Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0] 2.0 jednopunktowy wtrysk + sekwencja

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 28 sie 2008, 10:01

patryk_85 pisze:czester-11 napisał/a:
nie 8R tylko 4R (4 cylindrowy rzedowy)

4 cylindrowy rzędowy to by było R4. Ponieważ jest: 16V czyli 16 zaworów silnik widlasty, czy V6 czyli 6 cylindrów też widlasty. Czyli nazewnictwo jest tak jakby liczba_zaworów.rodzaj_silnika.liczba_cylindrów
A ja coś czuje, że to 16V nie ma nic wspólnego z silnikiem widlastym tylko jest to pierwsza litera ze słowa VALVE (ang. zawór) lub jego liczby mnogiej, czyli 16 zaworów 8-) .

A co do oznaczenia silników to jest np: R4, V6, W12 itd..

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 28 sie 2008, 10:52

killer0123, nie wprowadzaj proszę ludzi w błąd. Do jednopunktowego wtrysku benzyny również można założyć "sekwencję" pod warunkiem, że sterownik nie ma najmniejszych problemów z obsługą tzw. full-group'y i obsłuży bardzo szybkie wtryskiwacze gazowe. Np. Stag 300 z jednoohmowymi wtryskiwaczami. Jeśli chodzi o sterowanie sekwencją to spokojnie ECU wysteruje STAG-a. Tyle, że to lekki przerost formy nad treścią.
patryk_85 pisze:W silniku gdzie można zainstalować sekwencje, czyli silniki z wielopunktowym wtryskiem, każdy cylinder ma swój wtryskiwacz, a instalacja gazu polega na nawiercaniu się w wtryski benzyny i instalacji w nich zaworów do gazu (ewentualnie tu proszę o poprawkę).
I kolejne bajki. Montaż sekwencji nie polega na nawiercaniu wtryskiwaczy benzyny tyko na nawiercaniu kolektora dolotowego jak najbliżej wejścia do cylindra (najczęściej w pobliżu wtrysków benzyny) i umieszczenia tam wtryskiwaczy gazowych. To że w ABT nie ma w kolektorze wtrysków nie powoduje niemożności zamontowania wtrysków gazowych. Żeby było śmieszniej to upraszczając można powiedzieć, że ABK niewiele różni się od ABT bo wtrysk benzyny następuje jednocześnie do wszystkich cylindrów czyli dokładnie tak samo jak w ABT tylko bezpośrednio do poszczególnych kanałów kolektora, a nie na wejściu do niego.
Jak już Koledzy wspomnieli nie ma sensu pakować sekwencji do ABT. W zupełności wystarczy II generacja. Różnica w spadku mocy ABT pomiędzy II generacją i sekwencją jest niewielka ze względu na konstrukcję tego silnika. Teoretycznie jest to ok. 20% spadku na II generacji i 15% na "sekwencji" gdzie 15% przypada na same właściwości gazu w postaci lotnej, który jest słabszym paliwem od benzyny. W przypadku ABK ta różnica jest już znacznie większa ze względu na konstrukcję i wynosi ok. 30% dla II generacji i 15% na "sekwencji".
Symbol 16V to oznaczenie ilości zaworów w silniku, a nie oznaczenie ilości cylindrów czy też układu cylindrów. Silnik ABT to R4 8V - czyli Rzędowy, 4-ro cylindrowy, 8-mio zaworowy. Podobnie ABK :mrgreen: <ok>

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 28 sie 2008, 11:18

Danek w takim prazie przepraszam za ten błąd. Czytałem kiedyś na forum VW podobny temat z tym że silnik 1,4 na jednopunkcie (układ paliwowy jest podobny) i tam właśnie była właśnie taka odpowiedz na temat sekwencji na jednopunkcie. I że do prawidłowego działania sekwencji potrzbny jest sygnał z przepływomierza.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 sie 2008, 13:58

Przy sekwencji czas otwarcia wtryskiwaczy gazowych jest obliczany na podstawie czasu otwarcia wtryskiwaczy PB obliczonego przez ECU

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 28 sie 2008, 14:49

hmmm...wybrałem sie dzis do serwisu zakładajacego gaz i niestety tak jak przypuszczałem moja mała miescina (Legnica) nieposiada komputerów Stag 100 lub nicolaus elpigaz :( sa dostepne tylko włoskie inst. BRC. powiedzieli mi ze trzeba dobze dobrac sprzet do posiadanego silnika i dobrze go wyregulowac, jedynym plusem jest gwarancja na 2 lata.
mam jeszcze ok 2 tyg na zastranowienie sie nad ta inst poniewaz i tak niemaja instalacji gazowych na stanie poniewaz włoska firma na wakacyjna przerwe..

cóz robic?

pozdrawiam!

patryk_85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 12 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Otwock

Post autor: patryk_85 » 28 sie 2008, 14:53

Danek pisze: Montaż sekwencji nie polega na nawiercaniu wtryskiwaczy benzyny tyko na nawiercaniu kolektora dolotowego jak najbliżej wejścia do cylindra (najczęściej w pobliżu wtrysków benzyny) i umieszczenia tam wtryskiwaczy gazowych. To że w ABT nie ma w kolektorze wtrysków nie powoduje niemożności zamontowania wtrysków gazowych. Żeby było śmieszniej to upraszczając można powiedzieć, że ABK niewiele różni się od ABT bo wtrysk benzyny następuje jednocześnie do wszystkich cylindrów czyli dokładnie tak samo jak w ABT tylko bezpośrednio do poszczególnych kanałów kolektora, a nie na wejściu do niego.
Jak już Koledzy wspomnieli nie ma sensu pakować sekwencji do ABT. W zupełności wystarczy II generacja. Różnica w spadku mocy ABT pomiędzy II generacją i sekwencją jest niewielka ze względu na konstrukcję tego silnika. Teoretycznie jest to ok. 20% spadku na II generacji i 15% na "sekwencji" gdzie 15% przypada na same właściwości gazu w postaci lotnej, który jest słabszym paliwem od benzyny. W przypadku ABK ta różnica jest już znacznie większa ze względu na konstrukcję i wynosi ok. 30% dla II generacji i 15% na "sekwencji".
Symbol 16V to oznaczenie ilości zaworów w silniku, a nie oznaczenie ilości cylindrów czy też układu cylindrów. Silnik ABT to R4 8V - czyli Rzędowy, 4-ro cylindrowy, 8-mio zaworowy. Podobnie ABK :mrgreen: <ok>
o tym nie wiedziałem, dzięki wielkie za informacje. Co my byśmy Danek bez Ciebie zrobili!! <piwo> [/b]

wojtas3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 22 lip 2008, 14:20
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: wojtas3 » 29 sie 2008, 18:55

Dzięki chłopaki, jutro jade do regulacji. W sumie instalka nowa, spalanie wychodzi w granicach jak Wam 12 miasto, 9 trasa. Mozliwe że po pierwszej regulacji przy 1000km na gazie, zniknie problem gaśnięcia na wolnych obrotach przy dużej prędkości.

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 29 sie 2008, 20:54

ja bym niewytrzymał dwóch dni jakby mi miał silnik gasnac.. trzeba dobrze wyregulowac i powinno byc cacy(tak mysle), słowem -decyduje sie na gaz. Ino ttrzeba o niego zadbac ;] i poczekac az sprowadza z Włoch.
napisze jak załoze co i jak.

pzdr!

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 31 sie 2008, 06:34

Mam taki mały problemik z obrotami. Podczas regulacji gazu (II generacja) dzieje się coś dziwnego. Kiedy sterownik łapie dane na wolnych obrotach na PB to kompter pokazuje wartości obrotów 3000-4000, natomiast obrotomierz w samochodzie 900. Którymi wartościami mam się sugerować? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 31 sie 2008, 13:10

radziobiker, Ustaw właściwe parametry cewki w sofcie LPG. Ma być 1 cewka 4 cylindry.

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 31 sie 2008, 13:52

Danek Wielki szacunek dla Pana. Nie wiem jakbym sobie bez Pana porad poradził. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 02 wrz 2008, 08:23

dzis na 9 jestem ustawiony na zamontowanie inst gazowej, odbiór około 17 potem mały testing i napisze co rzuciło mi sie na pierwszy rzut oka, i jak wszystko hasa mniejwiecej.
pzdr!

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 02 wrz 2008, 08:38

radziobiker, tylko bez "panowania" mi tu :-P :mrgreen: .
Mongolski, osobiście odradzam BRC, wsadzą Ci zapewne Blitza (drogi, do regulacji wymaga urządzenia pn. Diagnostic Box, brak możliwości podpięcia pod PC) i potem mogą być problemy.

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 02 wrz 2008, 13:21

cóz, niestety jestem zmuszony załozyc BRC poniewaz u nas w miescinienic innego nie zakładaja;/ juz praca w toku, do 17 ma byc skonczone.. jakos bede musiał sobie poradizc z kłopotliwa konfiguracja..

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 wrz 2008, 13:57

Ja mam Blitz-a i jak dotad jestem zadowolony, moze dlatego ze goscie znaja sie na rzeczy i dobrze dobrali instalacje

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl