Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 2.0 ABK LPG] Problem z odpalaniem po zgaszeniu na gazie.

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 02 mar 2008, 08:11

W takim razie przyczyna leży w zalegającym gazie, a co do tego terkotania to dochodzi ono dokładnie z silniczka krokowego instalacji gazowej zaraz po tym jak gaszę silnik pracujący na LPG.Wiem chyba o którą śrubę chodzi, ostatnio gazownicy odkręcili mi ją na maxa, jeśli chciałbym ją teraz dokręcić to po dokręceniu do końca ile obrotów powinienem ją odkręcić?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 02 mar 2008, 08:41

krisiun1, Zakręć ją i nie odkręcaj wcale. Przy dobrze dobranym mikserze i wyregulowanej instalacji bypas jest niepotrzebny. Nie wiem tylko czy Ci autko wogóle będzie chciało pracować jak ją zakręcisz. Coś masz nie teges z instalacją. Krokowy nie powinien terkotać przy gaszeniu autka. Jedź do jakiegoś innego gazownika bo ten coś kombinuje nie bardzo wiedząc jak rozwiązać problem.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 02 mar 2008, 09:24

Właśnie na pytanie o ten krokowy dostałem odpowiedź że to normalne, jeżdżę tak już prawie rok i za każdym razem to samo.U gazowników wszystko ok,ustawione a tu kolejny dzień i znów problem.

Byłem właśnie sprawdzić bypas, dokręcony na maxa.

pietrusek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: pietrusek1 » 02 mar 2008, 16:47

krisiun1 wlasnie piszac o zalewaniu gazem mialem na mysli rozkrecony bypas, ale na paliwie pisales wczesniej ze auto jest mulowate.Pytalem o przebieg na lpg z tego wzgledu ze moze wtryski sie zapiekaja?moj tata mial pobobny problem w omedze,na koncówkach wtryskow osadzila sie taka maź i jak zimny odpalal a jak cieply bylo gorzej i nie wkrecal sie na obroty(czasami chodzil jak na 3 cylindry). Jeszcze jedno pytanie krisiun1 sprawdzales przewody powietrzne miedzy przepływomierzem a przepustnica, oraz miedzy odma i silnikiem krokowym?mialem taki przypadek ze mi ciezko odpalal i nie mial sily bo lapal lewe powietrze i malo paliwa silnik dostawal.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 02 mar 2008, 16:56

Moim zdaniem przewodów zasilających centralkę LPG (ten odpowiedzialny za podtrzymywanie poamięci) zamiast być podłączonym do zacisku nr 30 (ciągły plus) jest podłączony do 15 (plus 12 V po stacyjce) i po włączeniu zapłonu silniczek krokowy terkocze.
Ja bym sprawdził poprawność połączenia centralki LPG, a w szczególności sprawdził zasilanie.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 02 mar 2008, 18:30

pietrusek1 Przewody sprawdzałem, wyczyściłem nawet zawór regulacji ciśnienia ten do którego podłączony jest z jednej strony przewód od gumy przepływomierza a z drugiej strony rurka odmy bo zawalony był żelem, jeżdżę na krótkich odcinkach i to pewnie od tego.Zauważyłem że membrana w tym regulatorze już się kończy i na jutro zamówiłem drugi ale to chyba nie ma związku z odpalaniem.Co do wtrysków to będę musiał zajrzeć bo tego jeszcze nie sprawdzałem.

czarekjZacisk nr 30? Chodzi o wejście w kostce od centralki?Jak go znaleźć, prawdopodobnie masz rację.Nie jestem pewny czy jest jakaś różnica ale cała instalacja podłączona była do dwóch punktów na cewce nie wiem jak się to dokładnie nazywa ale jest to miejsce tak jakby przygotowane do podłączenia dodatkowego urządzenia do cewki, elektryk przylutował mi te dwa kable bezpośrednio do przewodów idących do cewki przed wtyczką, ale to chyba nie ma wpływu na pracę instalacji.
Ale jeśli dobrze rozumuję to jeśli jest tak jak piszesz to centralka LPG resetuje mi się za każdym razem jak zgaszę silnik?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 02 mar 2008, 19:28

Ale jeśli dobrze rozumuję to jeśli jest tak jak piszesz to centralka LPG resetuje mi się za każdym razem jak zgaszę silnik?[/quote]

Dokładnie tak. Centralka musi mieć podłączony ciągły plus (klema plus akumulatora - jest podłączona do zacisku nr 30) - do podtrzymania zawartości pamięci a oprócz tegu drugi przewód plusowy jest podłączony do zacisku nr 15 - czyli plusa po przekręceniu stacyjki. Jeżeli masz oba przewody zasilające podłączone tylko do zacisku nr 15 (z tego zacisku jest zasilana też cewka zapłonowa) to takie zachowanie silnika krokowego będzie wystepowało za każdym razem.
Podaj posiadany przez siebie typ centralki LPG a sprawdzę jak powinno być podłączone zasilanie.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 02 mar 2008, 19:36

Centralka AUTRONIK AL-700 + emulator wtrysków.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 02 mar 2008, 19:58

krisiun1 pisze:Centralka AUTRONIK AL-700 + emulator wtrysków.
Zdejmij osłonkę przy wtyczce do sterownika, sprawdź i zmierz napięcia:
przewód koloru czerwonego - to +12V tylko po przekręceniu stacyjki,
przewód dwukolorowy czerwono/czarny - to ciągły +12V niezależnie od przekręcenia stacyjki,
przewód koloru czarnego to "masa" - zacisk minusowy akumulatora,
przewód koloru brązowego - podłączony do zacisku nr 1 cewki zapłonowej.


Na przewodzie czerwonym i czerwono/ czarnym powinny być założone bezpieczniki - sprawdź czy nie sa popalone.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 02 mar 2008, 20:22

Przed chwilą byłem sprawdzić, napięcie stałe jest poprowadzone od klemy plusowej aku, bezpieczniki są ok, ale jest chyba problem z podłączeniem do przewodów cewki.Wygląda to tak.Do cewki idą trzy przewody od prawej:

czarny,
żółto zielony
brązowy.

Przewód czerwony od instalacji LPG przylutowany jest do czarnego a brązowy od LPG do żółto zielonego.
Jakie powinno być poprawne podłączenie?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 02 mar 2008, 22:01

Przewód czerwony od instalacji LPG przylutowany jest do czarnego a brązowy od LPG do żółto zielonego.
Jakie powinno być poprawne podłączenie?[/quote]

Jest OK.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 02 mar 2008, 22:21

Więc skoro tu jest OK to dlaczego po wyłączeniu silnika za każdym razem słychać krokowy, może to centralka, ale kiedy ostatnio byłem u gazowników podłączyli dla sprawdzenia staga 50 i to też nic nie pomogło.Emulator chyba też odpada bo nie ma chyba nic wspólnego z odpalaniem?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 02 mar 2008, 22:43

Idąc dalej tym tropem zrób kolejną próbę. Chodzi o to by zbadać którędy do centralki LPG dochodzi prąd w sytuacji wyłączenia jej zasilania. Po zaniku zasilania nie powinno być tego terkotania.

Wyjmij bezpiecznik założony na przewodzie czarno/czerwonym. Po jego wyjęciu bezpiecznika silnik krokowy powinnien terkotać, ale tylko zawsze po włączeniu zapłonu. Nas natomiast interesuje czy będzie słychać to terkotanie po wyłączeniu zapłonu.
Jeżeli terkotanie po wyłączeniu pojawi się ponownie to znaczy że do wydawania tego typu dźwięków centralka wykorzystuje prąd z zacisku 15 - czerwony kabel.
wyjmij drugi bezpiecznik i sprawdź to terkotanie. Teraz powinna być zupełna cisza.
Odpisz kiedy ten dźwięk znika - przy którym wyjęciu bezpiecznika.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 22 mar 2008, 15:50

Gaz mam wyregulowany i sprawdzony, a problem ciągle nie rozwiązany.Wybrałem się dziś z miernikiem do mojego auta i mam jedno pytanie? Jakie powinno być napięcie na niebieskim czujniku temperatury? Tym który podaje temp. do ECU. U mnie czy to na kluczyku w pozycji zapłon czy na włączonym silniku cały czas jest 0.0 na obydwu przewodach, myślę że tu tkwi problem z zalewaniem bo czy silnik ma 30 stopni czy 90 ECU nie dostaje żadnej informacji o temperaturze.Czujnik zmieniałem kilka razy ostatni HELLA i ten ma odpowiednią rezystancję, ale nigdy nie sprawdziłem przewodów.Jeśli okaże się że musi być jakieś napięcie na którymś z przewodów to może ktoś mi podpowie jak zlokalizować usterkę gdzie szukać po przewodach, dochodzą do jakiejś kostki czy od razu do ECU?

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 26 sie 2008, 15:42

Która śrubka to bypas?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl