[80 B4 1.9 TDI 1Z] Ustawienie kierownicy.
[80 B4 1.9 TDI 1Z] Ustawienie kierownicy.
Witam!
w moim Audiku rok 1995 Avant 80 B4 1.9 TDI chciałbym ustawić kierownicę ponieważ podczas jazdy na wprost jest lekko skręcona w lewo. W kierownicy jest poducha dlatego sam nie za bardzo chcę się tego podjąć. Chcę jechać na zbieżność ale już w paru stacjach powiedzieli, ze się tego nie podejmą odsyłają mnie do serwisu, a za serwisem nie przepadam. Czy jest na to jakaś rada. Czy naprawdę ten zabieg jest tak skomplikowany. Proszę o porady. Z góry dziękuję. Pozdrawiam
w moim Audiku rok 1995 Avant 80 B4 1.9 TDI chciałbym ustawić kierownicę ponieważ podczas jazdy na wprost jest lekko skręcona w lewo. W kierownicy jest poducha dlatego sam nie za bardzo chcę się tego podjąć. Chcę jechać na zbieżność ale już w paru stacjach powiedzieli, ze się tego nie podejmą odsyłają mnie do serwisu, a za serwisem nie przepadam. Czy jest na to jakaś rada. Czy naprawdę ten zabieg jest tak skomplikowany. Proszę o porady. Z góry dziękuję. Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Moim zdaniem to też dziwne. Przecież kierownice mogą ustawić na wprost i potem dokładnie zbierzność, tak robili to u mnie. Nie trzeba było potem nic z kierownicą kombinować. Rozumię gdby ta kierownica była mocno przekrzywiona, ale przy minimalnym jej skrzywieniu nie tzreba nic przy niej grzebać tylko odpowiednio zbierzność ustawić i powinno być po kłopocie.
Witam.
Robiłem to już parę razy,to naprawdę nie problem.
Jeśli masz dobrze ustawiona geometrię to niema sensu zaczynać od nowa.
Kierownica ma bardzo drobne frezy więc mozna ustawić ją dokładnie.
Od spodu kierownicy są dwa otwory,tam znajdują się śrubki które musisz odkręcić (śrubokręt krzyżakowy,albo imbus).Odbezpiecz wtyk przewodu od poduchy,ostrożnie go rozłącz.Znajdziesz tam czerwoną plastikową plakietkę z ostrzeżeniem,przeczytaj i odłóż.
Nastepnie odkręć płytkę która zakrywa nakrętkę mocującą kierownicę.
Do odkręcenia samej kierownicy potrzebny będzie klucz nasadowy 24 albo 22 mm ?
Zapamiętaj jak kierownica ustawiona była wcześniej, zmień ustawienie i solidnie ją dokręć!
UWAGA!
Podczas tej "operacji" zapłon musi być cały czas WYŁĄCZONY.
Jasiu.
Robiłem to już parę razy,to naprawdę nie problem.
Jeśli masz dobrze ustawiona geometrię to niema sensu zaczynać od nowa.
Kierownica ma bardzo drobne frezy więc mozna ustawić ją dokładnie.
Od spodu kierownicy są dwa otwory,tam znajdują się śrubki które musisz odkręcić (śrubokręt krzyżakowy,albo imbus).Odbezpiecz wtyk przewodu od poduchy,ostrożnie go rozłącz.Znajdziesz tam czerwoną plastikową plakietkę z ostrzeżeniem,przeczytaj i odłóż.
Nastepnie odkręć płytkę która zakrywa nakrętkę mocującą kierownicę.
Do odkręcenia samej kierownicy potrzebny będzie klucz nasadowy 24 albo 22 mm ?
Zapamiętaj jak kierownica ustawiona była wcześniej, zmień ustawienie i solidnie ją dokręć!
UWAGA!
Podczas tej "operacji" zapłon musi być cały czas WYŁĄCZONY.
Jasiu.
A czemu po tym zabiegu muszę kasować bład kompa Czy każdorazowe odłączenie wtyku od airbaga powoduje jakiś błąd . Jak tak to gdzie mam się udać z kasowaniem błędu? pozdrominon1 pisze:Jak bym miał robić u siebie to bym wyjął poduchę i ustawił kiere normalnie na wielofrezie, kawałek podjechac i znów jak trzeba. Później pod kompa błąd poduchy skasować i heya. Szkoda że kolega nie mieszka gdzieś bliżej
No jak odłączysz poduchą i ustawisz kierę to trzeba się przejechać żeby było na prosto. Jak robić to robić porządnie.przemli pisze:A czemu po tym zabiegu muszę kasować bład kompa Czy każdorazowe odłączenie wtyku od airbaga powoduje jakiś błąd . Jak tak to gdzie mam się udać z kasowaniem błędu? pozdrominon1 pisze:Jak bym miał robić u siebie to bym wyjął poduchę i ustawił kiere normalnie na wielofrezie, kawałek podjechac i znów jak trzeba. Później pod kompa błąd poduchy skasować i heya. Szkoda że kolega nie mieszka gdzieś bliżej
......ale jak odłączysz akumulator, odłączysz airbag, ustawisz kiere, założysz airbag i podłączysz aku to powinno być ok
Przejedź się jak bedzie jeszcze krzywo to jeszcze raz
U siebie zrobiłem to poluzowując zabezpieczenia końcówek drążków i wykręcając z jednej strony a wkręcajac z drugiej ustawiłem kierownicę równo. W moim przypadku wystarczyło ok. 0,5 obrotu. Na kanale jest to sprawa dość prosta. Przekładanie kierownicy na wielowpuście może się udać, a może się okazać, że będziesz ją miał pochyloną w drugą stronę. A mechanior ustawiający geometrię powinien zacząć od zablokowania kierownicy do jazdy na wprost, a potem dopiero ustawiać geometrię.
hehe jestem w temacie bo dzis bylem ustawiac zbierznaść wlasnie przyjechalem:P to jest tak jak mówił mi dzisiaj specjalista:) najepierw powinno sie ustawić zbierzność tak aby promień skretu kół był równy czyli tak samo skręcać w lewo jak i w prawo, później dopiero należy sie zabrać za kierownice. i ja odpowiednio ustawić. U mnie była wymiana wszystkich podzespołów i temu ustawiałem i teraz mam idealnie kierownice równiutko i nic nie ściąga. KOSZT OPERACJI 70zł. U dobrego fachowcy! Polecanego przez znajomych. Z kolei u takich byle jakich to 50 zł. chcą.
[ Dodano: 2007-10-26, 17:16 ]
a jak to sie stało że masz krzywą kierownice - przecież nic nie dzieje bez przyczyny.
[ Dodano: 2007-10-26, 17:16 ]
a jak to sie stało że masz krzywą kierownice - przecież nic nie dzieje bez przyczyny.