Witam założyłem ten temat, bo mój kolega z pracy ma problem ze swoją Audiczką a wiem, że ludzie na tym forum są w stanie mi jakoś pomóc:) A więc tak znajomy posiada A6 1.8T 150km z instalacja sekwencyjną. Jego problem polega na tym, że autko na LPG pali i jeździ jak strzałka:) problem jednak jest na BP. Auto odpala ale nie chodzi tak jak powinien, a dokładnie nie wkręca się na obroty i jakby się dławił. Podpowiedziałem mu, że może czujnik temp. szaleje ale wtedy to chyba by na LPg nie chodzil. Mogę się mylić specem nie jestem
A więc tak liczę na waszą pomoc drodzy koledzy!:) Jeśli są potrzebne jakieś dodatkowe info. na temat auta etc. to proszę pisać
Pozdrawiam!
[Audi A6 C5 1.8T] problem z benzyną!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
1. Ciśnienie paliwa (można sprawdzić czy jest odpowiednie bez manometru odkręcając powrót z listwy, jeśli będzie lecieć paliwo z listwy to znaczy że pompka daje radę przepchnąć paliwo przez regulator który wypuszcza nadmiar ciśnienia).
2. Rozregulowana instalacja lpg, sekwencyjny gaz jest sterowany głównie z sygnałów wtryskiwaczy benzynowych. Jeśli wtryskiwacze gazowe podają dużo mniej albo więcej paliwa niż zrobiłby to benzynowe w tych samych warunkach to komputer samochodu dostosuje się do wtryskiwaczy gazowych. A po przełączeniu na benzynę będzie dostawać jej dużo za dużo albo za mało. Testem na sprawdzenie tego byłoby odłączenie akumulatora na noc aby sterownik silnika przyjął wartości fabrycznie (choć nie wiem czy już tam nie bardziej pamiętliwego komputera, który nie gubi szybko adaptacji to pozostaje zrobienie tego przez vaga albo jeżdżenie dopuki się nie zaadaptuje).
Kiedy były sprawdzane ustawienia komputera gazu?
Na vagu jak wspomniałeś warto sprawdzić co pokazują czujniki, można też zobaczyć wartość korekty paliwowej.
2. Rozregulowana instalacja lpg, sekwencyjny gaz jest sterowany głównie z sygnałów wtryskiwaczy benzynowych. Jeśli wtryskiwacze gazowe podają dużo mniej albo więcej paliwa niż zrobiłby to benzynowe w tych samych warunkach to komputer samochodu dostosuje się do wtryskiwaczy gazowych. A po przełączeniu na benzynę będzie dostawać jej dużo za dużo albo za mało. Testem na sprawdzenie tego byłoby odłączenie akumulatora na noc aby sterownik silnika przyjął wartości fabrycznie (choć nie wiem czy już tam nie bardziej pamiętliwego komputera, który nie gubi szybko adaptacji to pozostaje zrobienie tego przez vaga albo jeżdżenie dopuki się nie zaadaptuje).
Kiedy były sprawdzane ustawienia komputera gazu?
Na vagu jak wspomniałeś warto sprawdzić co pokazują czujniki, można też zobaczyć wartość korekty paliwowej.
pytałem znajomego auto posiada od 3 miesięcy i jeszcze nie wybrał się do gazownika, ponieważ autem bardzo rzadko jeździ. Mówił również, że na obrotach 3+ tyś autko na LPG się jakby dławił. Po za tym na LPG jest ok. Na noc będzie odłączony aku i się wtedy okarze co dalej no chyba, że ktoś coś jeszcze podpowie