[ b3 1.6 pp ] Kwestia gazu
[ b3 1.6 pp ] Kwestia gazu
Witam.
Otóż chcę założyć gaz do mojej B3 z '90 roku. Mam do Was kilka pytań:
1) Jaki gaz i ile takie cudo kosztuje?
2) Czy moc silnika znacznie się obniży?
3) Ile kosztuje co roczny przegląd z gazem?
4) Jeśli teraz auto pali mi ok 8L to czy w gazie zmieści się w 10L?
5) Jakie części zużywają się szybciej przez gaz?
Tak dla ścisłości miesięcznie robię 1000 km
Dzięki
Otóż chcę założyć gaz do mojej B3 z '90 roku. Mam do Was kilka pytań:
1) Jaki gaz i ile takie cudo kosztuje?
2) Czy moc silnika znacznie się obniży?
3) Ile kosztuje co roczny przegląd z gazem?
4) Jeśli teraz auto pali mi ok 8L to czy w gazie zmieści się w 10L?
5) Jakie części zużywają się szybciej przez gaz?
Tak dla ścisłości miesięcznie robię 1000 km
Dzięki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
1. II generacja z jakimś sterownikiem mini-lambda. Chyba że mało kumaty gazownik albo się dogadasz (żeby mniej kosztowało) to i I gen. założy. Koszt II generacji od 1300zł.
2. To raczej kwestia indywidualnych odczuć. Ja dużej różnicy nie odczuwałem (gdy miałem gaźnik sprawny), podobne Vmax i przyspieszenie.
3. 150 czy 160 PLNów
4. Spokojnie się zmieścisz ja jeżdżąc normalnie 40/60% małe miasto (20sto tysięczne) trasa zawsze się w dyszce mieściłem i trudno było przekroczyć. Co ciekawe to ciężko też było spalić mniej niż tą dyszkę, pewnie dlatego że skrzynia jest bardzo krótka (CAA) i jeździłem utrzymując silnik na obrotach wyższych niż emeryckie :lol: .
5. Jeśli jest dobrze wyregulowana i będziesz jeździł regularnie na przeglądy to nieznacznie szybciej świece zapłonowe. Jeśli będzie zła mieszanka, za uboga to świece pójdę ekstremalnie szybko i do tego zawory i ich gniazda.
PS. Ja też swoim robiłem przez kilka lat miesięcznie około 1000km dojeżdżając do szkoły.
2. To raczej kwestia indywidualnych odczuć. Ja dużej różnicy nie odczuwałem (gdy miałem gaźnik sprawny), podobne Vmax i przyspieszenie.
3. 150 czy 160 PLNów
4. Spokojnie się zmieścisz ja jeżdżąc normalnie 40/60% małe miasto (20sto tysięczne) trasa zawsze się w dyszce mieściłem i trudno było przekroczyć. Co ciekawe to ciężko też było spalić mniej niż tą dyszkę, pewnie dlatego że skrzynia jest bardzo krótka (CAA) i jeździłem utrzymując silnik na obrotach wyższych niż emeryckie :lol: .
5. Jeśli jest dobrze wyregulowana i będziesz jeździł regularnie na przeglądy to nieznacznie szybciej świece zapłonowe. Jeśli będzie zła mieszanka, za uboga to świece pójdę ekstremalnie szybko i do tego zawory i ich gniazda.
PS. Ja też swoim robiłem przez kilka lat miesięcznie około 1000km dojeżdżając do szkoły.
1. II Generacja - w WLKP od 1200-1300. Nie warto oszczędzać, bo można i u "Pana Mietka" zamontować za 700 ale może się to czkawką odbijać potem. Szukaj "autoryzowanych" montażystów - najlepiej popytaj wśród znajomych gdzie montowali gaz i czy polecają zakład. Z samych instalacji polecam Lovato lub BRC. Sam mam Lovato i już przejechane prawie 80 tys km na instalacji - zero problemów (co 10 tys przegląd instalacji).
2. Nie ma żadnej różnicy jeśli chodzi o osiągi. Jeśli chodzi o mój silnik, to na gazie pracuje ciszej i bardziej kulturalnie
3. Roczny przegląd z instalacją gazową 161 zł. Konieczne są dokumenty stwierdzające homologację butli.
4. Tym samochodem (1,6 PP) nie da się wycisnąć więcej, no chyba że obciążysz go 400 kg płytek.
5. Części nie zużywają się szybciej przez gaz, tylko samochód z instalacją gazową jest bardziej czuły na zaniedbania. Znam takich, co jeżdżą kilka lat na tych samych świecach,kablach i filtrach a po założeniu instalacji zaczynają się problemy. Decydując się na gaz decydujesz się także na zadbanie o te 3 kluczowe sprawy: świece, kable i filtr powietrza. Nie jest to fortuna, poza tym auto na pewno się cieszy z takiej dbałości
2. Nie ma żadnej różnicy jeśli chodzi o osiągi. Jeśli chodzi o mój silnik, to na gazie pracuje ciszej i bardziej kulturalnie
3. Roczny przegląd z instalacją gazową 161 zł. Konieczne są dokumenty stwierdzające homologację butli.
4. Tym samochodem (1,6 PP) nie da się wycisnąć więcej, no chyba że obciążysz go 400 kg płytek.
5. Części nie zużywają się szybciej przez gaz, tylko samochód z instalacją gazową jest bardziej czuły na zaniedbania. Znam takich, co jeżdżą kilka lat na tych samych świecach,kablach i filtrach a po założeniu instalacji zaczynają się problemy. Decydując się na gaz decydujesz się także na zadbanie o te 3 kluczowe sprawy: świece, kable i filtr powietrza. Nie jest to fortuna, poza tym auto na pewno się cieszy z takiej dbałości
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja miałem butle toroidalną, taką w koło aby było bardziej płasko. Tylko z tym "płasko" to mi za bardzo nie wyszło ponieważ ja miałem butlę 65l więc wcale nie była taka mała. Jeśli ma się taką butlę można sobie dociąć z jakieś sklejki albo innej płyty drugą podłogę a między butlą a kołem zapasowym zrobić sobie pod nią schowek.
U u mnie tak to wyglądało,
z kołem zapasowym i "skrzynką basową" pojemność bagażnika podobna do tej w maluchu, ale rzadko co w nim coś woziłem.
U u mnie tak to wyglądało,
z kołem zapasowym i "skrzynką basową" pojemność bagażnika podobna do tej w maluchu, ale rzadko co w nim coś woziłem.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Pierwsza generacja żadnych większych problemów nie mam prosta w obsłudze spalanie 12 litrów w mieście,butla 34 litry okrągła leżąca na dnie bagażnika. Natomiast co do mocy silnika jest odczuwalne te nasze 70 KM to nie wiele jak na masę auta .Podstawowe sprawy wymiana filterka gazu spuszczanie mazi olejowej z reduktora ja mam instalacje BRC aha dodatkowo wlew gazu mam w klapce paliwa fajna sprawa ale chyba kosztuje 100 zł mi montował to koleś także za darmo.Przejechałem na gazowni 85 tyś kilometrów
1. II generacja rok temu płaciłem 1500zł.
2. Ja dużej różnicy nie odczuwam
3. 161 PLNów najlepiej założyć zaraz po przeglądzie ponieważ masz rok gwarancji i nie powinieneś płacić dodatkowych pieniędzy za gaz ja tak miałem
4. 2, 3 litry wiecej
5. tak jak wyzej koledzy napisali
Ja mam w miejscu koła zapasowego 59 l pasuje idealnie
2. Ja dużej różnicy nie odczuwam
3. 161 PLNów najlepiej założyć zaraz po przeglądzie ponieważ masz rok gwarancji i nie powinieneś płacić dodatkowych pieniędzy za gaz ja tak miałem
4. 2, 3 litry wiecej
5. tak jak wyzej koledzy napisali
Ja mam w miejscu koła zapasowego 59 l pasuje idealnie
Daj foto proszę
A jak z dowodem rejestracyjnym? Wbija się coś?
Myślę, że założę butlę 35l i na butlę drugą podłogę jak aldi mówi. Tylko zastanawiam się jak to sprytnie zrobić żeby ładnie pasowało i nie latało po bagażniku. Gdzieś na forum widziałem foto takiej audicy ale teraz nie mogę tego znaleźć.
Edit:
Właśnie się dowiedziałem, że u mnie założenie gazu BRC to koszt 1400zł :lol:
A jak z dowodem rejestracyjnym? Wbija się coś?
Myślę, że założę butlę 35l i na butlę drugą podłogę jak aldi mówi. Tylko zastanawiam się jak to sprytnie zrobić żeby ładnie pasowało i nie latało po bagażniku. Gdzieś na forum widziałem foto takiej audicy ale teraz nie mogę tego znaleźć.
Edit:
Właśnie się dowiedziałem, że u mnie założenie gazu BRC to koszt 1400zł :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak wbija z tego co pamiętam idzie się do wydziału komunikacji z papierami od gazownika. Dobrze już nie pamiętam ale jak się mylę to niech ktoś poprawie ale trzeba jeszcze kartę pojazdu (jeśli była wydana) oraz wypełnić jakiś wniosek. Na koniec wbijają pieczątkę w dowód i kartę pojazdu.ryju pisze:A jak z dowodem rejestracyjnym? Wbija się coś?
[ Dodano: 2010-01-28, 16:42 ]
Zapomniałem wcześniej napisać że jeśli chcesz butlę jak u mnie była (toroidalna) to trzeba dopłacić około 100zł.
Sam miałem BRC jedynym jej mankamentem u mnie było to że zacinał się cały czas elektrozawór na parowniku nie było łatwo przełączyć na LPG gdy samochód nie był porządnie rozgrzany. Na początku latałem pod maskę i na krótko podłączałem mu plus z akumulatora. Później wyrzuciłem z niego rdzeń tylko wtedy trzeba było uważać aby nie zalać silnika gazem.
Jeszcze mi go tak założyli że wcale nie uszczelnili przestrzeni między mikserem a gaźnikiem a mikserem a filtrem powietrza. Po miesiącu zdejmuje mikser a tam kilka ścieżek z piachu którymi ssało lewe brudne powietrze. Dałem porządną ilość silikonu i dopasałem lepiej mikser szlifierką kontową. Jakbym teraz miał zakładać gaz do silnika PP to wolałbym coś z reduktorem Lovato a jakimś polskim komputerkiem.
Kontynuując:
- W B3 kolo dojazdowe jest po lewej stronie bagażnika ustawione pionowo. Ja mam zbiornik toroidalny ok 45L położony po prawej stronie bagażnika. Na zbiorniku cienką drewnianą sklejkę a pomiędzy butlą a kołem schowek na różne części, narzędzia itp. Dzięki temu mogę bez problemu jeszcze załadować nad butlę płaskie przedmioty bez problemu wejdą 2-3 torby podróżne itd. Ogólnie polecam ten sposób montażu.
- Wlew w plastiku tylnego zderzaka.
- Instalację trzeba wbić do dowodu rej. w wydziale komunikacji - tak jak pisał kolega Aldi. Trzeba mieć komplet wszystkich dokumentów.
- Jak montażysta nie wie jaki w danym aucie jest gaźnik, to znaczy że ekhm chyba zbyt wiele instalacji nie montował. To on powinien wiedzieć co zamontować a nie pytać klienta. No chyba, że umawiałeś się telefonicznie i nie widział auta. Co do typu gaźnika może ten post rozjaśni sytuację:
https://audi80.pl/80-b3gaznik-vt1697 ... echaniczny
- W B3 kolo dojazdowe jest po lewej stronie bagażnika ustawione pionowo. Ja mam zbiornik toroidalny ok 45L położony po prawej stronie bagażnika. Na zbiorniku cienką drewnianą sklejkę a pomiędzy butlą a kołem schowek na różne części, narzędzia itp. Dzięki temu mogę bez problemu jeszcze załadować nad butlę płaskie przedmioty bez problemu wejdą 2-3 torby podróżne itd. Ogólnie polecam ten sposób montażu.
- Wlew w plastiku tylnego zderzaka.
- Instalację trzeba wbić do dowodu rej. w wydziale komunikacji - tak jak pisał kolega Aldi. Trzeba mieć komplet wszystkich dokumentów.
- Jak montażysta nie wie jaki w danym aucie jest gaźnik, to znaczy że ekhm chyba zbyt wiele instalacji nie montował. To on powinien wiedzieć co zamontować a nie pytać klienta. No chyba, że umawiałeś się telefonicznie i nie widział auta. Co do typu gaźnika może ten post rozjaśni sytuację:
https://audi80.pl/80-b3gaznik-vt1697 ... echaniczny
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Co to za specjalista jakie urządzenie trzeba montować przy 1 generacji lpgryju pisze:Umawiając się na montaż Pan zadał mi pytanie.
"Czy w tej audicy jest gaźnik mechaniczny czy elektroniczny?"
Niestety nie umiałem odpowiedzieć na to pytanie. Co ciekawe w przypadku mechanicznego instalacja kosztuje 1300zł, a z elektronicznym 1800zł bo trzeba jakieś urządzenie zamontować.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Właśnie on jest elektroniczny, jest sonda lambda i katalizator (jeśli się on jeszcze nie wysypał). I do tego trzeba komputerek (to urządzenie) do gazu, który będzie sterował silniczkiem krokowym montowanym zamiast zamiast zwykłej śrubki. Właśnie tym "urządzeniem" różnie się I generacja od II gen LPG.ryju pisze:Umawiając się na montaż Pan zadał mi pytanie.
"Czy w tej audicy jest gaźnik mechaniczny czy elektroniczny?"
Niestety nie umiałem odpowiedzieć na to pytanie. Co ciekawe w przypadku mechanicznego instalacja kosztuje 1300zł, a z elektronicznym 1800zł bo trzeba jakieś urządzenie zamontować.
To urządzenie firmy BRC jest właśnie droższe od polskich odpowiedników i pewnie zakład w dużym mieście to sobie liczą kupę kasy.
W mojej okolicy do zwykłego gaźnika gaz można założyć za 1150zł a do elektronicznego za 1300zł.
W przypadku tego silnika i gaźnika z instalacją poradzi sobie każdy gazownik z prowincji. Jeśli tak zależy Ci na BRC to możesz poprosić aby założyli Ci parownik tej firmy tylko duży bo te małe są g warte.
Przy gazowaniu tego silnika nie ma żadnej filozofii i można zagazować go taniej lepszą instalacją (szczególnie o parownik chodzi). Tutaj nie ma żadnych skomplikowanych rzeczy parownik, mikser, przełącznik benzyna/gaz, i to urządzonko które zmienia LPG I gen w II gen którą wg. polskiego prawa musisz mieć założoną.
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 23:02 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.