[B4 2.0] 2.0 jednopunktowy wtrysk + sekwencja
[B4 2.0] 2.0 jednopunktowy wtrysk + sekwencja
Witam!
od niedawna jestem posiadaczem Audi 80 2.0 z jednopunktowym wtryskiem i w zwiazku z tym, ze benzyna jest coraz drozsza, postanowiłem załozyc gaz. wiem, ze ten silnik lubi sie ze zwykłym gazem, ale jak zniesie sekwencje? jak bedzie sie zachowyłał, mam nadzieje ze o strzelaniu nie ma mowy, prosiłbym równiez o jakąs konkretna nazwe tego silnika[abk, atb itp]
zgóry dziekuje za pomoc, oraz pozdrawiam!
od niedawna jestem posiadaczem Audi 80 2.0 z jednopunktowym wtryskiem i w zwiazku z tym, ze benzyna jest coraz drozsza, postanowiłem załozyc gaz. wiem, ze ten silnik lubi sie ze zwykłym gazem, ale jak zniesie sekwencje? jak bedzie sie zachowyłał, mam nadzieje ze o strzelaniu nie ma mowy, prosiłbym równiez o jakąs konkretna nazwe tego silnika[abk, atb itp]
zgóry dziekuje za pomoc, oraz pozdrawiam!
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
Kolego Mongolski silnik dobrze znisie eksploatacje na gazie a na sekwencji nie powinien stracić na mocy i o strzelaniu też nie powinno być mowy ,chociaż mógłbyś założyć jedną z prostrzych instalacji.A prosiłeś również o podanie konkretnej nazwy silnika a mianowicie jest to ABT 8v 90ps. :mrgreen:
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
Dokładnie ujmując to jest nie 8v tylko 8R, czyli silnik rzędowy 8 zaworowy (2 zawory na cylinder). Sekwencji nie założysz. W silniku gdzie można zainstalować sekwencje, czyli silniki z wielopunktowym wtryskiem, każdy cylinder ma swój wtryskiwacz, a instalacja gazu polega na nawiercaniu się w wtryski benzyny i instalacji w nich zaworów do gazu (ewentualnie tu proszę o poprawkę). Ty masz silnik z wtryskiem jednopunktowym-jeden centralny wtryskiwacz dla wszystkich cylindrów. Możliwa więc tu jest instalacja tylko 1 lub 2 generacji-2 generacja będzie lepsza (lepsze sterowanie, mniejsze zużycie paliwa). Co do rodzajów instalacji to niech się wypowiedzą Ci którzy takie mają, osobiście mam 1 generacje ale myślę nad przeróbką na 2 generacje, czyli dołożeniem komputera.
patryk_85 Jasne, w gre wchodzi tylko instalacja IIgen. miała byc sekwencja, lecz trudno.
wojtas3 Wydaje mi sie ze to jest niedopuszczalne, choc słyszałem juz o takich wypadkach.
Ile moze kosztowac IIgen. np. podany przez wojtas3 Nicolaus Elpigaz lub stag 100 -bo dowiedziałem sie, ze to tez pozadny sprzet.
pozdrrrrawiam!! '
edit
PS
czy moje Audi starci wiele na mocy jak ja zagazuje II generacja?
Mam pytanie do uzytkowników takiego samego Audi jak moja, na manualnej skrzyni z silnikiem ABT 2.0. Minowicie ile Wam pali audiczka przy wmiare spokojnej jezdzie?
prosze o szczere odpowiedzi.
z góry dziekuje!
wojtas3 Wydaje mi sie ze to jest niedopuszczalne, choc słyszałem juz o takich wypadkach.
Ile moze kosztowac IIgen. np. podany przez wojtas3 Nicolaus Elpigaz lub stag 100 -bo dowiedziałem sie, ze to tez pozadny sprzet.
pozdrrrrawiam!! '
edit
PS
czy moje Audi starci wiele na mocy jak ja zagazuje II generacja?
Mam pytanie do uzytkowników takiego samego Audi jak moja, na manualnej skrzyni z silnikiem ABT 2.0. Minowicie ile Wam pali audiczka przy wmiare spokojnej jezdzie?
prosze o szczere odpowiedzi.
z góry dziekuje!
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
Hej, Ja mam motor o pojemnosci 2.0 ktory jest na pelnym wtrysku (jak to mowia niemcy full szpryca) i zalozylem tak gaz drugiej generacji na tzw. mixerze. Jestem zadowolony poniewaz auto smiga mi bardzo dobrze i nie gasnie jak pisal kolega wyzej przy 100 jak wrzuce luz. Przyznaam szczerze ze kiedys pare razy mi sie zdarzylo ze zgasl przy 100 ale przy 90 bylo ok wiec myśle ze byla to przyczyna zlego gazu. Poza tym pasowaloby jechac na regulacje.
Moim zdaniem kolego zaloz sobie 2gą generazje poniewaz jest ona najmniej klopotliwa i co najwazniejsze szybko sie zwraca. Jesli chodzi o spadek mocy to w twoim przypadku powinnie byc marginesowwy poniewaz jednopunktowy wtrysk bezyny. Ja niestety jak jade sam lub w dwie osoby mam tak samo jak na benzynie ale jak siadzie 3cia osoba to czuje spadek mocy ale hmm co tam.
Co do spalania to udalo mi sie zejsc do 9 litrow na 100km ale naprawde jechalem spokojnie . Poza tym max to mi spalila 12,5 ale hmm przy cenie 2.4 ogolnie pali 10.5
Moim zdaniem kolego zaloz sobie 2gą generazje poniewaz jest ona najmniej klopotliwa i co najwazniejsze szybko sie zwraca. Jesli chodzi o spadek mocy to w twoim przypadku powinnie byc marginesowwy poniewaz jednopunktowy wtrysk bezyny. Ja niestety jak jade sam lub w dwie osoby mam tak samo jak na benzynie ale jak siadzie 3cia osoba to czuje spadek mocy ale hmm co tam.
Co do spalania to udalo mi sie zejsc do 9 litrow na 100km ale naprawde jechalem spokojnie . Poza tym max to mi spalila 12,5 ale hmm przy cenie 2.4 ogolnie pali 10.5
W tym silniku tylko II generacja z dobrym sterownikiem jak pisali koledzy wyzej i z ustawiona emulacja sondy na "masa", żeby nie było problemów z praca na PB. Co do gasniecia przy wyzszych predkościach to trzeba dobrze wyregulowac LPG jeżeli to nie pomoże to zostały źle dobrane elementy instalacji np. za duża srednica miksera. Ja mam u siebie II generacje i 140 wyzucam na luz to sobie schodzi na 850 i tak trzyma
4 cylindrowy rzędowy to by było R4. Ponieważ jest: 16V czyli 16 zaworów silnik widlasty, czy V6 czyli 6 cylindrów też widlasty. Czyli nazewnictwo jest tak jakby liczba_zaworów.rodzaj_silnika.liczba_cylindrówczester-11 pisze:nie 8R tylko 4R (4 cylindrowy rzedowy)
mi przy instalacji 1 generacji pali 12 litrów po mieście i 10 trasa. Sądzę że przy 2 generacji, kiedy to komputer dokładniej dobiera mieszankę powinno być mniej o jakiś litr.Mongolski pisze:Minowicie ile Wam pali audiczka przy w miarę spokojnej jeździe?
- killer0123
- Forum Audi 80
- Posty: 192
- Rejestracja: 08 maja 2007, 19:11
- Lokalizacja: Białystok
viewtopic.php?t=11355
Poczytaj i wyciągnij wnioski a będziesz zadowolony.
Mnie przy nieprawidłowo działającej elektronice (z winy zakładu montującego instalacje)
palił 12l miasto i niewiele ponad 9 l na trasie ( do 140km/h)
Teraz po ustawieniu prawidłowych parametrów może spalić jeszcze mniej. :lol:
Poczytaj i wyciągnij wnioski a będziesz zadowolony.
Mnie przy nieprawidłowo działającej elektronice (z winy zakładu montującego instalacje)
palił 12l miasto i niewiele ponad 9 l na trasie ( do 140km/h)
Teraz po ustawieniu prawidłowych parametrów może spalić jeszcze mniej. :lol: