Witam.
Studiuje już forum i internet od 3 dni i nie potrafie znaleść informacji jak ustawić centralke BINGO M dla silnika ABK.
Od 2 lat walcze z autkiem i wydałem już troszke pieniedzy u gazowników i kazdy robi jak chce a auto dalej nie śmiga....
Kilka dni temu wziąłem sie za to i doprowadziłem je do porzadku z PB.
Niestety na regulacji gazu sie nie znam a te ustawienia które teraz mam z gazu nie pozwalają na jazde...
Pytanie moje i prośba jest takie :
mam wszystko co potrzebne to podpiecia sie pod BINGO M
Z tego co sie dowiedziałem to jest tam tryb nauki.
Czy jeśli go przejdzie to na co jeszcze zwrócic uwage ??
Wiem że nie ma reguły na ustawienia LPG w ABK bo jeden będzie śmigał na jednych ustawieniach a drugi na innych.
Gdyby ktoś był tak dobry i przesłał albo opisał co i jak bardzo bym był wdzięczny.
Niestety nigdy nie zajmowałem sie gazem, ale może wspólnymi siłami dam rade.
oczywiście instalacja II generacji z krokowcem zamiast śruby.
nie wiem o co chodzi z tym TPS'em i jak go zlokalizowac
Czy może byc tak że go nie mam ??
a jesli mam to gdzie go szukac ??
Pozdrawiam
Tomek
[B4 2.0 ABK] Regulacja BINGO M
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj opisywałem trochę regulacje: https://audi80.pl/b4-23-ng-lpg-regul ... t78561.htm . Możesz zrobić bez trybu nauki ustawiasz PWA tak aby było na przejściu mieszanka uboga bogata, ustawiasz na początek ruch tłoczka +20 i -20 kroków. Sprawdzasz czy oscyluje wokół wartości PWA na różnych obrotach (korzystasz z zakładki oscyloskop).
Jeśli zakres ten zakres jest za mały i zostanie wykorzystana maksymalna regulacja na + albo - to musisz regulować na parowniku. Śruby od bypassu nie wykręcaj za bardzo i jeśli na wolnych obrotach pracuje blisko bazowego PWA a po podniesieniu obrotów:
a) krokowiec zaczyna pracować na coraz niższych wartościach względem PWA to masz za dużą czułość na parowniku i wraz ze wzrostem przepływu powietrza nieproporcjonalnie wzrasta dawka gazu.
b) krokowiec zaczyna pracować na coraz wyższych wartościach względem PWA to masz za małą czułość na parowniku i wraz ze wzrostem przepływu powietrza nieproporcjonalnie spada dawka gazu. Może to być także spowodowane zbyt rozkręcony bypassem i na wolnych obrotach dostaje za dużo gazu.
W przypadku a) i b) jeśli jest problem z nieliniowością podawania gazu tylko między "wolnymi obrotami" a podwyższonymi to można się ratować używając zubożenia lub wzbogacenia względem TPS.
Oczywiście musisz mieć sprawną sondę, sprawdzasz czy jej napięcie faluje na zakładce oscyloskop.
Podłączenie TPS przy odpowiedniej regulacji parownika, odpowiednio dobranym mikserze i sprawnym dającym się ustawić parowniku nie jest konieczne. Zobaczysz w programie czy wartość TPS się zmienia podczas dodawania gazu (na zgaszonym silniku).
Jeśli zakres ten zakres jest za mały i zostanie wykorzystana maksymalna regulacja na + albo - to musisz regulować na parowniku. Śruby od bypassu nie wykręcaj za bardzo i jeśli na wolnych obrotach pracuje blisko bazowego PWA a po podniesieniu obrotów:
a) krokowiec zaczyna pracować na coraz niższych wartościach względem PWA to masz za dużą czułość na parowniku i wraz ze wzrostem przepływu powietrza nieproporcjonalnie wzrasta dawka gazu.
b) krokowiec zaczyna pracować na coraz wyższych wartościach względem PWA to masz za małą czułość na parowniku i wraz ze wzrostem przepływu powietrza nieproporcjonalnie spada dawka gazu. Może to być także spowodowane zbyt rozkręcony bypassem i na wolnych obrotach dostaje za dużo gazu.
W przypadku a) i b) jeśli jest problem z nieliniowością podawania gazu tylko między "wolnymi obrotami" a podwyższonymi to można się ratować używając zubożenia lub wzbogacenia względem TPS.
Oczywiście musisz mieć sprawną sondę, sprawdzasz czy jej napięcie faluje na zakładce oscyloskop.
Podłączenie TPS przy odpowiedniej regulacji parownika, odpowiednio dobranym mikserze i sprawnym dającym się ustawić parowniku nie jest konieczne. Zobaczysz w programie czy wartość TPS się zmienia podczas dodawania gazu (na zgaszonym silniku).