[1.6 ABM] Problem z LPG i elektryką - łączące się awarie
[1.6 ABM] Problem z LPG i elektryką - łączące się awarie
Cześć!
Mam kilka problemów z moją 80-tką. Napisałem oba tu, jako że wydaje mi się że być może coś je łączy. Otóż:
Spokojnie sobie jadę na LPG, staję na światłach, wszystko w normie. Do czasu. Raz stanąłem, wrzuciłem jałowy - zgasł. Myślę ciul, zapalam. Na następnych światłach to samo. Za każdym razem jak obroty zejdą poniżej 1500 to gaśnie, nieraz spada niżej. Samochód jakby po prostu nie trzymał niskich obrotów, nieważne czy to na luzie czy to na jedynce ze wciśniętym sprzęgłem. Obroty momentalnie spadają, potelepie go i gaśnie. Odpalam - skoczy do 2000, spada - gaśnie. I tu uwaga - nie sprawdzę jak działa na benzynie, bo nie mam przełącznika ;D Proszę nie pytać
Na wyżej wspomnianych światłach próbuję odpalić silnik, podusiło go ale nie odpalił. Próbowałem 3 razy i nic. Aż w końcu padł akumulator Podładowany kablami od innego wozu wytrzymał 5 minut, z czego odpalany był 4 razy. I to samo. Przyjechał znajomy, podregulował w silniku coś, przez co obroty ładnie się trzymały, ale niestety na jałowym siedzi na 3000 obr/min, więc zrobił to zapewne tylko po to bym dojechał w ogóle do domu.
Warto dodać, że problem z obrotami pojawia się po 3 minutach działania silnika, odpala normalnie, chwile podziała, po 3 min, stopniowo spada aż zgaśnie. Zapala jeszcze parę razy, potem zero reakcji. I pada aku :DDDDDDD
Prosiłbym o informacje jak najbardziej jasne i klarowne, co i jak zmierzyć, czym, bo jestem w temacie zielony jak wiosenna trawa ^^
Pozdro!
Mam kilka problemów z moją 80-tką. Napisałem oba tu, jako że wydaje mi się że być może coś je łączy. Otóż:
Spokojnie sobie jadę na LPG, staję na światłach, wszystko w normie. Do czasu. Raz stanąłem, wrzuciłem jałowy - zgasł. Myślę ciul, zapalam. Na następnych światłach to samo. Za każdym razem jak obroty zejdą poniżej 1500 to gaśnie, nieraz spada niżej. Samochód jakby po prostu nie trzymał niskich obrotów, nieważne czy to na luzie czy to na jedynce ze wciśniętym sprzęgłem. Obroty momentalnie spadają, potelepie go i gaśnie. Odpalam - skoczy do 2000, spada - gaśnie. I tu uwaga - nie sprawdzę jak działa na benzynie, bo nie mam przełącznika ;D Proszę nie pytać
Na wyżej wspomnianych światłach próbuję odpalić silnik, podusiło go ale nie odpalił. Próbowałem 3 razy i nic. Aż w końcu padł akumulator Podładowany kablami od innego wozu wytrzymał 5 minut, z czego odpalany był 4 razy. I to samo. Przyjechał znajomy, podregulował w silniku coś, przez co obroty ładnie się trzymały, ale niestety na jałowym siedzi na 3000 obr/min, więc zrobił to zapewne tylko po to bym dojechał w ogóle do domu.
Warto dodać, że problem z obrotami pojawia się po 3 minutach działania silnika, odpala normalnie, chwile podziała, po 3 min, stopniowo spada aż zgaśnie. Zapala jeszcze parę razy, potem zero reakcji. I pada aku :DDDDDDD
Prosiłbym o informacje jak najbardziej jasne i klarowne, co i jak zmierzyć, czym, bo jestem w temacie zielony jak wiosenna trawa ^^
Pozdro!
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2015, 20:14 przez glock_95, łącznie zmieniany 1 raz.
Silnik 1.6. Co do instalacji - nie mam zielonego pojęcia której generacji. Na pewno nie sekwencja.PieterB pisze:glock_95, zastosuj tag w temacie co pozwoli wiedzieć nam o jakim silniku w ogóle piszemy Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. Dla działu technicznego tagi wyglądają tak. W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !
no i trzeba by wiedzieć jaka instalacja gazowa
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie cytuj postów tylko edytuj pierwszego posta i zastosuj odpowiednio tag https://audi80.pl/-zanim-cos-tu-napi ... vt9608.htmglock_95 pisze:Silnik 1.6. Co do instalacji - nie mam zielonego pojęcia której generacji. Na pewno nie sekwencja.PieterB pisze:glock_95, zastosuj tag w temacie co pozwoli wiedzieć nam o jakim silniku w ogóle piszemy Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. Dla działu technicznego tagi wyglądają tak. W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !
no i trzeba by wiedzieć jaka instalacja gazowa
I nie wiem czy rozmawiamy o b3 czy b4 bo w b3 było kilka 1,6 i chyba wszystkie na gaźniku a w b4 był jeden chyba ADA czy jakoś tak.
https://audi80.pl/faq-nie-wiesz-jaki ... t40070.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Było coś takiego ale dosyć rzadkie: http://www.audiklub.org/silniki/abm/all ... x/all.html
Co lepsze jeszcze w B4 było ABB 1.6 na mechanicznym wtrysku 102KM.
Co lepsze jeszcze w B4 było ABB 1.6 na mechanicznym wtrysku 102KM.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
WAUZZZ8AZMA215028. 75KM, poprawka 55kW
EDIT: Zdjęcia spod maski wrzucę niestety za 2 dni bo kończę późno i po ciemku lipa ;D ale spróbuję.
[ Dodano: 2015-04-18, 21:33 ]
Witam znowu. Wrzucam zdjęcia silnika po ciemku, innych nie mam jak. Cholerna ta moja praca
Zdjęcia odwróciły się z przyczyn bliżej mi nieznanych. Więc jak? Będzie ktoś wiedział o co kaman z tymi problemami?
EDIT: Zdjęcia spod maski wrzucę niestety za 2 dni bo kończę późno i po ciemku lipa ;D ale spróbuję.
[ Dodano: 2015-04-18, 21:33 ]
Witam znowu. Wrzucam zdjęcia silnika po ciemku, innych nie mam jak. Cholerna ta moja praca
Zdjęcia odwróciły się z przyczyn bliżej mi nieznanych. Więc jak? Będzie ktoś wiedział o co kaman z tymi problemami?
Masz instalacje I generacji. Czy ja dobrze widzę, że tam jest gaźnik Pierburg 2ee? :-o Myślałem ze tam jest wtrysk jednopunktowy.
EDIT: Wszystko się zgadza po mojemu. Jest tam gaźnik Pierburg 2ee. Nie masz B4, ale masz B3. Tak wychodzi z numeru VIN. Mocowanie silnika na twoim zdjęciu jest do sanek, a nie do podłużnicy.
EDIT: Wszystko się zgadza po mojemu. Jest tam gaźnik Pierburg 2ee. Nie masz B4, ale masz B3. Tak wychodzi z numeru VIN. Mocowanie silnika na twoim zdjęciu jest do sanek, a nie do podłużnicy.