Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6 ABM] Problem z LPG i elektryką - łączące się awarie

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
glock_95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 15 kwie 2015, 17:35

[1.6 ABM] Problem z LPG i elektryką - łączące się awarie

Post autor: glock_95 » 15 kwie 2015, 17:51

Cześć! :)

Mam kilka problemów z moją 80-tką. Napisałem oba tu, jako że wydaje mi się że być może coś je łączy. Otóż:

Spokojnie sobie jadę na LPG, staję na światłach, wszystko w normie. Do czasu. Raz stanąłem, wrzuciłem jałowy - zgasł. Myślę ciul, zapalam. Na następnych światłach to samo. Za każdym razem jak obroty zejdą poniżej 1500 to gaśnie, nieraz spada niżej. Samochód jakby po prostu nie trzymał niskich obrotów, nieważne czy to na luzie czy to na jedynce ze wciśniętym sprzęgłem. Obroty momentalnie spadają, potelepie go i gaśnie. Odpalam - skoczy do 2000, spada - gaśnie. I tu uwaga - nie sprawdzę jak działa na benzynie, bo nie mam przełącznika ;D Proszę nie pytać :P
Na wyżej wspomnianych światłach próbuję odpalić silnik, podusiło go ale nie odpalił. Próbowałem 3 razy i nic. Aż w końcu padł akumulator :D Podładowany kablami od innego wozu wytrzymał 5 minut, z czego odpalany był 4 razy. I to samo. Przyjechał znajomy, podregulował w silniku coś, przez co obroty ładnie się trzymały, ale niestety na jałowym siedzi na 3000 obr/min, więc zrobił to zapewne tylko po to bym dojechał w ogóle do domu.
Warto dodać, że problem z obrotami pojawia się po 3 minutach działania silnika, odpala normalnie, chwile podziała, po 3 min, stopniowo spada aż zgaśnie. Zapala jeszcze parę razy, potem zero reakcji. I pada aku :DDDDDDD

Prosiłbym o informacje jak najbardziej jasne i klarowne, co i jak zmierzyć, czym, bo jestem w temacie zielony jak wiosenna trawa ^^
Pozdro! :)
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2015, 20:14 przez glock_95, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 kwie 2015, 18:31

glock_95, zastosuj tag w temacie co pozwoli wiedzieć nam o jakim silniku w ogóle piszemy _uwaga

no i trzeba by wiedzieć jaka instalacja gazowa

glock_95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 15 kwie 2015, 17:35

Post autor: glock_95 » 15 kwie 2015, 18:59

PieterB pisze:glock_95, zastosuj tag w temacie co pozwoli wiedzieć nam o jakim silniku w ogóle piszemy Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. Dla działu technicznego tagi wyglądają tak. W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !

no i trzeba by wiedzieć jaka instalacja gazowa
Silnik 1.6. :) Co do instalacji - nie mam zielonego pojęcia której generacji. Na pewno nie sekwencja.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 kwie 2015, 19:58

glock_95 pisze:
PieterB pisze:glock_95, zastosuj tag w temacie co pozwoli wiedzieć nam o jakim silniku w ogóle piszemy Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. Dla działu technicznego tagi wyglądają tak. W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !

no i trzeba by wiedzieć jaka instalacja gazowa
Silnik 1.6. :) Co do instalacji - nie mam zielonego pojęcia której generacji. Na pewno nie sekwencja.
nie cytuj postów tylko edytuj pierwszego posta i zastosuj odpowiednio tag https://audi80.pl/-zanim-cos-tu-napi ... vt9608.htm
I nie wiem czy rozmawiamy o b3 czy b4 bo w b3 było kilka 1,6 i chyba wszystkie na gaźniku a w b4 był jeden chyba ADA czy jakoś tak.
https://audi80.pl/faq-nie-wiesz-jaki ... t40070.htm

glock_95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 15 kwie 2015, 17:35

Post autor: glock_95 » 15 kwie 2015, 20:15

Mam jak nic 1.6, bodajże 71 KM. I jest to B4 ABM, oznaczenie silnika także wziąłem z tego forum, jak w info profilu wpisywałem oznaczenie. Na Wikipedii też jest info o takim rodzaju z pojemnością <ok>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 kwie 2015, 20:29

Może ciągnie gdzieś lewe powietrze - szczelność filtra powietrza i podstawy gaźnika. Jak parownik ma już dużo najechane i jeszcze było często odpalane na gazie to już tylko wymiana może pomóc.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 15 kwie 2015, 21:14

POdaj vin auta albo fotki z pod maski bo 71KM to nie ma silnika w b4.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 15 kwie 2015, 21:28

Było coś takiego ale dosyć rzadkie: http://www.audiklub.org/silniki/abm/all ... x/all.html

Co lepsze jeszcze w B4 było ABB 1.6 na mechanicznym wtrysku 102KM.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 15 kwie 2015, 21:31

A tak chetnie bym fotki zobaczył, czy to mono czy fullgroup i czy z przepływką czy coś.

glock_95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 15 kwie 2015, 17:35

Post autor: glock_95 » 15 kwie 2015, 21:41

WAUZZZ8AZMA215028. 75KM, poprawka :) 55kW

EDIT: Zdjęcia spod maski wrzucę niestety za 2 dni bo kończę późno i po ciemku lipa ;D ale spróbuję.

[ Dodano: 2015-04-18, 21:33 ]
Witam znowu. Wrzucam zdjęcia silnika po ciemku, innych nie mam jak. Cholerna ta moja praca :D

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zdjęcia odwróciły się z przyczyn bliżej mi nieznanych. Więc jak? Będzie ktoś wiedział o co kaman z tymi problemami?

lascik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 26 lip 2011, 09:41

Post autor: lascik » 06 maja 2015, 16:44

Masz instalacje I generacji. Czy ja dobrze widzę, że tam jest gaźnik Pierburg 2ee? :-o Myślałem ze tam jest wtrysk jednopunktowy.

EDIT: Wszystko się zgadza po mojemu. Jest tam gaźnik Pierburg 2ee. Nie masz B4, ale masz B3. Tak wychodzi z numeru VIN. Mocowanie silnika na twoim zdjęciu jest do sanek, a nie do podłużnicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl