Witam.
Posiadam Audi z silnikiem NG. Kilka dni temu zamontowałem blosa i jestem na etapie regulacji.
Zwracam się z pytaniem do wszystkich klubowiczów posiadajacych taki silnik w swoim aucie. Jak prawidłowo powinien taki silnik ciągnąć :?:
Pytam dlatego, ponieważ około 3 miesiace temu po regulacji gazu (jeszcze na mikserze gazowym) moje audi potrafiło naprawdę nieźle się zbierać z miejsca. Na obroty wkręcała się mega szybko. Teraz nie mogę tego uzyskać. Między czasie wymieniłem parownik.
I teraz nie wiem czy to było tylko takie chwilowe.
Ogólnie do otwarcia drugiej przepustnicy prawie nie przyspiesz (lekko sobie przyspiesza) jak docisnę więcej zaczyna lepiej przyspieszać. Powyżej 110km/h zaczyna coraz bardziej przymulać.
Co dziwne przedtem czuć było w plecach że przyspiesza przy 150km/h a ciągła jak dzika od samego dotknięcia gazu.
Silnik zdrowy, kompresja bardzo ładna. Czy ją tak rzeczywiście muli czy jej kiedyś tak odbiło że tak tarmosiła budą 90-tki
Wiem że te silniki nie należą do sprinterów. zastanawia mnie jednak dlaczego było duuuzo lepiej. Była dużo silniejsza i z miejsca mogła kapcie palić jeszcze na 3 biegu. Później zaczęła mulić lekko. Padł reduktor i po wymianie była już jak przed padnięciem.
Wymienię świece i jade na analizator regulować. Ewentualnie podmiana reduktora na większy. No i może zmiana zapłonu bo nieraz jak zgaszę silnik po chwili zaczyna dalej pracować. Albo jak włączę stacyjkę tylko żeby kontrolki świeciły się to kopie sobie ze 2 razy.
[2.3NG all] Jak prawidłowo pracuja te silniki...
W moim przypadku tak jechało. Ale jeśli tak mówisz to znaczy że silnik coś temu silnikowi odbiło. I wcale nie przesadzam. Przy 140-150 km/h jak dodałem gazu to tył lekko przysiadał i wyraźnie czuło się przyspieszenie. Czuć że ciągnie jak by karoseria była bardzo lekka. Szkoda że tak zawsze nie chodzą te silniczki.
Może teraz za dużo wymagam Chociaż troszkę muli go. Kwestia regulacji.
Może teraz za dużo wymagam Chociaż troszkę muli go. Kwestia regulacji.