[80 B4 2.6 ABC] Rozmieszczenie wtryskiwaczy i reduktora LPG
[80 B4 2.6 ABC] Rozmieszczenie wtryskiwaczy i reduktora LPG
Witam
Mam prośbę do użytkowników audi b4 2.6 (ABC) lub 2.8 (AAH) zasilanych LPG sekwencja o przedstawienie zdjęć komory silnika. Chciałem porównać gdzie u was są rozmieszczone i zamocowane wtryskiwacze od gazu i reduktor z góry dzięki.
u mnie wygląda to tak:
Mam prośbę do użytkowników audi b4 2.6 (ABC) lub 2.8 (AAH) zasilanych LPG sekwencja o przedstawienie zdjęć komory silnika. Chciałem porównać gdzie u was są rozmieszczone i zamocowane wtryskiwacze od gazu i reduktor z góry dzięki.
u mnie wygląda to tak:
Witam
Dzięki za zainteresowanie tematem
czarekj muszę przyznać że znasz się na audi bo od razu zauważyłeś rury od układu odpowiedzialnego za ograniczenie emisji spalin. Czy masz jakieś złe doświadczenia z tym układem. Dodam że pytania o zdjęcia zamontowanych układów LPG powstały stąd że występują u mnie następujące problemy:
1) Silnik w upalne dni podczas jazdy na gazie gaśnie na załączonej klimie (klimatronik), występują duże straty mocy. Na benzynie i z załączoną klimą straty mocy nie są aż tak znaczne, silnik nie gaśnie.
2) Czasami pojawiają się dziwne objawy powyżej 4000 obr/min, wtryskiwacze zaczynają wyć a silnik wolno się wkręca na obroty. Szczególnie denerwuje to przy wyprzedzaniu. Objawy te nie zawsze występują i momentami silnik wkręca się na obroty bardzo ładnie.
3) Duże spalanie ok 16L po mieście przy spokojnej jezdzie, tyle samo pali na trasie. Ciekawe jest to że jak jadę w trasie 90-110 km/h lub 130-140 czasami 150 km/h pali tyle samo czyli 16L
Pocieszające jest to że obroty nie falują, bez załączonej klimy auto nie gaśnie.
Jakość gazu nie ma tu znaczenia bo tankuje zawsze na tej samej bardzo dobrej stacji, a objawy występują naprzemiennie między tankowaniami.
obecnie posiadam taką konfigurację LPG:
elektronika: esgi
reduktor: tomasetto artic at-09 według producenta do 240 ps
wtryskiwacze: valtek żółty
Dzięki za zainteresowanie tematem
czarekj muszę przyznać że znasz się na audi bo od razu zauważyłeś rury od układu odpowiedzialnego za ograniczenie emisji spalin. Czy masz jakieś złe doświadczenia z tym układem. Dodam że pytania o zdjęcia zamontowanych układów LPG powstały stąd że występują u mnie następujące problemy:
1) Silnik w upalne dni podczas jazdy na gazie gaśnie na załączonej klimie (klimatronik), występują duże straty mocy. Na benzynie i z załączoną klimą straty mocy nie są aż tak znaczne, silnik nie gaśnie.
2) Czasami pojawiają się dziwne objawy powyżej 4000 obr/min, wtryskiwacze zaczynają wyć a silnik wolno się wkręca na obroty. Szczególnie denerwuje to przy wyprzedzaniu. Objawy te nie zawsze występują i momentami silnik wkręca się na obroty bardzo ładnie.
3) Duże spalanie ok 16L po mieście przy spokojnej jezdzie, tyle samo pali na trasie. Ciekawe jest to że jak jadę w trasie 90-110 km/h lub 130-140 czasami 150 km/h pali tyle samo czyli 16L
Pocieszające jest to że obroty nie falują, bez załączonej klimy auto nie gaśnie.
Jakość gazu nie ma tu znaczenia bo tankuje zawsze na tej samej bardzo dobrej stacji, a objawy występują naprzemiennie między tankowaniami.
obecnie posiadam taką konfigurację LPG:
elektronika: esgi
reduktor: tomasetto artic at-09 według producenta do 240 ps
wtryskiwacze: valtek żółty
Ten element odpowiedzialny za to by auto spełniało norme emisji spalin wprowadza do układu dolotowego fałszywe powietrze które jest istotne zwłaszcza przy pracy silnika na wolnych obrotach. Na wyższych jego znaczenie jest znikome. Nie jest to tak do końca fałszywe powietrze bo wiemy którędy i kiedy tam się dostaje. Mając takie problemu jaku Ciebie ja bym na próbę odłączył przewód idący za przepustnicę i go zaślepił by ocenić wpływ układu na pracę silnika na wolnych obrotach.
Są dwie wersje tego urządzenia, z czego jedna włącza się po nagrzaniu sie silnika i są sytuacje w których adaptujący się silnik krokowy wolnych obrotów po prostu "głupieje".
Są dwie wersje tego urządzenia, z czego jedna włącza się po nagrzaniu sie silnika i są sytuacje w których adaptujący się silnik krokowy wolnych obrotów po prostu "głupieje".
witam kolego, mam pytanie, dokladnie chodzi mi o dysze, jakie srednice dysz masz zalozone w tym silniku, bo ja mam silniek aah i zalozylem niedawno sekwencje, niby wszystko jest ok zalozone, slinik na benzynie sprawuje sie bez zarzutów, a na gazie juz 4 razy regulowalem, i albo za duze spalanie, albo przy przyspieszeniu wrazenie jak by nie dostawal odpowiedniej dawki, tzn buja nim i szarpie, z tego co sie pytalem u mnie dysze to 1,8 i z tego co czytalem do silnika 2.8 z danych producenta tej instalacji gazu to 2,4 do 2,6, i bardzo sie zesloscilem jak o tym sie dowiedzialem, moze to jest powod ze głąby z tych gazoli i poszli na latwizne zakladajac mniejsze dysze, instalacja to stag300
Witam wydaje mi się że masz za małe dysze bo nawet instrukcja do staga mówiszuszek83 pisze:witam kolego, mam pytanie, dokladnie chodzi mi o dysze, jakie srednice dysz masz zalozone w tym silniku, bo ja mam silniek aah i zalozylem niedawno sekwencje, niby wszystko jest ok zalozone, slinik na benzynie sprawuje sie bez zarzutów, a na gazie juz 4 razy regulowalem, i albo za duze spalanie, albo przy przyspieszeniu wrazenie jak by nie dostawal odpowiedniej dawki, tzn buja nim i szarpie, z tego co sie pytalem u mnie dysze to 1,8 i z tego co czytalem do silnika 2.8 z danych producenta tej instalacji gazu to 2,4 do 2,6, i bardzo sie zesloscilem jak o tym sie dowiedzialem, moze to jest powod ze głąby z tych gazoli i poszli na latwizne zakladajac mniejsze dysze, instalacja to stag300
co zresztą napisałeś w swoim poście
Jakie ja dysze mam, nie wiem bo się nie pytałem instalatora. Jak się dowiem to ci napiszę.
Wracając do mojego tematu proszę o fotki twojej instalacji LPG i ewentualny wykaz podzespołów z jakich jest zbudowana
ok, jutro porobie foty i lukne na fakture co oni mi tam zaprojektowali w tej instalacji ale ogolnie nie jestem z tego zadowolony, bo tylko cisnienie podnosza mi wizyty u gazoli! jak tylko bede mial to powrzucam:)
[ Dodano: 2008-08-30, 14:00 ]
zalaczam fotki tejze instalacji:
a sprzet to stag300:
reduktor - Zavoli Zeta N
wielozawor - tomasetto i jakas obudowa - stako
no i ten rozmiar dysz zt ego co mowili to 1,8 lub 2,0mm.
no i mowie, caly czas regulacje i sobie lekko przesadzaja gazole, wydaje mi sie ze to rozmiar dysz jest za maly, a nie oni tlumacza ze trzeba dobrze ustawic!
spalanie mialem trasa od 12-14 jak go ostatnio zprawdzalem, a miasto napewno wiecej, no i jest tak ze przy dodawaniu gazu buja, tzn przerywa, moze cos poradzicie?
[ Dodano: 2008-08-30, 14:17 ]
widze ze nie wyswietla zdjec, to podaje link:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7df ... 5dae2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc9 ... cec81.html
[ Dodano: 2008-08-30, 14:00 ]
zalaczam fotki tejze instalacji:
a sprzet to stag300:
reduktor - Zavoli Zeta N
wielozawor - tomasetto i jakas obudowa - stako
no i ten rozmiar dysz zt ego co mowili to 1,8 lub 2,0mm.
no i mowie, caly czas regulacje i sobie lekko przesadzaja gazole, wydaje mi sie ze to rozmiar dysz jest za maly, a nie oni tlumacza ze trzeba dobrze ustawic!
spalanie mialem trasa od 12-14 jak go ostatnio zprawdzalem, a miasto napewno wiecej, no i jest tak ze przy dodawaniu gazu buja, tzn przerywa, moze cos poradzicie?
[ Dodano: 2008-08-30, 14:17 ]
widze ze nie wyswietla zdjec, to podaje link:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7df ... 5dae2.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cc9 ... cec81.html
Ostatnio zmieniony 24 maja 2013, 09:01 przez szuszek83, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
poczytaj najlepiej http://www.lpg.info.pl
dużo się z tego forum dowiedziałem o gazie i teraz wiem że konfiguracja do naszych autek powinna wyglądać tak:
1. elektronika STAG300 lub to co ja mam czyli ESGi 2 (stag300 ponoć nieco lepszy)
2. wtryskiwacze Magicjet pojedyncze wraz z rozdzielaczem/filtrem
3. reduktor Zavoli Zeta S lub EG-200
4. rurki miedziane 8mm wszystkie
5. wielozawór w butli z przelotem 4,5mm
Wytyczne do montażu:
1. Przewody gumowe gazowe łączące wtryskiwacz z kolektorem dolotowym muszą być jak najkrótsze i wszystkie tej samej długości.
2. Odwierty w kolektorze dolotowym jak najbliżej głowicy, wszystkie pod jednym kątem, kolektor do odwiertów trzeba ściągnąć.
Dzięki za fotki powiem że o takim reduktorze jak masz nie słyszałem
poczytaj najlepiej http://www.lpg.info.pl
dużo się z tego forum dowiedziałem o gazie i teraz wiem że konfiguracja do naszych autek powinna wyglądać tak:
1. elektronika STAG300 lub to co ja mam czyli ESGi 2 (stag300 ponoć nieco lepszy)
2. wtryskiwacze Magicjet pojedyncze wraz z rozdzielaczem/filtrem
3. reduktor Zavoli Zeta S lub EG-200
4. rurki miedziane 8mm wszystkie
5. wielozawór w butli z przelotem 4,5mm
Wytyczne do montażu:
1. Przewody gumowe gazowe łączące wtryskiwacz z kolektorem dolotowym muszą być jak najkrótsze i wszystkie tej samej długości.
2. Odwierty w kolektorze dolotowym jak najbliżej głowicy, wszystkie pod jednym kątem, kolektor do odwiertów trzeba ściągnąć.
Dzięki za fotki powiem że o takim reduktorze jak masz nie słyszałem
LPG Audi 80 B4 2.6E
Witam, ja posiadam także sekwencję STAG300, listwy Valtec-a - ale czerwone, parownik - nie pamiętam - bo zakładał mi to kumpel (mechanik). Co do spalania, była zrobiona mapa silnika i i od tej pory nic nie było zmieniane (2 lata) i regulowane (oby dalej sie tak spisywała niunia). Spalanie w mieście ok 12l przy spokojnej jeździe, w trasie najlepszy wynik to 9,5l/100. Średnie to ok 11l/100km.
Pozdrawiam wszystkich właścicieli Audi.
Pozdrawiam wszystkich właścicieli Audi.