[80 b4 2.0 abk] ciężko pali na ciepłym i zimnym silniku
Miałem podobny problem....
Znalazłem przyczynę przez co moje Audi ciężko mi zapalała na zimnym jak i na ciepłym silniku!! (80 B4 2.0 ABK)
Zwłaszcza na zimnym po udanym rozruchu czuć było mocno benzynę oraz dość szybko ubywało mi paliwa podczas jazdy na LPG (sekwencja) !!!
PROBLEM TKWIŁ W USZKODZONYM REGULATORZE CIŚNIENIA PALIWA, KTÓRY ZNAJDUJE SIĘ NA KOŃCU LISTWY WTRYSKOWEJ!!!
Od tego regulatora odchodzi wężyk podciśnieniowy do przepustnicy.
=====>Uszkodzony regulator można poznać po nagłym zdjęciu tegoż wężyka z niego i zauważeniu, że wyleciało z niego trochę paliwa - nie może być, że z regulatora ciśnienia paliwa ucieka paliwo!!!! ZAPAMIĘTAĆ!! <====
Audi b.dużo mi paliła benzyny.. Odkręciłem z ciekawości całą przepustnicę i zaobserwowałem, że ta mała przepustniczka była dość mocno ubrudzona a ta duża była ku mojemu zdziwieniu w miarę czysta - bo była płukana benzyną zasysaną tym wężykiem od uszkodzonego regulatora, który przepuszczał benzynę!
Doszedłem do wniosku, że właśnie tam był wyciek - do środka w kolektor ssący!
Podczas jazdy na LPG szarpało silnikiem! NO BO GDY JECHANE BYŁO NA LPG, ZASYSANE BYŁO PALIWO I PRZEZ TO TE SZARPANIA I SZYBKI UBYTEK PALIWA ( auto jechało na obu paliwach jednocześnie na dobrą sprawę!!! ) - OJ, CZĘSTO MUSIAŁEM TANKOWAĆ CHOĆ BENZYNA POTRZEBNA MI JEST TYLKO NA ROZGRZANIE SILNIKA BY SIĘ PRZEŁĄCZYŁA NA LPG.
Teraz silnik (po wymianie - bo miałem - na org.reg. z silnika vw 2E) za każdym razem (czy jest zimny, czy ciepły) załapuje na dotyk!!! Na lpg chodzi bez szarpań!!!
No i mam nadzieję, że spalanie też spadło.. ale na pewno musi zmaleć
Planuję jeszcze dla bezpieczeństwa zrobić manualny wyłącznik pompy paliwa, no bo po co ma ona chodzić i się zużywać podczas jazdy na lpg, nieprawdaż..?? 8-)
Napisałem tego posta by przedstawić objawy uszkodzonego regulatora i uchronić posiadaczy tych aut przed wymianą połowy elektronicznego osprzętu silnika (czujników,przepływomierzy itp...) gdyż wina tkwi w regulatorze, którego usterkę idzie szybko i w łatwy sposób zdiagnozować. Mam nadzieję, że pomogłem niejednemu..
Pozdrawiam!!
Znalazłem przyczynę przez co moje Audi ciężko mi zapalała na zimnym jak i na ciepłym silniku!! (80 B4 2.0 ABK)
Zwłaszcza na zimnym po udanym rozruchu czuć było mocno benzynę oraz dość szybko ubywało mi paliwa podczas jazdy na LPG (sekwencja) !!!
PROBLEM TKWIŁ W USZKODZONYM REGULATORZE CIŚNIENIA PALIWA, KTÓRY ZNAJDUJE SIĘ NA KOŃCU LISTWY WTRYSKOWEJ!!!
Od tego regulatora odchodzi wężyk podciśnieniowy do przepustnicy.
=====>Uszkodzony regulator można poznać po nagłym zdjęciu tegoż wężyka z niego i zauważeniu, że wyleciało z niego trochę paliwa - nie może być, że z regulatora ciśnienia paliwa ucieka paliwo!!!! ZAPAMIĘTAĆ!! <====
Audi b.dużo mi paliła benzyny.. Odkręciłem z ciekawości całą przepustnicę i zaobserwowałem, że ta mała przepustniczka była dość mocno ubrudzona a ta duża była ku mojemu zdziwieniu w miarę czysta - bo była płukana benzyną zasysaną tym wężykiem od uszkodzonego regulatora, który przepuszczał benzynę!
Doszedłem do wniosku, że właśnie tam był wyciek - do środka w kolektor ssący!
Podczas jazdy na LPG szarpało silnikiem! NO BO GDY JECHANE BYŁO NA LPG, ZASYSANE BYŁO PALIWO I PRZEZ TO TE SZARPANIA I SZYBKI UBYTEK PALIWA ( auto jechało na obu paliwach jednocześnie na dobrą sprawę!!! ) - OJ, CZĘSTO MUSIAŁEM TANKOWAĆ CHOĆ BENZYNA POTRZEBNA MI JEST TYLKO NA ROZGRZANIE SILNIKA BY SIĘ PRZEŁĄCZYŁA NA LPG.
Teraz silnik (po wymianie - bo miałem - na org.reg. z silnika vw 2E) za każdym razem (czy jest zimny, czy ciepły) załapuje na dotyk!!! Na lpg chodzi bez szarpań!!!
No i mam nadzieję, że spalanie też spadło.. ale na pewno musi zmaleć
Planuję jeszcze dla bezpieczeństwa zrobić manualny wyłącznik pompy paliwa, no bo po co ma ona chodzić i się zużywać podczas jazdy na lpg, nieprawdaż..?? 8-)
Napisałem tego posta by przedstawić objawy uszkodzonego regulatora i uchronić posiadaczy tych aut przed wymianą połowy elektronicznego osprzętu silnika (czujników,przepływomierzy itp...) gdyż wina tkwi w regulatorze, którego usterkę idzie szybko i w łatwy sposób zdiagnozować. Mam nadzieję, że pomogłem niejednemu..
Pozdrawiam!!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może dokładniej sprecyzuje problem. Otóż z reguły zimny silnik rano zapala dobrze i ciepły po zgaszeniu również dopiero jak postoi chwilę o ostygnie około 5 minut i dłużej to wtedy ma problem z zapalenie zarówno na gazie jak i na benzynie trzeba długo kręcić. Dodanie gazu lekko mu pomaga.
[ Dodano: 2013-04-25, 22:25 ]
Dzisiaj odebrałem samochód od elektronika samochodowego. Był u niego 3 dni. Stwierdził że nic elektronicznego nie mogło się popsuć układy zapłonowe ciśnienie pompy paliwa czujniki itd... sprawne wszystko co mógł zbadać to zbadał i nic nie znalazł. Diagnoza jest mniej więcej taka że albo wtedy silnik dostaje za mało powietrza albo za dużo paliwa co może być tego przyczyną . Końcówka wydechu jest przykopcona na czarno czego wcześniej nie było Pomóżcie....
[ Dodano: 2013-05-07, 11:46 ]
Wymieniony czujnik niebieski temperatury, przekaźnik 30, sprawdzone ciśnienie pompki paliwa - jak nie może zapali to jest ciągle 4 bar, podmieniana cewka, podmieniany przepływomierz, odłączany gaz (wykluczony przez gazowników). Nie wiem czego jeszcze się czepić Mechanikom pomysły się pokończyły.
[ Dodano: 2013-04-25, 22:25 ]
Dzisiaj odebrałem samochód od elektronika samochodowego. Był u niego 3 dni. Stwierdził że nic elektronicznego nie mogło się popsuć układy zapłonowe ciśnienie pompy paliwa czujniki itd... sprawne wszystko co mógł zbadać to zbadał i nic nie znalazł. Diagnoza jest mniej więcej taka że albo wtedy silnik dostaje za mało powietrza albo za dużo paliwa co może być tego przyczyną . Końcówka wydechu jest przykopcona na czarno czego wcześniej nie było Pomóżcie....
[ Dodano: 2013-05-07, 11:46 ]
Wymieniony czujnik niebieski temperatury, przekaźnik 30, sprawdzone ciśnienie pompki paliwa - jak nie może zapali to jest ciągle 4 bar, podmieniana cewka, podmieniany przepływomierz, odłączany gaz (wykluczony przez gazowników). Nie wiem czego jeszcze się czepić Mechanikom pomysły się pokończyły.
- KAROLEK22XX
- Forum Audi 80
- Posty: 1053
- Rejestracja: 11 paź 2010, 16:45
- Imię: Karol
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: RADOM
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
Witam ja mam taki problem. Audi silnik ABK 2.0 93r i jak zimny nie odpala, rozrusznik kręci jak szalony w regulatorze nie ma paliwa (w wężyku) wystarczy na chwilę do akumulatora podłączyć prostownik na 15 sekund i po przekręceniu kluczyka odpala od razu. Później pali normalnie i dopiero po 6 godzinach to samo no chyba, że długą trasę się zrobi. Proszę o pomoc. Akumulator na drugi dzień ma 12,35 V czyli napewno sprawny.
Witam,
Panowie wymieniłem kable i świece, ale dalej usterka pozostała.
Mam problem z odpaleniem silnika po postoju (nawet około 20minut). Na ciepłym z reguły odpala bez problemu. Pomagam sobie dodaniem gazu i silnik zaskakuje po około 5-8 sekundach, ale czuć zapach paliwa. Żadnego wycieku nie zauważyłem, a po chwili woń benzyny znika.
Zauważyłem również,że tak jakby więcej palił ostatnio.
Wygląda to tak jakby go zalewało. . Czy problemem będzie ten regulator ciśnienia paliwa :?:
Prawdopodobnie wiem gdzie on jest ponieważ kiedyś ten wężyk w takiej osłonce co do niego idzie przetarł się i czułem paliwo przy odpalaniu.
Silnik 2.0 ABK B+LPG
Dziękuję za porady. Pozdrawiam
Panowie wymieniłem kable i świece, ale dalej usterka pozostała.
Mam problem z odpaleniem silnika po postoju (nawet około 20minut). Na ciepłym z reguły odpala bez problemu. Pomagam sobie dodaniem gazu i silnik zaskakuje po około 5-8 sekundach, ale czuć zapach paliwa. Żadnego wycieku nie zauważyłem, a po chwili woń benzyny znika.
Zauważyłem również,że tak jakby więcej palił ostatnio.
Wygląda to tak jakby go zalewało. . Czy problemem będzie ten regulator ciśnienia paliwa :?:
Prawdopodobnie wiem gdzie on jest ponieważ kiedyś ten wężyk w takiej osłonce co do niego idzie przetarł się i czułem paliwo przy odpalaniu.
Silnik 2.0 ABK B+LPG
Dziękuję za porady. Pozdrawiam