Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Pozycje przełącznika LPG

Wszystko co związane z LPG
ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

[B3 1.8 PM] Pozycje przełącznika LPG

Post autor: ciemny11 » 10 cze 2017, 02:07

Witam. Mam Audiczke B3 z silnikiem 1.8S PM i instalacją LPG drugiej generacji. Na przełączniku mam 3 pozycje I, 0 i II. Gdy jest przełączony na I to samochód odpala i jeździ na benzynie, pali sie czerwona kontrolka. Gdy przełącze na II to samochód pali z gazu, po przekręceniu zapłonu pali sie czerwona i zielona kontrolka a gdy zaczynam kręcić rozrusznikiem gaśnie czerwona a zostaje tylko zielona. Zastanawiam sie więc do czego służy pozycja 0. Nie świecą sie żadne kontrolki, w sumie to nie wiem na czym wtedy jade i na czym odpalam (prawdopodobnie na benzynie ale nie jestem pewien bo nie używam tego, ciągle mam na pozycji II). Wygląda to jakby przełącznik był pod gaźnik ale z tego co sie orientuje jest tam monowtrysk. Pomoże ktoś bo nie daje mi to spokoju.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2017, 10:46 przez ciemny11, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 10 cze 2017, 07:09

Sprawdz czy pozycja 0 nie służy jako automat. Jesli tak, to autko odpala na benzynie, a po przekroczeniu pewnej liczby obrotów przerzuca na gaz. Poprostu ją odpal i przegazuj do 2500 obrotów i słuchaj takiego charakterystycznego cykniecia. Bedzie to oznaczało otwarcie cewki w parowniku i w butli. Bo wątpie żeby sam przerzucał na gaz po osiągnieciu pewnej temperatury. Raczej od obrotów

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 cze 2017, 08:12

ciemny11, _uwaga
WRC is for boys.
Group B was for men.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 10 cze 2017, 11:01

Niestety nie przełącza sie na gaz po dodaniu obrotów. Podczas przełączania z 0 na I i odwrotnie nie ma zadnej różnicy oprócz zapalenia sie czerwonej kontrolki, ciągle jest benzyna.

#Tag został dodany :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 cze 2017, 11:16

ciemny11, a może masz po temperaturze - sprawdzałeś?
I czy na pewno masz II gen?
WRC is for boys.
Group B was for men.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 10 cze 2017, 11:34

Wydaje mi sie że drugą generacje skoro jest kontroler sondy lambda stag, chociaz moge sie mylić. W takim razie jak odróżnić pierwszą od drugiej bo już sam nie jestem pewny. Sprawdze potem z tą temperaturą

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 cze 2017, 11:58

Pewnie masz przełącznik stag 2w albo podbny. Na II pozycji powinno być odpalanie na benzynie z przełączeniem na gaz po obrotach. Jeśli tak nie masz to masz uszkodzony albo źle wyregulowany przełącznik (reguluje się potencjometrem na boku).

Obrazek
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 10 cze 2017, 12:13

jesli mialby sie przełaczac przy temperaturze, to do parownika bedzie wkrecony czujnik temperatury. to taka jakby srubka z dlugim lbem, bodajze na 8emke klucz a z niej wychodza dwa kabelki. czarny i pomaranczowy. Jesli go nie ma to od obrotow przelaczanie jest zalezne. A tak jak Kolega wyzej napisal, moze byc cos juz z przelacznikiem.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 10 cze 2017, 12:28

Odkręciłem w koncu ten przełącznik i moim oczom ukazała sie taka oto etykieta:
Obrazek
Ktoś przy montażu chyba zakupił niewłaściwy przełącznik
Czy jest możliwość założenia innego przełącznika bez przerabiania instalacji? Jeśli tak to jaki byłby najlepszy?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 cze 2017, 13:09

Z tego co pamiętam to można zamiast niego podłączyć staga 2w ale to niemal to samo.

Jeśli chcesz coś ze zintegrowanym sterownikiem gazu II generacji z możliwością ustawiania przez komputer to możesz pomyśleć o bingo M albo stagu 50. Ale to już więcej przerabiania.

[ Dodano: 2017-06-10, 13:09 ]
A to co masz to przełącznik do silników gaźnikowych więc na środku masz wypalanie benzyny z gaźnika a przy wtrysku samochód na pozycji 0 niemal natychmiast zgaśnie. Więc nic dziwnego że na pozycji II masz odpalenie i jazdę na benzynie bo gaźnikowiec się nie przełączy tak jak silnik na wtrysku.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 10 cze 2017, 13:28

No właśnie ja mam na wtrysku i na pozycji II jest gaz a na 0 i I jest benzyna. Obawiam sie że jeśli podłącze inny przełącznik to nie bedzie działal za dobrze bo musi byc cos pokombinowane z kablami skoro na 0 silnik nie gaśnie tylko hula na benzie.

Awatar użytkownika
Mareczeq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 27 maja 2017, 10:42

Post autor: Mareczeq » 10 cze 2017, 13:34

na pozycji 0 powinien na benzynie hulac. Tylko po obrotach sie przerzucic na gaz

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 cze 2017, 13:37

ciemny11 pisze:pokombinowane z kablami skoro na 0 silnik nie gaśnie tylko hula na benzie.
Może być i tak jak masz teraz, bo masz podłączony przekaźnik odcinający wtrysk prosto razem z elektrozaworami lpg a nie do wyjścia odcięcia centralki i odcina wtrysk tylko wtedy gdy jest załączone lpg.
Ale to nie ma znaczenia.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ciemny11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 29 mar 2017, 21:12

Post autor: ciemny11 » 10 cze 2017, 13:38

Tylko ze to jest przełącznik pod silnik gaźnikowy więc na 0 powinna byc odcięta benzyna i gaz o ile sie nie myle

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 cze 2017, 13:38

Mareczeq pisze:na pozycji 0 powinien na benzynie hulac.
Ale on ma centralkę od gaźnikowca.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga