach dokręcaj TYLKO i wyłącznie, gdy auto będzie stało na kołach, bo gdy dokręcisz na podniesionym aucie, wtedy, gdy opuścisz autko, szlag trafi nowe tuleje (po prostu poukręca)
Druga Ważna rzecz : Po tej wymianie, niezwłocznie jedź do warsztatu na ustawienie/korekcję geometrii, bo po odkręceniu sworzni geometria się zmienia/przestawia.
Odpowiem, jeszcze na te 3 Twoje pytanka :
1. Tuleje włożysz/wbijesz w gniazda wahaczy, będzie potrzebnych kilka rurek odpowiednich średnic, może być natomiast problem z wybiciem starych tuleji. A po wybiciu starej przeczyść gniazdo papierem ściernym - ułatwi to założenie nowej
2. 2 śruby mocujące wahacz nie jest tak trudno odkręcić. W sankach jest takie wycięcie i widać końcówki śrub z nakrętkami. Pryśnij najpierw jakimś WD-40, włóż tam klucz na nakrętkę, a z drugiej strony załóż klucz nasadowy z grzechotką i ogień
3. Tak sworzeń jest wbijany w zwrotnicę.
To chyba na tyle, jak będziesz miał z czymś problem to pisz. Pomożemy.
P.S przepraszam za tak długi post.
Luzujesz śruby koła (np. z prawej strony) podnosisz samochód do góry (lewarkiem) odkręcasz 2 śruby, które trzymają cały wahacz w sankach, później odkręcasz 1 śrubę która trzyma sworzeń wahacza w kolumnie, wyjmujesz tę śrubę, poczym wybijasz wahacz wraz ze sworzniem z kolumny. Później bierzesz cały wahacz do garażu, wybijasz stare tuleje, wbijasz nowe, odkręcasz stary sworzeń wahacza (zaznacz jakimś rysikiem czy czymś, jak był założony stary sworzeń) zakręcasz nowy sworzeń w te same miejsce, w którym był stary. Zakładasz wahacz do autka, w odwrotnej kolejności jak demontowałeś. Jeżeli nie masz kanału, to trochę ciężko będzie odkręcić/zakręcić śruby trzymające wahacz w sankach (ale uwierz mi da się, sam to robiłem)
Bardzo ważne ! : śruby trzymające wahacz w sankach dokręcaj TYLKO i wyłącznie, gdy auto będzie stało na kołach, bo gdy dokręcisz na podniesionym aucie, wtedy, gdy opuścisz autko, szlag trafi nowe tuleje (po prostu poukręca)
Druga Ważna rzecz : Po tej wymianie, niezwłocznie jedź do warsztatu na ustawienie/korekcję geometrii, bo po odkręceniu sworzni geometria się zmienia/przestawia.
Odpowiem, jeszcze na te 3 Twoje pytanka :
1. Tuleje włożysz/wbijesz w gniazda wahaczy, będzie potrzebnych kilka rurek odpowiednich średnic, może być natomiast problem z wybiciem starych tuleji. A po wybiciu starej przeczyść gniazdo papierem ściernym - ułatwi to założenie nowej
2. 2 śruby mocujące wahacz nie jest tak trudno odkręcić. W sankach jest takie wycięcie i widać końcówki śrub z nakrętkami. Pryśnij najpierw jakimś WD-40, włóż tam klucz na nakrętkę, a z drugiej strony załóż klucz nasadowy z grzechotką i ogień
3. Tak sworzeń jest wbijany w zwrotnicę.
To chyba na tyle, jak będziesz miał z czymś problem to pisz. Pomożemy.
P.S przepraszam za tak długi post.
https://audi80.pl/b4-abt-wymiana-tul ... t19126.htm
Tu jest opis wymiany tulei sanek i wahaczy
Tu jest opis wymiany tulei sanek i wahaczy
- Przemo80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 1069
- Rejestracja: 11 paź 2009, 13:43
- Lokalizacja: Białystok/Podlaskie
- lukaszk1989r
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 21 cze 2008, 19:21
- Lokalizacja: SIERAKÓW
- lukaszk1989r
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 21 cze 2008, 19:21
- Lokalizacja: SIERAKÓW
zgadzam sie tez z tym ze w minusowych temp.jak tulejki poleza to latwiej wchodza sam wymieniam tyleje i pomaga.Wyjecie jest jeszcze latwiejsze ja po odkreceniu wachaczy wiertarką raz przy razie wierce w gumie az wypadnie metal przez ktory przechodzi sruba,puzniej po wyjeciu srodka tuleji malym przecinaczkiem za pomocąmlotka lekko stukam w kolo az metal sie pozagina do srodka i przystawiam przecinak stukne raz i wypada puzniej jak koledzy pisza papierem otwory przeczysc nasmaruj a wprasowac mozesz kupujac pret gwintowany z jednej i drugiej strony duze podkladki i skrecasz wtedy ci tuleja wciska sie elegancko jak cos to pisz pomoge chetnie
- lukaszk1989r
- Forum Audi 80
- Posty: 72
- Rejestracja: 21 cze 2008, 19:21
- Lokalizacja: SIERAKÓW
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga