Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0] 2.0 jednopunktowy wtrysk + sekwencja

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

[B4 2.0] 2.0 jednopunktowy wtrysk + sekwencja

Post autor: Mongolski » 27 sie 2008, 15:20

Witam!
od niedawna jestem posiadaczem Audi 80 2.0 z jednopunktowym wtryskiem i w zwiazku z tym, ze benzyna jest coraz drozsza, postanowiłem załozyc gaz. wiem, ze ten silnik lubi sie ze zwykłym gazem, ale jak zniesie sekwencje? jak bedzie sie zachowyłał, mam nadzieje ze o strzelaniu nie ma mowy, prosiłbym równiez o jakąs konkretna nazwe tego silnika[abk, atb itp]
zgóry dziekuje za pomoc, oraz pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 27 sie 2008, 15:38

Kolego Mongolski silnik dobrze znisie eksploatacje na gazie a na sekwencji nie powinien stracić na mocy i o strzelaniu też nie powinno być mowy ,chociaż mógłbyś założyć jedną z prostrzych instalacji.A prosiłeś również o podanie konkretnej nazwy silnika a mianowicie jest to ABT 8v 90ps. :mrgreen:
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 27 sie 2008, 15:45

W ABT nie będzie czym sterować sekwencji!!! W tym silniku jest tylko jeden wtryskiwacz.
Załóż II generacje LPG Staga 100 produkcji AC albo Nicolausa ELPIGAZ.
Sam mam Nicolausa i nie ma żadnych strzałów.

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 27 sie 2008, 16:20

Hołowczyc20 dzieki za info o silniku, ale czy napewno to jest 8v?

killer0123 niebedzie czym sterowac, czyli sie nieopłaca bo bedzie działał jak zwykły gaz IIgen? Czy LPG Stag 100 oraz Nicolaus ELPIGAZ to sa modele/rodzaje instalacji gazowych ? jestem swiezy w temacie.

dzwieki!

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 27 sie 2008, 16:25

Dokładnie kolego mongolski jest to silnik 8 zaworowy po 2 na kazdy cylinder(1 ssący i 1 wydechowy) :mrgreen:

patryk_85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 12 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Otwock

Post autor: patryk_85 » 27 sie 2008, 16:49

Dokładnie ujmując to jest nie 8v tylko 8R, czyli silnik rzędowy 8 zaworowy (2 zawory na cylinder). Sekwencji nie założysz. W silniku gdzie można zainstalować sekwencje, czyli silniki z wielopunktowym wtryskiem, każdy cylinder ma swój wtryskiwacz, a instalacja gazu polega na nawiercaniu się w wtryski benzyny i instalacji w nich zaworów do gazu (ewentualnie tu proszę o poprawkę). Ty masz silnik z wtryskiem jednopunktowym-jeden centralny wtryskiwacz dla wszystkich cylindrów. Możliwa więc tu jest instalacja tylko 1 lub 2 generacji-2 generacja będzie lepsza (lepsze sterowanie, mniejsze zużycie paliwa). Co do rodzajów instalacji to niech się wypowiedzą Ci którzy takie mają, osobiście mam 1 generacje ale myślę nad przeróbką na 2 generacje, czyli dołożeniem komputera.

wojtas3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 22 lip 2008, 14:20
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: wojtas3 » 27 sie 2008, 19:08

Ja na wielopunkcie zalożyłem II generację Nicolausa Elpigaz i puki co jestem zadowolony. Jedno tylko mnie dziwi, a może to normalne, że np. gdy jadąc na gazie przy 100km/h wrzucę luz, silnik gaśnie. Czy to normalny objaw? Może to ma coś wspólnego z zawirowaniem powietrza i gazu przy tej prędkości?

Awatar użytkownika
Mongolski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 27 sie 2008, 15:12
Lokalizacja: Legnica

Post autor: Mongolski » 27 sie 2008, 21:11

patryk_85 Jasne, w gre wchodzi tylko instalacja IIgen. miała byc sekwencja, lecz trudno. :(

wojtas3 Wydaje mi sie ze to jest niedopuszczalne, choc słyszałem juz o takich wypadkach.

Ile moze kosztowac IIgen. np. podany przez wojtas3 Nicolaus Elpigaz lub stag 100 -bo dowiedziałem sie, ze to tez pozadny sprzet.

pozdrrrrawiam!! '

edit
PS
czy moje Audi starci wiele na mocy jak ja zagazuje II generacja?

Mam pytanie do uzytkowników takiego samego Audi jak moja, na manualnej skrzyni z silnikiem ABT 2.0. Minowicie ile Wam pali audiczka przy wmiare spokojnej jezdzie?
prosze o szczere odpowiedzi.
z góry dziekuje!

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 27 sie 2008, 22:38

Wojtas musisz jechać na regulacje gazu skoro Tobie gaśnie na luzie ;-) Albo łapie lewe powietrze(np.dziurawy przewód powietrza) Przy prędkości 100km/h może dostawać za dużo powietrza co powoduje właśnie takie objawy.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 27 sie 2008, 23:23

patryk_85 pisze:Dokładnie ujmując to jest nie 8v tylko 8R, czyli silnik rzędowy 8 zaworowy (2 zawory na cylinder).
nie 8R tylko 4R (4 cylindrowy rzedowy)

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 28 sie 2008, 07:34

Hej, Ja mam motor o pojemnosci 2.0 ktory jest na pelnym wtrysku (jak to mowia niemcy full szpryca) i zalozylem tak gaz drugiej generacji na tzw. mixerze. Jestem zadowolony poniewaz auto smiga mi bardzo dobrze i nie gasnie jak pisal kolega wyzej przy 100 jak wrzuce luz. Przyznaam szczerze ze kiedys pare razy mi sie zdarzylo ze zgasl przy 100 ale przy 90 bylo ok wiec myśle ze byla to przyczyna zlego gazu. Poza tym pasowaloby jechac na regulacje.

Moim zdaniem kolego zaloz sobie 2gą generazje poniewaz jest ona najmniej klopotliwa i co najwazniejsze szybko sie zwraca. Jesli chodzi o spadek mocy to w twoim przypadku powinnie byc marginesowwy poniewaz jednopunktowy wtrysk bezyny. Ja niestety jak jade sam lub w dwie osoby mam tak samo jak na benzynie ale jak siadzie 3cia osoba to czuje spadek mocy ale hmm co tam.

Co do spalania to udalo mi sie zejsc do 9 litrow na 100km ale naprawde jechalem spokojnie . Poza tym max to mi spalila 12,5 ale hmm przy cenie 2.4 :) ogolnie pali 10.5

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 sie 2008, 08:19

W tym silniku tylko II generacja z dobrym sterownikiem jak pisali koledzy wyzej i z ustawiona emulacja sondy na "masa", żeby nie było problemów z praca na PB. Co do gasniecia przy wyzszych predkościach to trzeba dobrze wyregulowac LPG jeżeli to nie pomoże to zostały źle dobrane elementy instalacji np. za duża srednica miksera. Ja mam u siebie II generacje i 140 wyzucam na luz to sobie schodzi na 850 i tak trzyma

patryk_85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 12 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Otwock

Post autor: patryk_85 » 28 sie 2008, 08:35

czester-11 pisze:nie 8R tylko 4R (4 cylindrowy rzedowy)
4 cylindrowy rzędowy to by było R4. Ponieważ jest: 16V czyli 16 zaworów silnik widlasty, czy V6 czyli 6 cylindrów też widlasty. Czyli nazewnictwo jest tak jakby liczba_zaworów.rodzaj_silnika.liczba_cylindrów
Mongolski pisze:Minowicie ile Wam pali audiczka przy w miarę spokojnej jeździe?
mi przy instalacji 1 generacji pali 12 litrów po mieście i 10 trasa. Sądzę że przy 2 generacji, kiedy to komputer dokładniej dobiera mieszankę powinno być mniej o jakiś litr.

Awatar użytkownika
killer0123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
Lokalizacja: Białystok

Post autor: killer0123 » 28 sie 2008, 08:48

Spalanie LPG przy II gen. to w mieście 11,5- 13 l/100
W trasie mozna spokojnie zmieścić sie w 9l/100

Awatar użytkownika
Włodek899
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 24 lis 2007, 17:46
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Włodek899 » 28 sie 2008, 09:24

viewtopic.php?t=11355
Poczytaj i wyciągnij wnioski a będziesz zadowolony.
Mnie przy nieprawidłowo działającej elektronice (z winy zakładu montującego instalacje)
palił 12l miasto i niewiele ponad 9 l na trasie ( do 140km/h)
Teraz po ustawieniu prawidłowych parametrów może spalić jeszcze mniej. :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl