Znalazłem przyczynę przez co moje Audi ciężko mi zapalała na zimnym jak i na ciepłym silniku!! (80 B4 2.0 ABK)
Zwłaszcza na zimnym po udanym rozruchu czuć było mocno benzynę oraz dość szybko ubywało mi paliwa podczas jazdy na LPG (sekwencja) !!!
PROBLEM TKWIŁ W USZKODZONYM REGULATORZE CIŚNIENIA PALIWA, KTÓRY ZNAJDUJE SIĘ NA KOŃCU LISTWY WTRYSKOWEJ!!!
Od tego regulatora odchodzi wężyk podciśnieniowy do przepustnicy.
=====>Uszkodzony regulator można poznać po nagłym zdjęciu tegoż wężyka z niego i zauważeniu, że wyleciało z niego trochę paliwa - nie może być, że z regulatora ciśnienia paliwa ucieka paliwo!!!! ZAPAMIĘTAĆ!! <====
Audi b.dużo mi paliła benzyny.. Odkręciłem z ciekawości całą przepustnicę i zaobserwowałem, że ta mała przepustniczka była dość mocno ubrudzona a ta duża była ku mojemu zdziwieniu w miarę czysta - bo była płukana benzyną zasysaną tym wężykiem od uszkodzonego regulatora, który przepuszczał benzynę!
Doszedłem do wniosku, że właśnie tam był wyciek - do środka w kolektor ssący!
Podczas jazdy na LPG szarpało silnikiem! NO BO GDY JECHANE BYŁO NA LPG, ZASYSANE BYŁO PALIWO I PRZEZ TO TE SZARPANIA I SZYBKI UBYTEK PALIWA ( auto jechało na obu paliwach jednocześnie na dobrą sprawę!!!

Teraz silnik (po wymianie - bo miałem - na org.reg. z silnika vw 2E) za każdym razem (czy jest zimny, czy ciepły) załapuje na dotyk!!!


No i mam nadzieję, że spalanie też spadło.. ale na pewno musi zmaleć

Planuję jeszcze dla bezpieczeństwa zrobić manualny wyłącznik pompy paliwa, no bo po co ma ona chodzić i się zużywać podczas jazdy na lpg, nieprawdaż..?? 8-)
Napisałem tego posta by przedstawić objawy uszkodzonego regulatora i uchronić posiadaczy tych aut przed wymianą połowy elektronicznego osprzętu silnika (czujników,przepływomierzy itp...) gdyż wina tkwi w regulatorze, którego usterkę idzie szybko i w łatwy sposób zdiagnozować. Mam nadzieję, że pomogłem niejednemu..

Pozdrawiam!!
