Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG coupe] Blos, wysokie spalanie i inne zagadki

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ne$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:49
Lokalizacja: St-ów RSR

[2.3 NG coupe] Blos, wysokie spalanie i inne zagadki

Post autor: Ne$ » 12 mar 2011, 23:48

Mam niemaly problem z moim zblosowanym NG. Coupe przy umiarkowanej jeździe spala mi ~ 18 litrów LPG na setkę. Słuchałem wielu opinii i każdy obstawia co innego. Poza tym pokręciłem sobie dawką benzyny na rozdzielaczu i mam problem z falowaniem. Kolejny to korkowiec, jak go podepnę to obroty rosną do 2500 – 3000 i tak zostają. Z kolei z odpiętym krokowcem i przepustnicą na benzynie obroty są idealne. Mam dostęp do analizatora i chciałbym sobie coś sam poregulować zarówno na benzynie i LPG. Poza tym mój BLOS ma jakieś wariacje. Obie śrubki wkręcone na max, bo: dawka moim zdaniem jest i tak za duża skoro tyle pali, z kolei gdy wykręcam małą to obroty mi spadają a nie rosną. Szczelność dolotu sprawdzona, uszczelniacze na wtryskach wymienione. W związku z tym kilka pytań:

1. Jak sprawdza się sondę lambda ?
2. Czy walnięta sonda ma wpływ na spalanie LPG ? Jeśli tak to proszę o wyjaśnienie.
3. Czy jest jakieś ustawienie wyjściowe dla rozdzielacza ?
4. Jakie wartości na analizatorze są prawidłowe ? Proszę zarówno dla PB jak i LPG.
5. Czy na spalanie mogą mieć wpływ nie najlepsze już świece ?
6. Macie kompensację w 2.3 z BLOSkiem ?
7. Ile palą Wam NG na BLOSie ?

Jak wymyślę jeszcze jakieś pytania to dopiszę, tym którzy twierdzą że 2.3 nie chodzi na gazie z góry dziękuję :P

Czekam na rozpętanie rzeczowej dyskusji.

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 13 mar 2011, 00:07

Ne$


Odpowiem ci na pytania : Numer :

7 Więc mój na blosie przy zadowalających osiągach pali: zimą około 16 l latem 14.5

5 Myśle ze przy instalacji Lpg powinno się dobrze sprawdzać cały układ zapłonowy....

Awatar użytkownika
Ne$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:49
Lokalizacja: St-ów RSR

Post autor: Ne$ » 17 mar 2011, 16:56

Co masz na myśli pisząc o zadowalających osiągach ? Masz śrubę na wężu do BLOSa z reduktora ? Ile masz poodkręcane śruby na BLOSie ? Masz kompensację ?


Czemu nikt się nie wypowiada :D ? Przeciez zBLOSowanych NG jest sporo na forum. Pomóżcie bo mnie rozpacz ogarnia i mam ochotę nie jeździć/wstawić mikser/sprzedać auto*

*do wyboru <rotfl>

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 17 mar 2011, 17:02

mi palilo kolo 13 a na trasie jak jechalem 90 to i 9L :mrgreen: spalanie bardzo zroznicowane w zaleznie od nogi ale od 9 do 17

Awatar użytkownika
SzymekB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 618
Rejestracja: 09 mar 2009, 20:55

Post autor: SzymekB » 26 mar 2011, 18:27

Ne$ pisze:Co masz na myśli pisząc o zadowalających osiągach ? Masz śrubę na wężu do BLOSa z reduktora ? Ile masz poodkręcane śruby na BLOSie ? Masz kompensację ?


Śruby nie mam... podparcie jest wykrecone, a reszte się ustawia na wyczucie......


poprostu masz rozregulowanego blosa....

Padre (LDZ)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 23 lip 2008, 21:40
Lokalizacja: Hollyłódź

Post autor: Padre (LDZ) » 26 mar 2011, 19:31

ad. 1 W pierwszej kolejności odczytanie kodów migowych.
Jeśli sygnał sondy, lub obwód grzania będzie przerwany, to komputer powinien to zasygnalizować. Może też wyrzucić błąd "wskazania sondy w górnym, lub dolnym zakresie regulacji" To może być objaw niesprawnej sondy. Jeśli natomiast sonda przekłamuje niewiele to komputer tego nie wychwyci.
Poza tym z domowych sposobów zostaje miernik (analogowy, lub cyfrowy - tu zdania są podzielone). Jednak najpewniejszą metodą jest oscyloskop u kumatego mechaniora.

ad. 2 W Twoim przypadku nie. W przypadku blosa, oraz pozostałych instalek I gen. mieszanka nie podlega korekcie.

ad. 3 Jeśli chodzi ci o ustawienie śruby regulacyjnej, to ustawienia wyjściowego nie ma. Było ustawienie fabryczne, zaezpieczone zaślepką ;-)

ad. 5 Według mnie mogą mieć wpływ. Jednak istotniejsze jest to, że mają ooogromny wpływ na strzały, a to bardziej boli niż zwiększone spalanie. Blos nie jest remedium na strzały wynikające z kiepskiego stanu układu WN :!:

ad. 6 Miałem i tak i tak. Z podpiętą kompensacją mój Avant palił mniej. Niestety nie wiem na sto procent czy to akurat dzięki temu, bo oprócz podpięcia kompensacji robiłem jeszcze inne mody.

ad. 7 Parownik do 100KW, podpięta kompensacja - spalanie ok 14l w mieście
Zmieniłem parownik na ten sam model, tyle że do 140KW, kompensacje zostawiłem nie podpiętą, przesmarowałem slita, zmieniłem gume blos - przpustnica - spalanie 16 - 17 w mieście
Oczywiście w obu przypadkach byłem u gazownika (tego samego) na analizatorze, żeby mi to ustawił.
To są oczywiście moje przejścia i nikt nie da gwarancji, że u Ciebie byłoby podobnie :-P.
Dużo zależy od osoby, która to reguluje. Nie zawsze jak gaziarz mówi, że jest dobrze ustawione, to tak jest naprawde. Ja osobiście nie wiem jak jest możliwe, żeby blosa ustawić "na wyczucie". No ale może sie nie znam.

Jeszcze jedno mi sie przypomniało:

Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi, ale wydaje mi się, że za uboga mieszanka w I gen. również może powodować wysokie spalanie.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ne$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 24 mar 2010, 22:49
Lokalizacja: St-ów RSR

Post autor: Ne$ » 20 kwie 2011, 20:55

Padre (LDZ) dzięki za rzeczową odpowiedź. To tak na wstępie.

Sondę zostawiam w spokoju ponieważ na benzynie jeżdżę sporadycznie i jej spalanie mnie nie boli :D

Jeśli chodzi o świece to wymieniłem je na nowe NGK chociaż mój układ WN nie dawał nigdy oznak nieprawidłowego działania. Wkręciłem też prawie na max plastikową śrubę w reduktorze i spalanie trochę spadło. Udaje mi się osiągnąć 14-15 l na 100 km jeżeli jadę spokojnie w trasie. Jednak nadal uważam że to za dużo i proszę innych o ich wyniki spalania (oczytałem się że w trasie palą 12-13 litrów LPG).

Zauważyłem też że jeśli odepnę wtyczkę od rozdzielacza (tą od błotnika) i podepnę krokowca to silnik nie faluje (teraz tak jeżdżę).

Znajomy gaziarz u którego byłem na analizatorze powiedział, że na benzynie jest zbyt ubogo a na gazie na wolnych za bogato, za to na podwyższonych podobno OK. Piszę podobno, bo wydaje mi się że jego wiedza o BLOSie jest znikoma.

Co jeszcze zrobić żeby osiągnąć średnią na poziomie chociażby 14-15 litrów i nie jeździć jak emeryt <urodziny> :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl