Parę razy pomogliście mi tu na forum, więc znowu proszę o porade.
Jak powinien być prawidłowo wpięty reduktor(parownik) gazu w instalację wodną samochodu?
U mnie jest tak: przewód od głowicy idzie do trójnika skąd następuje rozdział na nagrzewnicę i na reduktor. Podobnie po wyjściu z nagrzewnicy jest trójnik i podział.
Czy to może być powodem złego ogrzewania w samochodzie, bo grzeje ledwo co. Po odkręceniu opaski na przewodzie wyjściowym ledwo co się leje płyn z króćca nagrzewnicy.
Czy jest mozliwe aby całe cisnienie płynu szło przez reduktor a niewiele do nagrzewnicy?
Jeżeli tak to może lepiej przepiąć w taki sposób aby najpierw szło do nagrzewnicy bez trójników a to co wychodzi z nagrzewnicy do parownika i dalej po przejściu przez niego.
A tak nawiasem to ktoś przede mną spieprzył instalację Lpg robiąc wiele bzdur np. z mechanicznym wtryskiem, ale o tym już pisałem w postach.
W przyszłym tygodniu gazownik będzie robił poprawki to gdyby to miało odnieść skutek to przepiął by przewody wodne w inny sposób. Powiedzcie czy tak będzie lepiej i czy nie stracę ogrzewania reduktora. Idzie zima i ciepło w aucie byłoby wskazane
Pozdrawiam
[80 B3 1.8 JN] Parownik Lpg a ogrzewanie
Kolego :
1.Uzupełnij płyn w zbiorniczku wyrównawczym
2.Odpal auto musi się nagrzać do swojej temperatury czyli np 80-85 st C
3.Po nagrzaniu powoli odepnij przewód podłączony do nagrzewnicy od strony akumulatora i nagrzewnica powinna się odpowietrzyć . Z rurki od nagrzewnicy musi lecieć płyn.Oczywiście ostrożnie przewód zsuwaj bo może płyn pod ciśnieniem powiedzmy tryskać.
Jeszcze jedno czy auto ci się odpowiednio nagrzewa czy osiąga temperaturę odpowiednią . Bo jeśli układ jest zapowietrzony to termostat będzie miał problem żeby się otworzyć.
A LPG masz prawidłowo podłączone czyli parownik.
Przyczyny mogą być różne.Zapchana nagrzewnica,nie sprawna pompa wody.
Jeśli pomogłem to ok.
1.Uzupełnij płyn w zbiorniczku wyrównawczym
2.Odpal auto musi się nagrzać do swojej temperatury czyli np 80-85 st C
3.Po nagrzaniu powoli odepnij przewód podłączony do nagrzewnicy od strony akumulatora i nagrzewnica powinna się odpowietrzyć . Z rurki od nagrzewnicy musi lecieć płyn.Oczywiście ostrożnie przewód zsuwaj bo może płyn pod ciśnieniem powiedzmy tryskać.
Jeszcze jedno czy auto ci się odpowiednio nagrzewa czy osiąga temperaturę odpowiednią . Bo jeśli układ jest zapowietrzony to termostat będzie miał problem żeby się otworzyć.
A LPG masz prawidłowo podłączone czyli parownik.
Przyczyny mogą być różne.Zapchana nagrzewnica,nie sprawna pompa wody.
Jeśli pomogłem to ok.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Jeżeli masz dobrze odpowietrzony układ i wszystko sprawne czyli termostat a nadal masz słabe ogrzewanie to zostaje ci zrobić ostatnią rzecz czyli płukanie nagrzewnicy ja miałem też słabe ogrzewanie w a4 i po płukaniu jest ok. Płukanie robisz w ten sposób .Węże z nagrzewnicy zciągłem, i za pomocą węża o średnicy 20mm wydmuchałęm cały płyn z nagrzewnicy. Wlałem domestos do nagrzewnicy i odczekałem 10 minut i wypłukałem nagrzewnice pod ciśnieniem z kranu to samo wykonujemy w przeciwną rurkę i efekt jest bezcenny.
To znaczy tak nagrzewa się ale czy właściwie? Na wskaźniku na desce kontrolnej jest 90 stopni, ale podczas jazdy w trasie spada do trochę poniżej 90. Bardzo możliwe że gdzieś jest jakaś drobniuteńka nieszczelność i dlatego sie zapowietrzza. Spróbuję zrobic jak mi radzisz i napiszę jaki efekt. Pompa sprawna a powietrze w układzie możliwe bo miałem przeboje z układem chłodzenia i poszło masę płynu. Wiele razy dolewałem itd ięc możliwe dzisiaj po jeździe wieczornej spróbuję coś zrobić a narazie dzięki.