Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABT] Problem z pracą silnika na LPG i benzynie

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Templariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 24 sie 2008, 00:33
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

[2.0 ABT] Problem z pracą silnika na LPG i benzynie

Post autor: Templariusz » 18 sty 2012, 11:07

Witam

Mam następujący problem:

Od czasu, gdy temperatur a spadła poniżej zera pojawiły mi się problemy z obrotami.
Mianowicie:

Odpala w miarę ok, czasem tylko się zakrztusi, ale stoi w zimnym garażu więc nie mam do niego żadnych pretensji. Na początku chodzi w miarę dobrze, po przejechaniu około kilometra, może nawet niecałego zaczyna się orkiestra...

Na LPG obroty skaczą tak, że chce mi silnik wyskoczyć spod maski, po przełączeniu na benzynę silnik pracuje na zasadzie sinusoidy... zwiększa obroty, niemal gaśnie i znów zwiększa obroty.

Po przełączeniu na gaz znów wskakuje na obroty
I tak przez około 8 km przez miasto przez co można dostać świra nie mówiąc już jak silnik i skrzynia dostają po tyłku.

Wczoraj odłączyłem klemy od akumulatora jak radził mi jeden mechanik, ale efektu brak.
Może to być wina sondy Lambda?
Co robić?


Pozdrawiam, Marcin

Awatar użytkownika
pawelw_1986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 249
Rejestracja: 12 mar 2010, 23:16
Lokalizacja: białystok/grajewo

Post autor: pawelw_1986 » 19 sty 2012, 09:10

1 moge sie mylic ale silniczek krokowy sprawdz.
2 gumowa podstawka pod wtrysk sprawdz czy jest szczelna czesto zdarza sie tam nieszczelnosc

Templariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 24 sie 2008, 00:33
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Templariusz » 19 sty 2012, 16:10

czy jest możliwość, że to wina nie oryginalnego czujnika temperatury ?
Ktoś mi sprzedał taką informację. Podobno podaje złą temperaturę do komputera a ten głupieje.

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 19 sty 2012, 17:56

Czujnik mozesz samemu zmienić. Znajduje sie na króccu przy bloku silnika. Kolor niebieski. Sonda labda też moze byc w to zamieszana. Ogólnie to pojedz z tym do gazownika ogarnie on temat falowania obrotów.

Templariusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 24 sie 2008, 00:33
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Templariusz » 20 sty 2012, 18:07

To że zmienić mogę to ja wiem, bardziej się zastanawiam czy jest sens. No ale w weekend sprawdzę.

Puki co zmieniłem taktykę. Rozgrzewam go do około 70 stopni, i przełączam na gaz. Na gazie wtedy jest ok, ale na benzynie dalej wariuje.

[ Dodano: 2012-01-29, 16:18 ]
Prace wstępnie zakończone. Wymienione co się dało i nic nie pomogło. Rozwiązaniem okazała się wymiana wężyka od podciśnienia. Miał niewielkie rozdarcie. Szkoda kasy, ale najważniejsze, że działa :)

[ Dodano: 2012-01-30, 11:22 ]
A jednak to nie to. Od rana znw falowaie. Już nie mam pomysłu...

Glaca26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 06 wrz 2011, 22:35
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Glaca26 » 24 lut 2012, 22:08

Sprawdz przekaźnik nr 30 odpowiada min za obroty

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 lut 2012, 14:15

Glaca26 pisze:Sprawdz przekaźnik nr 30 odpowiada min za obroty
z tego co wiem ten przekaźnik jest tylko w ABK a kolega ma ABT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl