[B4 2.0 ABK] Problem z LPG
[B4 2.0 ABK] Problem z LPG
Witam. Mam maly problem z moim abk. Równy rok temu zmienilem wtryski i reduktor na AC W01 z dyszami podajże 1.6 albo 1.8 reduktor zavoli zeta n i auto chodziło w miarę ok po za tym że czasami miał niższe obroty na biegu jałowym niż na benzynie. Ale od nie dawna zaczęło poszarpywac delikatnie na lpg i bardzo niskie obroty. Gazownik stwierdził ze wtryski do wymiany ponieważ po odłączeniu pierwszego wtrysku auto chodziło równo. Zaproponował wtryski dragon z dyszami 2.3 albo 2.4 i takie właśnie założyłem wyregulował i miało być wszystko ok. Na benzynie i lpg jeździ ok tylko ze lpg pali w granicach 13.5-13 l (na starych wtryskach paliła jakieś 10-11l) i czasami obroty na biegu jałowym są w granicach 1000 a czasami około 900 czasami widać też jak wskazówka od obrotów delikatnie podskakuje. Chciałem zapytać czy to kwestia tylko wyregulowania czy to spalanie i obroty są normalne? Nie bardzo znam się na lpg i nie wiem czy się tym przejmować czy nie bo trochę mnie to zastanawia.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tak , zgadza się ale pokaże czy jest bogato czy biednie. Ja podpinałem vag'a by zobaczyć czy sonda pracuje w odpowiednim zakresie, bo też pod lpg jest nie podpięta i z tego co wiem to nie ma takiej potrzeby. Z tym że właśnie w takich sytuacjach by się przydało i właśnie chyba u siebie podłączę na dniach.lukaszb3 pisze:Z tego co wiem to sonda nie jest podpięta pod lpg
jakby dobrze wyregulowana była to tak powinien palić,lukaszb3 pisze:A czy na takich dyszach powinien palić normalnie w granicach 10-11?
hmm, albo wcześniej miałeś ustawione bardzo ubogo.
Sporo zależy od tego jakie trasy pokonujesz i czy termostat dobrze trzyma by auto szybko łapało temp pracy.
no dysze troszkę duże(ja mam u siebie 2,0) ale to tak naprawdę sporo zależy od wtryskiwaczy i ciśnienia przy jakich pracują.lukaszb3 pisze:No i czy wgl te dysze są odpowiednie do abk bo wcześniej na starych wtryskach jeździło na dużo mniejszych i było w miarę ok.
Porównaj sobie czas otwarcia i zamknięcia jednych i drugi wtryskiwaczy a zobaczysz sporą różnicę.
Tak jak pisałem bez lukniecia w ustawienia jej mnie ciężko coś stwierdzić.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Gazownik pi..a wielka. Na 100 %
Do sekwencji naturalne jest by sonda była podłączona. Zwykle fioletowy z sterownika lpg.
Nie zmienia się średnic dysz na pałę tylko jest to uzależnione od kilku rzeczy. Ciśnienia wydajności jakości itp.
Uczyłem się lpg i opisałem mniej więcej.
https://audi80.pl/topics80/80-b4-abk ... t44497.htm
Powinno pomóc w naprawach. A jak nie to przynajmniej dowiesz się jak poznać w miarę dobrego gazownika.
Bo że go musisz zmienić nie ma wątpliwości.
P.S. Swoim starym leciałem niemal 2 paczki na lpg jak ogarnąłem wszystko <ok>
Do sekwencji naturalne jest by sonda była podłączona. Zwykle fioletowy z sterownika lpg.
Nie zmienia się średnic dysz na pałę tylko jest to uzależnione od kilku rzeczy. Ciśnienia wydajności jakości itp.
Uczyłem się lpg i opisałem mniej więcej.
https://audi80.pl/topics80/80-b4-abk ... t44497.htm
Powinno pomóc w naprawach. A jak nie to przynajmniej dowiesz się jak poznać w miarę dobrego gazownika.
Bo że go musisz zmienić nie ma wątpliwości.
P.S. Swoim starym leciałem niemal 2 paczki na lpg jak ogarnąłem wszystko <ok>
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Francis1982, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Współczesne sekwencje nie wymagają podłączania sondy. Nawet w programie jest opcja "sonda niepodłączona".
Drugi post pracownika AC: https://forum.ac-sa.eu/viewtopic.php?f=7&t=3656
Drugi post pracownika AC: https://forum.ac-sa.eu/viewtopic.php?f=7&t=3656
Nawet podstawowa wersja sterownika KME Nevo nie ma wcale wejść sondy.STAG nie pobiera żadnych informacji z pracy sondy - sonde podłączamy aby obserwować skład mieszanki - to jest odniesienie do ustawiania instalacji.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
No i masz rozwiązanie. W podwójnej wtyczce ma być 12V a czarny z fioletowym to razem sygnał sondy.
Jak sonda swiruje lub jest uszkodzona to nie ma prawa normalnie pracować silnik.
Nawet pracując na LPG to sterownik PB decyduje o zapłonie. Tak przynajmniej mi się wydaje.
Może też być sonda do wymiany. W końcu to element eksploatacyjny.
Jak sonda swiruje lub jest uszkodzona to nie ma prawa normalnie pracować silnik.
Nawet pracując na LPG to sterownik PB decyduje o zapłonie. Tak przynajmniej mi się wydaje.
Może też być sonda do wymiany. W końcu to element eksploatacyjny.
Pamiętam ze to było wszystko złączone ale nie pamiętam jak bo było zaizolowane ale auto na PB chodzi idealnie. Czy przez to może być z LPG problem? No i jak to podłączyć? Ma tam być więcej kabelków niż te widoczne zielony fioletowy?
[ Dodano: 2015-11-11, 13:01 ]
Wystarczy podpiąć ta wtyczkę z kablem zielonym pod te dwa złączone zielony i fioletowy? A te co są w środku nie podpinać?
[ Dodano: 2015-11-11, 13:01 ]
Wystarczy podpiąć ta wtyczkę z kablem zielonym pod te dwa złączone zielony i fioletowy? A te co są w środku nie podpinać?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt: