killer0123, nie wprowadzaj proszę ludzi w błąd. Do jednopunktowego wtrysku benzyny również można założyć "sekwencję" pod warunkiem, że sterownik nie ma najmniejszych problemów z obsługą tzw. full-group'y i obsłuży bardzo szybkie wtryskiwacze gazowe. Np. Stag 300 z jednoohmowymi wtryskiwaczami. Jeśli chodzi o sterowanie sekwencją to spokojnie ECU wysteruje STAG-a. Tyle, że to lekki przerost formy nad treścią.
patryk_85 pisze:W silniku gdzie można zainstalować sekwencje, czyli silniki z wielopunktowym wtryskiem, każdy cylinder ma swój wtryskiwacz, a instalacja gazu polega na nawiercaniu się w wtryski benzyny i instalacji w nich zaworów do gazu (ewentualnie tu proszę o poprawkę).
I kolejne bajki. Montaż sekwencji nie polega na nawiercaniu wtryskiwaczy benzyny tyko na nawiercaniu kolektora dolotowego jak najbliżej wejścia do cylindra (najczęściej
w pobliżu wtrysków benzyny) i umieszczenia tam wtryskiwaczy gazowych. To że w ABT nie ma w kolektorze wtrysków nie powoduje niemożności zamontowania wtrysków gazowych. Żeby było śmieszniej to upraszczając można powiedzieć, że ABK niewiele różni się od ABT bo wtrysk benzyny następuje jednocześnie do wszystkich cylindrów czyli dokładnie tak samo jak w ABT tylko bezpośrednio do poszczególnych kanałów kolektora, a nie na wejściu do niego.
Jak już Koledzy wspomnieli nie ma sensu pakować sekwencji do ABT. W zupełności wystarczy II generacja. Różnica w spadku mocy ABT pomiędzy II generacją i sekwencją jest niewielka ze względu na konstrukcję tego silnika. Teoretycznie jest to ok. 20% spadku na II generacji i 15% na "sekwencji" gdzie 15% przypada na same właściwości gazu w postaci lotnej, który jest słabszym paliwem od benzyny. W przypadku ABK ta różnica jest już znacznie większa ze względu na konstrukcję i wynosi ok. 30% dla II generacji i 15% na "sekwencji".
Symbol 16V to oznaczenie ilości zaworów w silniku, a nie oznaczenie ilości cylindrów czy też układu cylindrów. Silnik ABT to R4 8V - czyli Rzędowy, 4-ro cylindrowy, 8-mio zaworowy. Podobnie ABK :mrgreen: <ok>