Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B4 2.0 ABK] Problem z LPG

Wszystko co związane z LPG
lukaszb3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:58
Lokalizacja: RKR

[B4 2.0 ABK] Problem z LPG

Post autor: lukaszb3 » 09 lis 2015, 23:42

Witam. Mam maly problem z moim abk. Równy rok temu zmienilem wtryski i reduktor na AC W01 z dyszami podajże 1.6 albo 1.8 reduktor zavoli zeta n i auto chodziło w miarę ok po za tym że czasami miał niższe obroty na biegu jałowym niż na benzynie. Ale od nie dawna zaczęło poszarpywac delikatnie na lpg i bardzo niskie obroty. Gazownik stwierdził ze wtryski do wymiany ponieważ po odłączeniu pierwszego wtrysku auto chodziło równo. Zaproponował wtryski dragon z dyszami 2.3 albo 2.4 i takie właśnie założyłem wyregulował i miało być wszystko ok. Na benzynie i lpg jeździ ok tylko ze lpg pali w granicach 13.5-13 l (na starych wtryskach paliła jakieś 10-11l) i czasami obroty na biegu jałowym są w granicach 1000 a czasami około 900 czasami widać też jak wskazówka od obrotów delikatnie podskakuje. Chciałem zapytać czy to kwestia tylko wyregulowania czy to spalanie i obroty są normalne? Nie bardzo znam się na lpg i nie wiem czy się tym przejmować czy nie bo trochę mnie to zastanawia.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 lis 2015, 08:07

lukaszb3 pisze:Chciałem zapytać czy to kwestia tylko wyregulowania
moim zdaniem tak, za bogato jest ale by mieć pewność trzeba by zobaczyć parametry instalacji lpg i jak pracuje sonda

lukaszb3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:58
Lokalizacja: RKR

Post autor: lukaszb3 » 10 lis 2015, 09:24

Z tego co wiem to sonda nie jest podpięta pod lpg

[ Dodano: 2015-11-10, 09:24 ]
A czy na takich dyszach powinien palić normalnie w granicach 10-11? No i czy wgl te dysze są odpowiednie do abk bo wcześniej na starych wtryskach jeździło na dużo mniejszych i było w miarę ok.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 lis 2015, 09:44

lukaszb3 pisze:Z tego co wiem to sonda nie jest podpięta pod lpg
tak , zgadza się ale pokaże czy jest bogato czy biednie. Ja podpinałem vag'a by zobaczyć czy sonda pracuje w odpowiednim zakresie, bo też pod lpg jest nie podpięta i z tego co wiem to nie ma takiej potrzeby. Z tym że właśnie w takich sytuacjach by się przydało i właśnie chyba u siebie podłączę na dniach.
lukaszb3 pisze:A czy na takich dyszach powinien palić normalnie w granicach 10-11?
jakby dobrze wyregulowana była to tak powinien palić,
hmm, albo wcześniej miałeś ustawione bardzo ubogo.
Sporo zależy od tego jakie trasy pokonujesz i czy termostat dobrze trzyma by auto szybko łapało temp pracy.
lukaszb3 pisze:No i czy wgl te dysze są odpowiednie do abk bo wcześniej na starych wtryskach jeździło na dużo mniejszych i było w miarę ok.
no dysze troszkę duże(ja mam u siebie 2,0) ale to tak naprawdę sporo zależy od wtryskiwaczy i ciśnienia przy jakich pracują.
Porównaj sobie czas otwarcia i zamknięcia jednych i drugi wtryskiwaczy a zobaczysz sporą różnicę.

Tak jak pisałem bez lukniecia w ustawienia jej mnie ciężko coś stwierdzić.

lukaszb3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:58
Lokalizacja: RKR

Post autor: lukaszb3 » 10 lis 2015, 09:58

To spalanie wychodzi mi na odcinkach od 30 do 50 km wiec silnik rozgrzany. No nic gazownik kazał pojeździć z 1000km i przyjechać sprawdzić zobaczymy co on na to. Dzięki za odpowiedzi PieterB

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 11 lis 2015, 00:40

Gazownik pi..a wielka. Na 100 %

Do sekwencji naturalne jest by sonda była podłączona. Zwykle fioletowy z sterownika lpg.

Nie zmienia się średnic dysz na pałę tylko jest to uzależnione od kilku rzeczy. Ciśnienia wydajności jakości itp.

Uczyłem się lpg i opisałem mniej więcej.

https://audi80.pl/topics80/80-b4-abk ... t44497.htm

Powinno pomóc w naprawach. A jak nie to przynajmniej dowiesz się jak poznać w miarę dobrego gazownika.

Bo że go musisz zmienić nie ma wątpliwości.

P.S. Swoim starym leciałem niemal 2 paczki na lpg jak ogarnąłem wszystko <ok>
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez Francis1982, łącznie zmieniany 1 raz.

lukaszb3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:58
Lokalizacja: RKR

Post autor: lukaszb3 » 11 lis 2015, 09:58

Zobaczę co wykombinuje jak pojadę na sprawdzenie po 1000km. Gość polecany na lpg forum wydawało mi się ze wie co robi

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4785
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 lis 2015, 10:18

Współczesne sekwencje nie wymagają podłączania sondy. Nawet w programie jest opcja "sonda niepodłączona".
Drugi post pracownika AC: https://forum.ac-sa.eu/viewtopic.php?f=7&t=3656
STAG nie pobiera żadnych informacji z pracy sondy - sonde podłączamy aby obserwować skład mieszanki - to jest odniesienie do ustawiania instalacji.
Nawet podstawowa wersja sterownika KME Nevo nie ma wcale wejść sondy.

lukaszb3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:58
Lokalizacja: RKR

Post autor: lukaszb3 » 11 lis 2015, 11:27

Dzisiaj zauważyłem urwany taki kabelek te zielone są na wierzchu ale w środku widać ze jeszcze jakieś kabelki tam są od czego to może być?
Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2015-11-11, 11:27 ]
Tam z lewej strony gdzie widać zielony i fioletowy to są one połączone razem

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 11 lis 2015, 11:46

No i masz rozwiązanie. W podwójnej wtyczce ma być 12V a czarny z fioletowym to razem sygnał sondy.

Jak sonda swiruje lub jest uszkodzona to nie ma prawa normalnie pracować silnik.

Nawet pracując na LPG to sterownik PB decyduje o zapłonie. Tak przynajmniej mi się wydaje.

Może też być sonda do wymiany. W końcu to element eksploatacyjny.

lukaszb3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:58
Lokalizacja: RKR

Post autor: lukaszb3 » 11 lis 2015, 13:01

Pamiętam ze to było wszystko złączone ale nie pamiętam jak bo było zaizolowane ale auto na PB chodzi idealnie. Czy przez to może być z LPG problem? No i jak to podłączyć? Ma tam być więcej kabelków niż te widoczne zielony fioletowy?

[ Dodano: 2015-11-11, 13:01 ]
Wystarczy podpiąć ta wtyczkę z kablem zielonym pod te dwa złączone zielony i fioletowy? A te co są w środku nie podpinać?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 11 lis 2015, 17:34

Z sondy wychodzi czarny sygnałowy. Od niego powinno być połączenie z fioletowym do LPG i z ECU PB. Ale jaki idzie kolor do ECU nie pamiętam. Najlepiej połączyć to kostką elektryczną.

lukaszb3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:58
Lokalizacja: RKR

Post autor: lukaszb3 » 11 lis 2015, 22:27

Z ECU wychodzi zielony i czarny i z sondy zielony i czarny i do tego dopięty fioletowy bynajmniej w tym miejscu co jest przerwane. Czyli poprostu połączyć czarne ze sobą i zielone ze sobą?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4785
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 lis 2015, 09:26

Tak, tylko dobrze rozdziel bo jeden z kabli w tej wiązce to przewód sygnałowy a drugi to ekranowanie.

lukaszb3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 29 maja 2014, 20:58
Lokalizacja: RKR

Post autor: lukaszb3 » 12 lis 2015, 11:03

Z sondy wychodzi kostka z jednym kablem czarnym czyli sygnałowy. A do kostki od sondy dochodzi zielony i cienki czarny. Podłączyłem tylko ten zielony

[ Dodano: 2015-11-12, 11:03 ]
Ale czy sonda ma wpływ na spalanie LPG? skoro nie potrzebna jest do pracy na LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl