Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Problem z LPG !!!

Wszystko co związane z LPG
PawełekRally
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 13 lis 2007, 16:34

Post autor: PawełekRally » 14 lis 2007, 14:17

Dziękuje Panowie o mądre porady !!! Już posiadam trochę więcej wiedzy na ten temat !!! Dzięki !!!

pajak16k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:08
Lokalizacja: Mława

Post autor: pajak16k » 14 lis 2007, 17:18

Danek a nie uwazasz ze to moze byc wina powoli padajacego czyjnika polozenia przepustnicy??
Na spocie sprawdzales mi go kiedys i byl walniety a mialem podobne objawy....

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 lis 2007, 17:37

Tylko gdyby to był TPS to na benie też by tak było, a o tym nic nie słychać.

pajak16k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:08
Lokalizacja: Mława

Post autor: pajak16k » 14 lis 2007, 19:02

no u mnie na benie chodzil dobrze.... az mialem sie wybrac do gazownikow lecz okazalo sie ze to padniety TPS....

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 lis 2007, 21:07

Ok. Sprawdzić nie zawadzi :-) .

xavier

Post autor: xavier » 14 lis 2007, 23:05

a jak to sprawdzic panowie, ten czyjnik polozenia przepustnicy?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 lis 2007, 23:19

Najlepiej VAG-iem, niestety.

xavier

Post autor: xavier » 16 lis 2007, 22:00

Danek pisze:tak chodziło mi o kompa LPG. To sprawdź jeszcze czy na wężu jest krokowy, jeśli tak to trzeba podpiąć sondę i sprawdzić czy wszystko poprawnie pracuje. Sprawdź jeszcze co tam pisze na tym komputerku LPG, bo jeśli to jest jakiś Blitz albo Stag 2L ewentualnie Just Junior to radzę to badziewie wymienić na coś porządnego (Stag 100 lub Bingo M).
A wiec sprawdzilem co tam mam i dla dokladnosci zrobilem zdjecia, ponizej. Staralem sie objac cala instalacje, mam nadzieje ze widac poszczegolne elementy. Na pewno widac jaki jest komputer i emulator lambdy oraz przewody (na przewodzie miedzy reduktorem a mikserem cos jest.... to krokowiec?) - czy na podstawie tych zdjec mozesz cos wiecej powiedziec na temat instalacji? Co nalezaloby zmodernizowac i pozmieniac? Prawdopodobnie jutro bede jechal do gazownika i dobrze by bylo jakbym sam wiedzial czego od niego chce i co mam mu mowic :)

Na zdjeciach widac ze jest tam STAG 2L :( kolega w pracy radzil mi, jesli bede wymienial centralke, to dobra jest Autronic - ma do niej soft i mozna samemu sie bawic w regulacje podpinajac sie interfejsem do laptopa (z tego co mi pokazywal, wcale nie jest to takie skomplikowane). Co sadzisz o tym komputerze Autronic?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 lis 2007, 22:26

xavier, niestety muszę Cię zmartwić :-( . Masz jeden z najprostszych "komputerków" LPG II generacji, trudno to nawet nazwać komputerkiem. Do poprawnej regulacji tego czegoś jest niezbędny tester TSL, jest to rodzaj "czarnej skrzynki", której jedynym zadaniem po podłączeniu do komputerka jest wprowadzić silniczek krokowy w stan serwisowy tj. ustalić jego położenie w jednej nieruchomej pozycji, żeby można było wyregulować reduktor i register przed krokowym. Druga funkcja testera to wskazywanie stanu mieszanki na linijce diodowej, która jest nie mniej nie więcej tylko cyfrowym woltomierzem z diodową skalą. Ten komputerek (Stag 2L) nie umożliwia podpięcia do PC-ta, ma bardzo ubogie funkcje i w zasadzie tylko koryguje mieszankę. Warunkiem poprawnego działania jest bardzo dobre dobranie miksera i idealne wręcz zestrojenie reduktora i registra. W przeciwnym razie nie poradzi sobie z regulacją mieszanki.
Na Twoim miejscu, wywaliłbym to wszystko na złom łącznie z emulatorem wtrysku - to drugie pudełko. Tego krokowca (to co jest na wężu) zostaw sobie na wszelki wypadek gdzieś w szufladzie :-) Zastąpiłbym to wszystko jednym komputerem Stag 100 lub Bingo S. Wtedy będziesz mógł sobie sam gazior spokojnie regulować (potrzebny tylko fejs i PC-et).
Biorąc pod uwagę Twoje problemy to należałoby wyregulować reduktor i register, niestety jak już wspomniałem jest do tego potrzebny tester. Gdzieś kiedyś widziałem opis jak się bez niego obejść. Polega to na zwarciu odpowiednich pinów w gnieździe do podłączenia testera i regulacji instalacji za pomocą wskazań sondy obserwowanych na mierniku. Niestety nie pamiętam w tej chwili, które to piny :-( . A na pałę to raczej nie radzę zwierać. W każdym razie jeśli gaziarz nie dysponuje testerem i podczas regulacji będzie kręcił na pałę nie zwierając pinów w kompie LPG to możesz mu od razu podziękować, bo albo trafi albo nie trafi i taka to będzie regulacja :-( . Więc tyle to możesz sobie sam zrobić.

xavier

Post autor: xavier » 16 lis 2007, 22:36

Danek, jestem sklonny wymienic to dziadostwo (ten stag 2l) na porzadniejszy komputer bo nie lubie miec swiadomosci ze mam zainstalowane najgorsze badziewie. Powiedz co sadzisz o komputerze Autronic? I czy dobrze rozumiem, jak juz podepne lepszy komputer (np. stak 100) to nie potrzebuje tego krokowca miedzy reduktorem a mikserem? I czy doniego podpinam sygnal bezposrednio z lambdy?

tematu regulacji tego staga 2l nie ciagnijmy, bylem na regulacji u dwoch rznych gazownikow (w tym tych ktorzy instalowali calosc) i obaj regulowali tylko opierajac sie na wyczuciu i kreceniu srubka. Za co oni ode mnie wzieli 2150 PLN za instalacje? :( czlowiem nieswiadomy byl co mu sie wciska

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 lis 2007, 23:00

Rany! 2150 dwa lata temu? Ale zdziercy! Ja za swoje Bingo M dałem wtedy 1800 z butlą w kole i pokrowiec na zapas. Nieważne.
Autronic AL-700 to coś w rodzaju Bingo M, ale wymaga dodatkowego emulatora wtryskiwaczy, bo nie ma go wbudowanego tak jak Stag 100 czy Bingo S. Poza tym jest problem z softem, niby jest do ściągnięcia ale nie całkiem legalnie, a do Staga i Bingo masz za free ze strony producenta. Co do krokowca to w zestawie montażowym (tzw. minikit) jest już krokowiec, przełącznik do kabiny i parę innych gratów. Krokowy musi być na wężu, bo to właśnie krokowym steruje komputer. Tylko, że ten stary (który masz w tej chwili) ma dodatkowo register i nie bardzo nadaje się do zastosowania. Proponowałem Ci schowanie go do szuflady, bo w razie czego sam silniczek jest identyczny i w razie czego będziesz mógł sobie go podmienić. Tak więc zamiast dotychczasowego w to miejsce wstawiasz drugi z minikitu. Lambdę podpina się pod kompa LPG. Jak masz trochę zdolności manualnych to na stronie producenta www.ac.com.pl (Stag 100) i www.kme.com.pl (Bingo) masz schematy i instrukcje montażu i możesz to sobie sam zamontować tylko musisz mieć PC-ta i fejs do regulacji po montażu.

xavier

Post autor: xavier » 16 lis 2007, 23:18

Chetnie bym sam podlubal ale to juz jest wyzwanie a ja nawet nie dysponuje grazem :( zostawie wiec temat gazownikowi, ale juz wiem czego mam chciec, to najwazniejsze :) dzieki za profesjonalne rady! po wizycie u gazownika dam znac o wynikach

[ Dodano: 2007-11-17, 00:19 ]
Aha patrze na allegro na ceny sterownikow STAG 100 i STAG 150 i roznica jest 30 PLN wiec moze lepiej zainwestowac w STAG 150? Danek, co o tym myslisz? W archiwum widzialem, ze wlasnie taki sterownik polecales kiedys do drugiej generacji.

dla przypomnienia - moj silnik jest na wielowtrysku zgodnie z tym co jest napisane na http://www.centrum.audi80.pl/content/view/67/55/

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 lis 2007, 01:00

Xavier jak już kupisz ten sterownik to możesz wpaść do mnie na montaż.
Do Al-700 i Bingo-S mam wszystko co potrzeba do regulacji, łącznie z oryginalnym softem.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 lis 2007, 07:46

xavier, Rzeczywiście bezpieczniej będzie kupić Stag 150. Różnica polega na tym, że Stag 100 ma jednokanałowy emulator wtrysku, a Stag 150 wielokanałowy. Ponieważ nie wiem czy Twój silnik pracuje w full grupie czy half grupie (odpowiednio: wszystkie wtryskiwacze na raz lub 2 na 2) to bezpieczniej będzie kupić 150. Sory za pomyłkę ale cały czas jakoś mi się ubzdurało, że masz ABK, a w ABK jest full grupa i wystarczy jeden kanał. Z softem do Staga nie ma najmniejszego problemu jest na stronie producenta :-) . Wtyczkę można łatwo rozszyfrować miernikiem. Zasilanie jest najprawdopodobniej na zewnętrznych pinach, a linie K i L na wewnętrznych, kwestia znalezienia tylko plusa i minusa zasilania, reszta to pryszcz można sobie zamieniać linie (nic się nie stanie).

xavier

Post autor: xavier » 18 lip 2008, 18:06

OK to w takim razie bedzie raczej STAG 150. CzarekJ bardzo dziekuje za propozycje! Z przyjemnoscia bym podjechal kiedys o ile to dla Ciebie nie klopot. Tylko czy damy sobie rade z podpieciem tego STAGa 150 bez garazu? Soft do regulacji sobie sciagne tak jak pisze Danek. Kupie tez interfejs USB od razu jak bede kupowal sterownik.

[ Dodano: 2007-11-18, 10:39 ]
Raport po wycieczece do gazownika jest taki, ze gazownik byl zamkniety w sobote :) to sie przejechalem ...

[ Dodano: 2008-05-04, 23:59 ]
Odgrzeje ten stary temat, zeby doniesc co sie dalej wydarzylo. Mianowicie w tym miesiacu w koncu wymienilem parownik (nauczylem sie jezdzic z tymi spadajacymi obrotami i jakos zime przekulalem, byly inne sprawy na glowie). Po wymianie na nowy problem zniknal jak reka odjal, co mnie bardzo cieszy. No ale z paru stowek trzeba bylo wyskoczyc. Komputer na razie nie wymieniony ale o tym rowniez caly czas pamietam i jak tylko wolne fundusze sie znajda (o co ostatnio jakos strasznie u mnie trudno) to sie wymieni, konsultowalem juz to z gazownikiem i ze stagiem 150 problemu nie bedzie. Takze Danek mial jak najbardzoej racje - spadajacym obrotom na LPG przy zimym silniku byl winny parownik :) dzieki i pozdrawiam

[ Dodano: 2008-07-18, 18:05 ]
No tematu ciag dalysz (wiem wiem .... zabieram sie do tego jak pies do jeza :))

no to zakupilem w koncu caly komplecik STAG150 - lezy wlasnie przede mna na biureczku. Teraz wlasnie zajmuje sie poszukiwaniem sensownego warsztatu LPG w warszawie co mi to dobrze zalozy. Zna ktos takiego moze? Do swoich starych gazownikow jechac nie bede (AdGaz w piasecznie) bo to straszni partacze a do tego oszusci. W polecanych zakladach na forum jakas straszna bieda - nie sledzilem co tam sie dzialo, ale bardzo tego malo.

Warszawiacy - polecicie kogos?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl