Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Sekwencja przełącza na gaz i nie jedzie

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Ziggi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 sty 2016, 09:46
Lokalizacja: Warszawa

[B4 2.0 ABK] Sekwencja przełącza na gaz i nie jedzie

Post autor: Ziggi » 14 mar 2016, 23:30

Witam kolegów,

Po wymianie świec zapłonowych moje autko odzyskało formę na benzynie i na gazie - jak się już przełączy - też dobrze daje.

Jednak problem jest taki, że bardzo często (lecz nie zawsze), kiedy zbiornik gazu jest już trochę opróżniony (np. świecą się tylko trzy a nie cztery diodki na sekwencji) - obserwuję następujący objaw:

Po stosunkowo krótkim czasie sekwencja w trybie automatu przełącza się na gaz, lecz auto zachowuje się tak, jakby gaz nie dochodził. To powoduje, że czasem muszę przejechać dobrych kilka kilometrów na benzynie, zanim auto "szarpnie" i gaz w końcu zaskoczy.

Tak dzieje się nawet, kiedy silnik jest nagrzany - termostat pokazuje np. 80 stopni - a na gazie nie chce jechać - silnik po prostu gaśnie i trzeba ręcznie wracać na benzynę.

Ale innym razem przełącza się bez problemu po kilkuset metrach.

Problemu z tym gazem nie udaje się rozwiązać poprzez ręczne przełączenie przełącznika z pozycji "auto" na pozycję "gaz" - samochód zachowuje się tak samo - trzeba się przełączyć na pozycję "benzyna" i jechać co parę kilometrów sprawdzając, czy w końcu przełączenie na gaz zadziała. Bardzo upierdliwe! Obecnie samochód przełącza się poprawnie na gaz jedynie przy całkowicie pełnym zbiorniku gazu - po tankowaniu do pełna. Jak poziom gazu spadnie nawet trochę - zaczynają się problemy.

To jest instalacja gazowa z mieszalnikiem a nie wtryskowa.

Jakieś rady?
Ostatnio zmieniony 15 mar 2016, 12:56 przez Ziggi, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 mar 2016, 06:55

Ziggi, na początek _uwaga
WRC is for boys.
Group B was for men.

Ziggi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 sty 2016, 09:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziggi » 15 mar 2016, 12:58

Poprawiłem - mam nadzieję, że jest już dobrze. Przepraszam.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 mar 2016, 13:12

Hmm, tak zerknąłem na Twój temat jeszcze raz i zobaczyłem pewna nieścisłość, a mianowicie:
Ziggi pisze:Po stosunkowo krótkim czasie sekwencja w trybie automatu przełącza się na gaz, l
Ziggi pisze:To jest instalacja gazowa z mieszalnikiem a nie wtryskowa.
to w końcu jaki masz tam gaz :?:

A zawór przy butli jest odkręcony na maxa :?:
WRC is for boys.
Group B was for men.

Ziggi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 sty 2016, 09:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziggi » 15 mar 2016, 14:46

Hmm, być może źle się wyraziłem - bo się jeszcze nie znam dobrze na tym wszystkim.

Więc to jest zdaje się tzw. instalacja II-generacji - jest parownik z membraną.
Butla odkręcona na maxa.

[ Dodano: 2016-03-15, 14:46 ]
I może powiem wprost - ja tego raczej sam nie będę naprawiał, bo nie mam ani narzędzi ani warsztatu, ale chciałbym do gazownika podjechać z jakimś poglądem co to może być, żeby mnie dziad w balona nie robił.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 mar 2016, 14:53

Na początek trzeba zobaczyć czy na wszystkie elektrozawory dochodzi prąd. Sprawdzić miernikiem + słuchać czy będą stukać przy przełączaniu na gaz.
Jeśli nie będzie to przyczyny szukać w przerwanych kablach, skorodowanych złączach albo samym sterowniku gazu.

Jeśli prąd będzie to przyczyną może być brudny któryś z elektrozaworów (mogą być nawet trzy 1. na butli 2. na filtrze ciekłego gazu 3. na prawniku). Albo uszkodzona cewka elekrozaworu. Tutaj trzeba słuchać wyczuć ręką czy elektrozawór stuknie.

Kolejna przyczyna to oberwana rurka w zbiorniku która nie pobiera ciekłego gazu z samego dna tylko już odparowany powyżej poziomu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Ziggi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 05 sty 2016, 09:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziggi » 15 mar 2016, 14:59

Super - wielkie dzięki za cenne wskazówki!

Co do "oberwanej rurki", to raczej wykluczam, bo jak już powiedziałem - jak system "załapie" (charakterystyczne szarpnięcie samochodem, kiedy następuje skuteczne przełączenie i zaczyna naprawdę jechać na gazie), to jedzie i żadnych więcej problemów nie ma - aż do następnego postoju.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga