Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 RA] obrotomierz z benzyny do diesla

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 21 mar 2011, 22:40

W TDI będzie działać bez żadnego rezania, w Turbo D, oraz D należy go zmodzić wg opisu który jest tu na forum albo na centrum Audi 80 (nie pamiętam już czy tu, czy tam). Po zmodzeniu i wyregulowaniu nie ma żadnego przekłamania i obrotomierz funkcjonuje prawidłowo, jedyne co drażni trochę to skala do 7000 obr/min ale pozatym jest OK.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 18 sty 2012, 14:36

ja mam pytanko z troszkę innej beczki: mianowicie czy obrotek z silnika pięcio-cylindrowego się nada do przeróbki na Dieslowski?

prosze mnie nie zlinczować jeśli już było ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 18 sty 2012, 14:59

arwam, Obrotki z benzyny 4 i 5 zyl. są identyczne. Oczywiście jak masz licznik VDO, to obrotek też musi być VDO. Jakiego diesla masz na myśli... TD czy TDI? Jeżeli TDI, to nie trzeba przerabiać. Jeżeli D lub TD, to trzeba zrezać jak w tym linku <ok>
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=31060

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 18 sty 2012, 15:02

jestem w trakcie Swapu 2.5TDI na mechanicznej pompie

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 18 sty 2012, 15:06

arwam, TD nie ma kompa i bierze impulsy na obrotek z alternatora w którym jest dodatkowa wtyczka.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 18 sty 2012, 15:22

to już wiem jest tak samo jak w golfie.

chodziło mi tylko o to czy licznik od pięciocylindrówki się nada, za konkretną odpowiedź dzięki

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 18 sty 2012, 15:32

arwam, Ale jak masz mTDI to będziesz musiał zrezać ten obrotek jak w linku który wcześniej wrzuciłem.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 23 sty 2012, 01:00

Obrotomierz od R5 benzyna nada się, tylko musisz przerobić tak jak do zwykłego D/TD bo w MTDI też będzie sygnał z alternatora <ok>

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 04 mar 2012, 10:55

pawelrybak15 pisze:tylko musisz przerobić tak jak do zwykłego D/TD bo w MTDI też będzie sygnał z alternatora
to wiem . poprzednie M-TDI miałem 1.5 roku i wiem z czym to się je poprostu wcześniej nie wiedziałem czy obrotki od R5 się nadają ale koledzy wszystko wyjaśnili <piwo>

Witam

panowie czy ma ktoś może schemat elektryczny instalacji silnikowej od 2.2KV i ewentualnie kilka foto komory silnika?

będzie mi potrzebne z tego względu że wyciągam wiązkę ori i z niej będę rzeźbił wiązkę do swojego M-TDI.
szczególnie zależy mi na tym żeby się dowiedzieć skąd obrotek bierze sygnał i który to PIN w liczniku, z moich info wynika że obrotek w piecio cylindrówkach bierze sygnał nie z cewki zapłonowej a z ECU,

i mam jeszcze pytanie bo jeszcze nie zdązyłem się przyjrzeć wiązkom elektrycznym, czy wiązki silnikowe, ABS'u i przednie do świateł itp są rozdzielone czy może zintegrowane?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 04 mar 2012, 11:49

arwam pisze:czy wiązki silnikowe, ABS'u i przednie do świateł itp są rozdzielone czy może zintegrowane?
Rozdzielone.
Nawet wiązka wentylatorów jest oddzielna. W sumie masz 4-5 wiązek.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 04 mar 2012, 12:03

dzięki <piwo>
a odnośnie jeszcze schematów instalki silnikowej oraz fotek komory silnika, może jeszcze ktoś pomóc?

[ Dodano: 2012-03-19, 22:46 ]
mam jeszcze jedno pytanko Panowie, w 2,2KV skąd jest brany sygnał dla obrotka, z cewki, modułu zapłonowego, z ECU?
i prosiłbym o wskazanie ewentualnie odpowiedniego Pinu

EwaB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 paź 2014, 20:42
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: EwaB3 » 29 kwie 2015, 20:56

wstawilem obrotomiesz do b3 i nie dziala

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 29 kwie 2015, 21:41

EwaB3, ale tylko wyjąłeś zegar i wstawiłeś obrotomierz? Czy coś rezałeś?

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 30 kwie 2015, 06:15

EwaB3 pisze:wstawilem obrotomiesz do b3 i nie dziala
1.6D nie posiada instalacji pod obrotomierz.

Awatar użytkownika
pawelrybak15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4321
Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
Lokalizacja: Miasto
Kontakt:

Post autor: pawelrybak15 » 15 lip 2015, 23:29

Każde B3 ma sygnał liczby obrotów wyprowadzony - choćby do dynamicznej kontroli ciśnienia oleju :-) Każde B3 ma 2 czujniki ciśnienia oleju i do prawidłowej kontroli ciśnienia potrzebuje sygnału liczby obrotów :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga