[80 2.0 ABK LPG] Problem z odpalaniem po zgaszeniu na gazie.
W takim razie przyczyna leży w zalegającym gazie, a co do tego terkotania to dochodzi ono dokładnie z silniczka krokowego instalacji gazowej zaraz po tym jak gaszę silnik pracujący na LPG.Wiem chyba o którą śrubę chodzi, ostatnio gazownicy odkręcili mi ją na maxa, jeśli chciałbym ją teraz dokręcić to po dokręceniu do końca ile obrotów powinienem ją odkręcić?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
krisiun1, Zakręć ją i nie odkręcaj wcale. Przy dobrze dobranym mikserze i wyregulowanej instalacji bypas jest niepotrzebny. Nie wiem tylko czy Ci autko wogóle będzie chciało pracować jak ją zakręcisz. Coś masz nie teges z instalacją. Krokowy nie powinien terkotać przy gaszeniu autka. Jedź do jakiegoś innego gazownika bo ten coś kombinuje nie bardzo wiedząc jak rozwiązać problem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 14 sty 2007, 18:48
- Lokalizacja: Szydłowiec
krisiun1 wlasnie piszac o zalewaniu gazem mialem na mysli rozkrecony bypas, ale na paliwie pisales wczesniej ze auto jest mulowate.Pytalem o przebieg na lpg z tego wzgledu ze moze wtryski sie zapiekaja?moj tata mial pobobny problem w omedze,na koncówkach wtryskow osadzila sie taka maź i jak zimny odpalal a jak cieply bylo gorzej i nie wkrecal sie na obroty(czasami chodzil jak na 3 cylindry). Jeszcze jedno pytanie krisiun1 sprawdzales przewody powietrzne miedzy przepływomierzem a przepustnica, oraz miedzy odma i silnikiem krokowym?mialem taki przypadek ze mi ciezko odpalal i nie mial sily bo lapal lewe powietrze i malo paliwa silnik dostawal.
Moim zdaniem przewodów zasilających centralkę LPG (ten odpowiedzialny za podtrzymywanie poamięci) zamiast być podłączonym do zacisku nr 30 (ciągły plus) jest podłączony do 15 (plus 12 V po stacyjce) i po włączeniu zapłonu silniczek krokowy terkocze.
Ja bym sprawdził poprawność połączenia centralki LPG, a w szczególności sprawdził zasilanie.
Ja bym sprawdził poprawność połączenia centralki LPG, a w szczególności sprawdził zasilanie.
pietrusek1 Przewody sprawdzałem, wyczyściłem nawet zawór regulacji ciśnienia ten do którego podłączony jest z jednej strony przewód od gumy przepływomierza a z drugiej strony rurka odmy bo zawalony był żelem, jeżdżę na krótkich odcinkach i to pewnie od tego.Zauważyłem że membrana w tym regulatorze już się kończy i na jutro zamówiłem drugi ale to chyba nie ma związku z odpalaniem.Co do wtrysków to będę musiał zajrzeć bo tego jeszcze nie sprawdzałem.
czarekjZacisk nr 30? Chodzi o wejście w kostce od centralki?Jak go znaleźć, prawdopodobnie masz rację.Nie jestem pewny czy jest jakaś różnica ale cała instalacja podłączona była do dwóch punktów na cewce nie wiem jak się to dokładnie nazywa ale jest to miejsce tak jakby przygotowane do podłączenia dodatkowego urządzenia do cewki, elektryk przylutował mi te dwa kable bezpośrednio do przewodów idących do cewki przed wtyczką, ale to chyba nie ma wpływu na pracę instalacji.
Ale jeśli dobrze rozumuję to jeśli jest tak jak piszesz to centralka LPG resetuje mi się za każdym razem jak zgaszę silnik?
czarekjZacisk nr 30? Chodzi o wejście w kostce od centralki?Jak go znaleźć, prawdopodobnie masz rację.Nie jestem pewny czy jest jakaś różnica ale cała instalacja podłączona była do dwóch punktów na cewce nie wiem jak się to dokładnie nazywa ale jest to miejsce tak jakby przygotowane do podłączenia dodatkowego urządzenia do cewki, elektryk przylutował mi te dwa kable bezpośrednio do przewodów idących do cewki przed wtyczką, ale to chyba nie ma wpływu na pracę instalacji.
Ale jeśli dobrze rozumuję to jeśli jest tak jak piszesz to centralka LPG resetuje mi się za każdym razem jak zgaszę silnik?
Ale jeśli dobrze rozumuję to jeśli jest tak jak piszesz to centralka LPG resetuje mi się za każdym razem jak zgaszę silnik?[/quote]
Dokładnie tak. Centralka musi mieć podłączony ciągły plus (klema plus akumulatora - jest podłączona do zacisku nr 30) - do podtrzymania zawartości pamięci a oprócz tegu drugi przewód plusowy jest podłączony do zacisku nr 15 - czyli plusa po przekręceniu stacyjki. Jeżeli masz oba przewody zasilające podłączone tylko do zacisku nr 15 (z tego zacisku jest zasilana też cewka zapłonowa) to takie zachowanie silnika krokowego będzie wystepowało za każdym razem.
Podaj posiadany przez siebie typ centralki LPG a sprawdzę jak powinno być podłączone zasilanie.
Dokładnie tak. Centralka musi mieć podłączony ciągły plus (klema plus akumulatora - jest podłączona do zacisku nr 30) - do podtrzymania zawartości pamięci a oprócz tegu drugi przewód plusowy jest podłączony do zacisku nr 15 - czyli plusa po przekręceniu stacyjki. Jeżeli masz oba przewody zasilające podłączone tylko do zacisku nr 15 (z tego zacisku jest zasilana też cewka zapłonowa) to takie zachowanie silnika krokowego będzie wystepowało za każdym razem.
Podaj posiadany przez siebie typ centralki LPG a sprawdzę jak powinno być podłączone zasilanie.
Zdejmij osłonkę przy wtyczce do sterownika, sprawdź i zmierz napięcia:krisiun1 pisze:Centralka AUTRONIK AL-700 + emulator wtrysków.
przewód koloru czerwonego - to +12V tylko po przekręceniu stacyjki,
przewód dwukolorowy czerwono/czarny - to ciągły +12V niezależnie od przekręcenia stacyjki,
przewód koloru czarnego to "masa" - zacisk minusowy akumulatora,
przewód koloru brązowego - podłączony do zacisku nr 1 cewki zapłonowej.
Na przewodzie czerwonym i czerwono/ czarnym powinny być założone bezpieczniki - sprawdź czy nie sa popalone.
Przed chwilą byłem sprawdzić, napięcie stałe jest poprowadzone od klemy plusowej aku, bezpieczniki są ok, ale jest chyba problem z podłączeniem do przewodów cewki.Wygląda to tak.Do cewki idą trzy przewody od prawej:
czarny,
żółto zielony
brązowy.
Przewód czerwony od instalacji LPG przylutowany jest do czarnego a brązowy od LPG do żółto zielonego.
Jakie powinno być poprawne podłączenie?
czarny,
żółto zielony
brązowy.
Przewód czerwony od instalacji LPG przylutowany jest do czarnego a brązowy od LPG do żółto zielonego.
Jakie powinno być poprawne podłączenie?
Idąc dalej tym tropem zrób kolejną próbę. Chodzi o to by zbadać którędy do centralki LPG dochodzi prąd w sytuacji wyłączenia jej zasilania. Po zaniku zasilania nie powinno być tego terkotania.
Wyjmij bezpiecznik założony na przewodzie czarno/czerwonym. Po jego wyjęciu bezpiecznika silnik krokowy powinnien terkotać, ale tylko zawsze po włączeniu zapłonu. Nas natomiast interesuje czy będzie słychać to terkotanie po wyłączeniu zapłonu.
Jeżeli terkotanie po wyłączeniu pojawi się ponownie to znaczy że do wydawania tego typu dźwięków centralka wykorzystuje prąd z zacisku 15 - czerwony kabel.
wyjmij drugi bezpiecznik i sprawdź to terkotanie. Teraz powinna być zupełna cisza.
Odpisz kiedy ten dźwięk znika - przy którym wyjęciu bezpiecznika.
Wyjmij bezpiecznik założony na przewodzie czarno/czerwonym. Po jego wyjęciu bezpiecznika silnik krokowy powinnien terkotać, ale tylko zawsze po włączeniu zapłonu. Nas natomiast interesuje czy będzie słychać to terkotanie po wyłączeniu zapłonu.
Jeżeli terkotanie po wyłączeniu pojawi się ponownie to znaczy że do wydawania tego typu dźwięków centralka wykorzystuje prąd z zacisku 15 - czerwony kabel.
wyjmij drugi bezpiecznik i sprawdź to terkotanie. Teraz powinna być zupełna cisza.
Odpisz kiedy ten dźwięk znika - przy którym wyjęciu bezpiecznika.
Gaz mam wyregulowany i sprawdzony, a problem ciągle nie rozwiązany.Wybrałem się dziś z miernikiem do mojego auta i mam jedno pytanie? Jakie powinno być napięcie na niebieskim czujniku temperatury? Tym który podaje temp. do ECU. U mnie czy to na kluczyku w pozycji zapłon czy na włączonym silniku cały czas jest 0.0 na obydwu przewodach, myślę że tu tkwi problem z zalewaniem bo czy silnik ma 30 stopni czy 90 ECU nie dostaje żadnej informacji o temperaturze.Czujnik zmieniałem kilka razy ostatni HELLA i ten ma odpowiednią rezystancję, ale nigdy nie sprawdziłem przewodów.Jeśli okaże się że musi być jakieś napięcie na którymś z przewodów to może ktoś mi podpowie jak zlokalizować usterkę gdzie szukać po przewodach, dochodzą do jakiejś kostki czy od razu do ECU?
- radziobiker
- Forum Audi 80
- Posty: 346
- Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
- Lokalizacja: Bożepole Małe