Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 abk] ciężko pali na ciepłym i zimnym silniku

Wszystko co związane z LPG
Tomaso007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 21 lis 2012, 21:38

Post autor: Tomaso007 » 25 lut 2013, 14:01

Miałem podobny problem....

Znalazłem przyczynę przez co moje Audi ciężko mi zapalała na zimnym jak i na ciepłym silniku!! (80 B4 2.0 ABK)
Zwłaszcza na zimnym po udanym rozruchu czuć było mocno benzynę oraz dość szybko ubywało mi paliwa podczas jazdy na LPG (sekwencja) !!!
PROBLEM TKWIŁ W USZKODZONYM REGULATORZE CIŚNIENIA PALIWA, KTÓRY ZNAJDUJE SIĘ NA KOŃCU LISTWY WTRYSKOWEJ!!!
Od tego regulatora odchodzi wężyk podciśnieniowy do przepustnicy.

=====>Uszkodzony regulator można poznać po nagłym zdjęciu tegoż wężyka z niego i zauważeniu, że wyleciało z niego trochę paliwa - nie może być, że z regulatora ciśnienia paliwa ucieka paliwo!!!! ZAPAMIĘTAĆ!! <====

Audi b.dużo mi paliła benzyny.. Odkręciłem z ciekawości całą przepustnicę i zaobserwowałem, że ta mała przepustniczka była dość mocno ubrudzona a ta duża była ku mojemu zdziwieniu w miarę czysta - bo była płukana benzyną zasysaną tym wężykiem od uszkodzonego regulatora, który przepuszczał benzynę!
Doszedłem do wniosku, że właśnie tam był wyciek - do środka w kolektor ssący!
Podczas jazdy na LPG szarpało silnikiem! NO BO GDY JECHANE BYŁO NA LPG, ZASYSANE BYŁO PALIWO I PRZEZ TO TE SZARPANIA I SZYBKI UBYTEK PALIWA ( auto jechało na obu paliwach jednocześnie na dobrą sprawę!!! ;-) ) - OJ, CZĘSTO MUSIAŁEM TANKOWAĆ CHOĆ BENZYNA POTRZEBNA MI JEST TYLKO NA ROZGRZANIE SILNIKA BY SIĘ PRZEŁĄCZYŁA NA LPG.

Teraz silnik (po wymianie - bo miałem - na org.reg. z silnika vw 2E) za każdym razem (czy jest zimny, czy ciepły) załapuje na dotyk!!! :-D Na lpg chodzi bez szarpań!!! :-D
No i mam nadzieję, że spalanie też spadło.. ale na pewno musi zmaleć ;-)
Planuję jeszcze dla bezpieczeństwa zrobić manualny wyłącznik pompy paliwa, no bo po co ma ona chodzić i się zużywać podczas jazdy na lpg, nieprawdaż..?? 8-)

Napisałem tego posta by przedstawić objawy uszkodzonego regulatora i uchronić posiadaczy tych aut przed wymianą połowy elektronicznego osprzętu silnika (czujników,przepływomierzy itp...) gdyż wina tkwi w regulatorze, którego usterkę idzie szybko i w łatwy sposób zdiagnozować. Mam nadzieję, że pomogłem niejednemu.. :-)

Pozdrawiam!! <piwo>

blahas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:22

Post autor: blahas » 17 kwie 2013, 09:38

Mam podobny problem co wy panowie. Jedynie mi nie pali również na LPG i wężyk mam suchy. Dodam że mam sekwencję. Co może być jeszcze tego przyczyną?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 17 kwie 2013, 10:29

Nie wiem czy ktoś wcześniej wspomniał, jeśli reduktor (przez wężyk podciśnienia) albo wtryskiwacze gazowe puszczają gaz do kolektora to później trzeba trochę pokręcić aby zapalił.

blahas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:22

Post autor: blahas » 17 kwie 2013, 11:01

Może dokładniej sprecyzuje problem. Otóż z reguły zimny silnik rano zapala dobrze i ciepły po zgaszeniu również dopiero jak postoi chwilę o ostygnie około 5 minut i dłużej to wtedy ma problem z zapalenie zarówno na gazie jak i na benzynie :( trzeba długo kręcić. Dodanie gazu lekko mu pomaga.

[ Dodano: 2013-04-25, 22:25 ]
Dzisiaj odebrałem samochód od elektronika samochodowego. Był u niego 3 dni. Stwierdził że nic elektronicznego nie mogło się popsuć układy zapłonowe ciśnienie pompy paliwa czujniki itd... sprawne wszystko co mógł zbadać to zbadał i nic nie znalazł. Diagnoza jest mniej więcej taka że albo wtedy silnik dostaje za mało powietrza albo za dużo paliwa :( co może być tego przyczyną . Końcówka wydechu jest przykopcona na czarno czego wcześniej nie było :( Pomóżcie....

[ Dodano: 2013-05-07, 11:46 ]
Wymieniony czujnik niebieski temperatury, przekaźnik 30, sprawdzone ciśnienie pompki paliwa - jak nie może zapali to jest ciągle 4 bar, podmieniana cewka, podmieniany przepływomierz, odłączany gaz (wykluczony przez gazowników). Nie wiem czego jeszcze się czepić :( Mechanikom pomysły się pokończyły.

Tomaso007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 21 lis 2012, 21:38

Post autor: Tomaso007 » 27 paź 2013, 11:01

blahas, sonda lambda na 100%.

Awatar użytkownika
KAROLEK22XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1053
Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: RADOM

Post autor: KAROLEK22XX » 27 paź 2013, 11:06

zobacz szczelność dolotu bo w ABK musi być szczelny,zobacz jeszcze czy w wężyku przy reduktorze ciśnienia paliwa nie ma paliwa.Bo jak jest to reduktor do wymiany

blahas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:22

Post autor: blahas » 28 paź 2013, 07:27

Dzięki panowie za pomoc okazał się czujnik ciśnienia paliwa na listwie. W wężu podciśnieniowym nie było paliwa i to było przyczyną długiego szukania usterki ale już wszystko gra :)

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 29 paź 2013, 21:56

Przepraszam że wpycham się koledze do tematu,ale mógłby ktoś z Was podesłać mi link do dobrego czujnika temp silnika do ABK ? bo jak mniemam to ten niebieski

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 31 paź 2013, 23:35

Damian80b4LDZ pisze:Przepraszam że wpycham się koledze do tematu,ale mógłby ktoś z Was podesłać mi link do dobrego czujnika temp silnika do ABK ? bo jak mniemam to ten niebieski
tak niebieski, kupuj tylko Ori czujnik albo Bosha, na początku roku jak kupowałem do ojca ABK to ori 70zł kosztował ;-)

konik9
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 30 gru 2010, 00:47

Post autor: konik9 » 13 lut 2014, 00:04

Witam ja mam taki problem. Audi silnik ABK 2.0 93r i jak zimny nie odpala, rozrusznik kręci jak szalony w regulatorze nie ma paliwa (w wężyku) wystarczy na chwilę do akumulatora podłączyć prostownik na 15 sekund i po przekręceniu kluczyka odpala od razu. Później pali normalnie i dopiero po 6 godzinach to samo no chyba, że długą trasę się zrobi. Proszę o pomoc. Akumulator na drugi dzień ma 12,35 V czyli napewno sprawny.

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 05 mar 2016, 14:20

Witam,
Panowie wymieniłem kable i świece, ale dalej usterka pozostała.
Mam problem z odpaleniem silnika po postoju (nawet około 20minut). Na ciepłym z reguły odpala bez problemu. Pomagam sobie dodaniem gazu i silnik zaskakuje po około 5-8 sekundach, ale czuć zapach paliwa. Żadnego wycieku nie zauważyłem, a po chwili woń benzyny znika.
Zauważyłem również,że tak jakby więcej palił ostatnio.
Wygląda to tak jakby go zalewało. . Czy problemem będzie ten regulator ciśnienia paliwa :?:
Prawdopodobnie wiem gdzie on jest ponieważ kiedyś ten wężyk w takiej osłonce co do niego idzie przetarł się i czułem paliwo przy odpalaniu.

Silnik 2.0 ABK B+LPG
Dziękuję za porady. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 mar 2016, 20:30

Ramzeso pisze:Czy problemem będzie ten regulator ciśnienia paliwa :?:
też może być i dziwie że że tego w pierwszej kolejności nie sprawdziłeś zwłaszcza że to minuta roboty - wystarczy zdjąć wężyk jak w nim sucho to regulator oki.

Ramzeso
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 07 paź 2013, 16:24

Post autor: Ramzeso » 14 mar 2016, 10:27

Wymieniłem ale ile mordęgi żeby go wyjąć... nie obyło się bez pokrzywienia trochę listwy u góry.

aga
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 26 lut 2016, 19:31
Lokalizacja: przysucha

Post autor: aga » 15 mar 2016, 06:38

Witam czy źle ustawiony zapłon może mieć wpływ na ciśnienie w cylindrach silnik abk

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 mar 2016, 06:41

aga pisze:źle ustawiony zapłon może mieć wpływ na ciśnienie w cylindrach silnik abk
nie wydaje mi się - sprawdzając ciśnienie i tak odpinasz iskrę poprzez wyjęcie świec ;-) , problemy z paleniem jak najbardziej tak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga