Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0E ABK] Instalacja LPG II gen

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

[B4 2.0E ABK] Instalacja LPG II gen

Post autor: krisiun1 » 03 paź 2007, 21:30

Witam

Zaraz po zakupie ten problem nie występował pojawił się po kilku miesiącach użytkowania.
Od kilku miesięcy mam problem z instalacją LPG.Mianowicie na zimnym silniku odpala bez problemów odpala oczywiście zawsze na benzynie.Po przełączeniu na gaz i przejechaniu kilku kilometrów gaszę samochód no i próba odpalenia kończy się objawami zalewania, trzeba dość długo kręcić żeby odpalił.Wymieniłem świece,przewody,kopułkę.Ostatnio nawet parownik no i niestety żadnej poprawy.Dodam że jeżeli zgaszę samochód na benzynie odpali bezproblemowo nieważne czy zimny czy rozgrzany.Sterownik LPG Autronic AL-700 + emulator wtrysków.
Ostatnio zmieniony 03 paź 2007, 23:37 przez krisiun1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 paź 2007, 22:02

Problem polega prawdopodobnie na zaleganiu nadmiaru gazu w kolektorze ssącym. Na pewno przydałaby się regulacja instalki. Proponuję też, zanim pojedziesz na regulację, wymienić filtr powietrza, gazu i spuścić olej z reduktora, który się tam zbiera po pewnym czasie eksploatacji.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 paź 2007, 22:13

Tak jak napisałem po zakupie samochodu przez kilka miesięcy było w porządku palił nie zależnie od tego czy gasiłem go na gazie czy na benzynie i czy zimnym silniku i rozgrzanym.Teraz na rozgrzanym silniku jest naprawdę duży problem z odpaleniem po zgaszeniu na gazie. Reduktor wymieniałem miesiąc temu, instalację regulowałem też już kilka razy, po regulacji u gazowników odpalił kilka razy a po powrocie do domu znów to samo.Podejrzewam sterownik ale potrzebuję porady.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 03 paź 2007, 22:27

Niestety trudno coś na odległość doradzać w tym wypadku. Żeby coś konkretnego powiedzieć trzeba by na żywo to zobaczyć. Pojeździć z lapkiem na kolanach itp. Jednak nie sądzę by była to wina sterownika. Być może jest to wina nie do końca i nie wystarczająco szybko zamykającego się elektrozaworu gazu, który jeszcze chwilę po zgaszeniu lekko puszcza gazik.
Są to moim zdaniem bardzo mało prawdopodobne przyczyny. Moim zdaniem ta najprawdopodobniejsza, to niestety mimo wszystko kiepska regulacja.
Dlaczego? Otóż podejrzewam, że masz zbyt mocno otwarty w reduktorze bypas, a za mało odkręconą czułość. To powoduje, że w czasie pracy na wolnych obrotach silnik dostaje gaz bez udziału podciśnienia. Jego nadmiar zalega w dolocie i potem przy próbie odpalenia na benzynie autko dostaje dużą dawkę dwóch paliw i dlatego nie zapala. Zapytasz zapewne czemu gaz się nie ulotni? Otóż LPG jest cięższy od powietrza i nie może się ulotnić np. przez filtr powietrza tylko zbiera się w najniższych zakamarkach dolotu.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 04 paź 2007, 04:55

W następnym tygodniu pojadę jeszcze raz na regulację tylko jeżeli może to być wina elektrozaworu to czy sama regulacja coś pomoże czy lepiej pogadać z gazownikami żeby zwrócili na to uwagę.Byłem już w ciągu ostatnich 3 miesięcy u 3 gazowników w mojej okolicy i regulacje zawsze kończyły się tak samo u gazowników już cieszę się że jest OK a w domu znów to samo.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 paź 2007, 08:18

Jeśli to będzie wina elektrozaworu to regulacja nic nie pomoże oczywiście, no bo niby jak.
Sprawdź jeszcze czy reduktor się dobrze rozgrzewa, może się zapowietrzył i jest niedogrzany, a niedogrzany reduktor=kłopoty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga