Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Instalacja gazowa AG Compact + wtryski Hercules

Wszystko co związane z LPG
h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

[B4 2.0 ABK] Instalacja gazowa AG Compact + wtryski Hercules

Post autor: h/k » 15 gru 2017, 11:24

Witam

W przeciągu najbliższych miesięcy chcę zmienić instalację Bingo S4 (2 generacja bez krokowca) z kończącym się reduktorem na wtrysk gazu. Gazownik, który mi bardzo ładnie wyregulował to, co mam zaproponował mi sterownik AG Compact razem z wtryskami Hercules. Wraz z wymianą butli (termin jej mija w styczniu) całość z robocizną i regulacją wyniesie około 1400 zł.
Instalacja mało znana, opinii niewiele, z drugiej strony widzę, że raczej wie co mówi, bo moja staroświecka instalacja po jego ingerencji działa obecnie bardzo dobrze - a zaczął w ogóle od przepływomierza... 😊

A może zaproponować zmianę na AC Stag 4 Eco + plujki W 02? Dużo pozytywów zbierają instalacje tej marki. Po cenach na Allegro widzę podobną cenę za ten set jak AG (4 Eco jest o 100 zł droższe, W 02 tańsze o tyle samo) Z tego, co wyczytałem te wtryski powinny ogarnąć full group. Kwestia tutaj trwałości W 02. Czy ktoś miał styczność i jest w stanie się tu wypowiedzieć?

Doskonale wiem, że mógłbym zostawić 2 generację nawet bez krokowca jak teraz jest (nawet ten gazownik zalecił wymianę tego reduktora i po prostu dbać o WN), ale nie dość, że to tak naprawdę nie jest legalne to komfort posiadania sekwencji jest nieporównywalny, a ewentualne jakieś zaniedbania czy awarie układu zapłonowego mogą skończyć się źle z tym mikserem. Przepływomierza też mi szkoda, bo autko kupiłem z wymienionym na dobry i pod każdym względem wygląda i pracuje super. A jak jeszcze autko ma zyskać kopa to komplet zalet ogromny. Samo auto to też nie ideał, ale samemu i z tatą poprawiamy jak należy i coraz bardziej jestem zadowolony.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 gru 2017, 11:34

h/k pisze:A może zaproponować zmianę na AC Stag 4 Eco + plujki W 02? Dużo pozytywów zbierają instalacje tej marki. Po cenach na Allegro widzę podobną cenę za ten set jak AG (4 Eco jest o 100 zł droższe, W 02 tańsze o tyle samo) Z tego, co wyczytałem te wtryski powinny ogarnąć full group. Kwestia tutaj trwałości W 02. Czy ktoś miał styczność i jest w stanie się tu wypowiedzieć?
ja bym tą wersję wybrał sam mam to wiem, z tym że wybrałbym staga 4 bez eco, ma możliwość korekt po temp, czego nie posiada wersja eco. Ułatwi to lepszą regulację. Ja z tym troszkę walczyłem i jakoś opanowałem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 15 gru 2017, 13:18

Nom, a bez korekty po temperaturze gazu ciężko to wyregulować? Prawdopodobnie w poniedziałek pojadę do niego z nim porozmawiać o instalacjach i właśnie tę korektę też chciałem omówić.
Kolega w BMW E36 ma właśnie 4 Eco i nie narzeka (wtryski Hana 2000).
AG Compact też nie ma tej korekcji i się zastanawiam czy w ogóle czyms się różni od Staga 4 Eco.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 gru 2017, 13:40

h/k pisze:Nom, a bez korekty po temperaturze gazu ciężko to wyregulować?
nie wiem jak inne ale abk, to trochę tak. Przynajmniej w moim wypadku tak było. Być może lepszy parownik nit alaska at09 i nie było by tych problemów. Tego nie wiem. Ja na razie ogarnąłem i chodzi dobrze.

W bmw z tego co pamiętam bo koledze kiedyś podłączałem to jest znacznie dłuższy czas wtrysku i może to inaczej współpracuje mysli_
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 gru 2017, 13:43

Chyba ten compact nie ma nawet czujnik temperatury gazu ale za to ma możliwość regulacji po temperaturze parownika i ciśnieniu gazu. A i tak tych korekt nikomu nie chce się bawić, to chyba głównie właściciele muszą się tym zajmować jeśli są problemy z jazdą na nierozgrzanym silniku.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 gru 2017, 15:41

maciek889 pisze:A i tak tych korekt nikomu nie chce się bawić, to chyba głównie właściciele muszą się tym zajmować jeśli są problemy z jazdą na nierozgrzanym silniku.
oczywiście że tak okok
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 16 gru 2017, 20:44

PieterB pisze:W bmw z tego co pamiętam bo koledze kiedyś podłączałem to jest znacznie dłuższy czas wtrysku i może to inaczej współpracuje mysli_
Niech to, popełniłem gafę. :-P To nie E36, tylko o generację nowsza trójka (nie znam oznakowania modelu, w BMW to zbyt skomplikowane dla mnie).
PieterB pisze:Być może lepszy parownik nit alaska at09 i nie było by tych problemów. Tego nie wiem. Ja na razie ogarnąłem i chodzi dobrze.
Niestety, ale z tego co wyczytałem do AT09 Alaska jest polecany maksimum do 90 koni... Dane oficjalne mówią o 120KM. Więc tutaj jest dosłownie na styk.
maciek889 pisze:Chyba ten compact nie ma nawet czujnik temperatury gazu ale za to ma możliwość regulacji po temperaturze parownika i ciśnieniu gazu. A i tak tych korekt nikomu nie chce się bawić, to chyba głównie właściciele muszą się tym zajmować jeśli są problemy z jazdą na nierozgrzanym silniku.
No właśnie, regulacja po temperaturze parownika. Hm, i tak niezłe możliwości, myślę. Na pewno lepsze niż mikser i śrubka czy BLOS.

Plujki AG Hercules cieszą się też dość pozytywnymi opiniami z tego, co widzę. Za to obdzwanianie i zasięganie języka u pana gazownika, co polecał AG (był szkolony przez tę firmę) i pana niedaleko dalej, co montuje AC Staga skutkuje wzajemną krytyką konkurencji, czego nietrudno się domyśleć. Pan ze Staga powiedział, że podany zestaw jaki wpisałem tutaj jest bardzo dobry do ABK z tym, że cena już dla mnie nie taka fajna - z butlą to 2200 zł... Zamurowało mnie trochę. Jako alternatywę zasugerował montaż kompletnej używanej elektroniki, tylko wtryski koniecznie nowe i butla. Argumentował tym, że "elektronika nie sprawia u Staga kłopotów" i ponoć może mieć coś używanego na stanie. Za to AG Compacta mówił, ze wycina jak to widzi do zrobienia i te czujniki gazu w sterowniku ponoć problemy robią itp.

Powszechnie w internecie ludzie mówią, że AG czy AC to nie ma jakiejś super różnicy, najważniejsze dobre wtryski i kumaty gazownik (z panem od AG Compacta nie mam tutaj zastrzeżeń). Czy Panowie potwierdzacie te tezę. Czy ma ktoś pewne info przeciw AG Compactowi? Bo cena nie ukrywam - gra rolę.
Pozdrawiam
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 gru 2017, 10:09

h/k, nie wiem czemu ludzie polecają ten prawnik ale dla mnie to kibel a dlatego że są problemy z utrzymaniem stabilnego cisnienia, co przy regulacji odgrywa znaczącą rolę. Wiem sam po sobie i od kilku osób co też miały z tym problemy.
Stag u mnie działa dobrze w sensie elektronika i nie tylko a co do ag się nie wypowiem. U nikogo ze znajomych jej nie widziałem.
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 17 gru 2017, 23:57

PieterB pisze:h/k, nie wiem czemu ludzie polecają ten prawnik ale dla mnie to kibel a dlatego że są problemy z utrzymaniem stabilnego cisnienia, co przy regulacji odgrywa znaczącą rolę. Wiem sam po sobie i od kilku osób co też miały z tym problemy.
Kurczę, znowu napisałem z babolem. :-P Nie tyle, co polecają, a dopuszczają. Tyle udało mi się wyczytać w internecie, no i oczywiście też sporo opinii w podobnym tonie jak Twoja - jednym słowem badziewie. Szczerze mówiąc jeśli miałbym montować nowego Staga to reduktor tylko i wyłącznie wziąłbym też AC, i to chyba nawet R01.
PieterB pisze:Stag u mnie działa dobrze w sensie elektronika i nie tylko a co do ag się nie wypowiem. U nikogo ze znajomych jej nie widziałem.
Hm hm... coś ciężko o opinie na temat AG. Widocznie bardzo mało popularne instalacje.

Jeszcze zobaczę jak z tym gazem pójdzie, na Allegro znalazłem nawet za 200 zł Staga 300-4 z Hankami z gwarancją rozruchową, nie wiem tylko czy ryzykować montaż używanych wtryskiwaczy. Rozkminiam też samodzielny montaż instalacji i jedynie przegląd oraz strojenie u gazownika, ale muszę zasięgnąć opinii o tym człowieku od Staga i ile weźmie za to. No i jedyna opcja DIY to montaż adapterów pod wtryski benzyny (bo wiercić kolektor samemu to jakoś nie widzę).

Dzięki bardzo za porady! Pozdrawiam
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 18 gru 2017, 12:23

Sprawdź sobie dokładnie co to jest za AG compact jak sie na niego zdecydujesz , ja kupiłem i lezy zdemontowany w pudełku bo nie obsługuje wtrysków full grup ,czyli takich jak Masz w ABK. Nie pamietam dokładnie jaki mam model , ale nie działał - w końcu zdemontowałem i kupiłem staga 200 go fast.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 gru 2017, 14:05

beast pisze:AG compact
a jaki konkretnie Ty masz? może innym się to przyda.
Ja o tym nawet nie pomyślałem, a w sumie ten gazownik powinien wiedzieć czy obsłuży to fullgrup, czy nie.
h/k pisze: Nie tyle, co polecają, a dopuszczają.
a no widzisz, no tak jak piałem u mnie jakoś to teraz chodzi ale co się nawalczyłem by dobrze wyregulować to moje ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 18 gru 2017, 15:35

Miałem taki zestaw :
http://enerma.pl/pl/wtryski-autronic/47 ... l-agc.html

tylko wtryski wziąłem OMVL.

Cetralkę tylko nei wiem czy nie miałem COMPACT PLUS:
http://enerma.pl/pl/wtryski-autronic/31 ... -4cyl.html

Bede w garażu to sprawdzę bo leży gdzieś na półce. Niby gazowanik powinien wiedzieć o ile zna jaki jest silnik w danym samochodzie, albo wie czym pachnie to audi - bo taki pierwszy z brzegu zapyta o wtryski , ktoś nie specjalnie się znający odpowie wileopunkt - no a to nie do końca taki standardowy wielopunkt i potem bedą problemy.Dodatkowo nie wiem czy ktoś pomyśli ,że taki nowoczesny sterownik może nei obsłuzyć archaicznego wtrysku z audi 80 - różnie może być ,ja się na tym przejechałem wiec przestrzegam :)
Wiem ,że to co miałem na 100 % nie działa z tym silnikiem , kombinowaliśmy ile sie dało , później jescze dzwonilismy na wsparcie techniczne AG i gość powiedział ,że to nei bedzie działało.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 18 gru 2017, 16:17

beast pisze:później jescze dzwonilismy na wsparcie techniczne AG i gość powiedział ,że to nei bedzie działało.
to kurna z drugiej strony powinni to napisać w opisie, a tam ani słowa.
WRC is for boys.
Group B was for men.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 20 gru 2017, 08:57

No to powiem szczerze, że niezłe jaja. Oczywiście, że gazownik powinien wiedzieć najlepiej co, jak i z czym to się je.
Warsztat LPG, który mi założyłby Staga ma dobre opinie. I już na 90% jestem zdecydowany. Co prawda po Nowym Roku, ale trudno. Jakoś do roboty parę dni się pomęczę komunikacją miejską.
Po tych przebojach kolegi beast, pomysł AG Compacta tym bardziej przestaje mi pasować. Pada jakaś propozycja, potem nie wiadomo czy zadziała - na stronie AG jakoś o full group ogólnie słabo z informacją, na infolinii ktoś coś powie nie tak i zostałbym z niepotrzebną instalacją.
a no widzisz, no tak jak piałem u mnie jakoś to teraz chodzi ale co się nawalczyłem by dobrze wyregulować to moje
No i dobrze, nabywa się też cenną wiedzę. :-)
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 gru 2017, 12:34

Każda obecnie sprzedawana instalacja powinna sobie poradzić z full-grupą. Może tylko nie ma funkcji "podwajania" przydatnej przy słabych wtryskiwaczach.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga