Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] silnik dusi sie i gasnie na gazie

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
badboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 18 cze 2009, 22:49
Lokalizacja: Warszawa

[2.3 NG] silnik dusi sie i gasnie na gazie

Post autor: badboy » 25 lip 2009, 22:48

witam. niedawno kupilem audi 90 coupe. do tej pory sprawowal sie dobrze, az do dzisiaj. auto odpala na benzynie i jezdzi, lecz po przelaczeniu na gaz slnik sie dlawi i gasnie. nie pomaga dodanie gazu czy cokolwiek innego. moze ktos wie co moze byc przyczyna. prosze o pomoc. dodam ze instalacja jest chyba ta normalna, zadnych sekwencji, ani czegos takiego i oczywiscie w butli jest gaz. problem pojawil sie znienacka, zostawilem auto na kilka minut, a po powrocie juz nie dzialal. z gory dziekuje za pomoc

Awatar użytkownika
wadeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:41

Post autor: wadeo » 25 lip 2009, 23:09

sprawdz czy lewego powietrza nie bierze i oczywiscie uklad zaplonowy ale lewe powietrze najpierw oraz jesli mas zinstalacje 2 gen czy ci silniczka krokowego nie trafilo najlepiej mienikiem czy ma jakies przejscie jesli bedize mial jakis opor podepnij pod neigo 12v i odpal powinein ladnie chodzic jesli dalej bedize dusil to masz go do wymiany

badboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 18 cze 2009, 22:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: badboy » 25 lip 2009, 23:37

szczerze powiem ze nie wiem jaka to instalacja. ale wydaje mi sie ze jest cos takiego jak silnik krokowy. wczesniej sie zawieszal przy odpalaniu, mial wysokie obroty, a po szybkim wlaczeniu i wlaczeniu zaplonu obroty spadaly i bylo ok. chetnie to sprawdze ale nie wiem ani gdzie to sie znajduje, ani jak to wyglada, wiec bylbym wdzieczny gdzybys mi to lopatologicznie jak najprosciej wytlumaczyl po kolei co z ty zrobic, jak itd...

Awatar użytkownika
wadeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:41

Post autor: wadeo » 26 lip 2009, 00:22

znajduje sie to ustrojstwo pomiedzy parownikiem a mikserem czyli na tej rurce dajacej gaz co idzie w strone przepustnicy jesli wczesniej sie zawieszal to teraz tez mogl tylko ze w pozycji zamknietej, najlepiej go odwruc dogory nogami i pizgnij czyms moze odskoczy i podziala

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 26 lip 2009, 11:06

badboy, Lewe powietrze zakłóca pracę(nie tylko na gazie) a nie uniemożliwia przełączenie i jakąkolwiek pracę na gazie.
Z jakiegoś powodu gaz nie jest podawany.Prawdopodobnie "powiesił się" któryś zawór po drodze (którą musi pokonać gaz z butli aż do miksera),możliwe że jest to ten który sugerujewadeo, chyba że masz w tym miejscu śrubkę(1-sza generacja instalacji).
Najwygodniej jak byś posadził kogoś za kółko i niech przełącza z benzyny na gaz a ty po kolei przykładaj rękę kolejno do obudowy elektrozaworów(sprawny powinien "pstryknąć" co słychać,a rękę przykładasz po to by poczuć jeśli praca silnika uniemożliwia stwierdzenie na słuch.).Któryś po drodze nie zrobi "pstryk" i masz sprawce.Czasem wystarczy w niego delikatnie popukać i "puści" czasem mocniej(tylko nie rozwal ;-) )jak nie to do wymiany.
Wypada też sprawdzić czy syf zawarty w gazie nie przytkał instalacji.Wymiana filtra gazu to temat często lekceważony przez użytkowników.

badboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 18 cze 2009, 22:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: badboy » 26 lip 2009, 15:35

dzieki za podpowiedz. ale filtr juz wymienilem. mam pytanie moze dosyc banalne, ale ja tego nie wiem. vzy gaz powinien plynac caly czas jak jest odkrecony na butli, czy tylko jak jest np wlaczony zaplon, chodzi mi o to ze przy zdjetym filtrze i obudowie nie leci stamtad gaz. wydawalo mi sie ze powinien leciec. slyszalem tez cos o zapowietrzaniu sie gazu. ostatnio mialem za malo plynu chlodzacego, i dolewalem wczoraj przed usterka, ma to jakies znaczenie?

[ Dodano: 2009-07-26, 21:14 ]
wielkie dzieki wszystkim pomocnikom, poradzilem sobie. przepalil sie przewod w przelaczniku, teraz juz wszystko jest ok.

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 28 lip 2009, 16:48

Kolego możesz napisać jaki przewód Ci się przypalił,w przełączniku od gazu?

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 29 lip 2009, 18:58

kolego sprawdz najpierw bezpiecznik od instalacji gazowej. bedzie na przewodzie który biegnie od cewki do przełącznika, chyba że zasilanie masz gdzie indziej wpięte. pozdrawiam

badboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 18 cze 2009, 22:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: badboy » 03 sie 2009, 16:30

w przelaczniku jest chyba 5 kabli, przynajmniej u mnie, a wypalil sie ten czwarty od lewej na kostce, znaczy ze ten odpowiada za gaz:)

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 03 sie 2009, 19:13

Podepnę się pod temat,skoro mowa o przełącznikach :-)

Mi od jakiegoś czasu przełącznik coś szwankuje. Kilka razy mi się działo coś takiego , jadę 100km/h trasą, przyśpieszam (3000 obr) i nagle przełącza się na benzynę chwilę tak jadę i znowu przełącza się na gaz. Cztery razy tak gdzieś zrobił i się uspokoił. Dzisiaj natomiast przy ruszaniu na benzynie,miałem włączony przełącznik na automacie (miga), jadę na 2 biegu, 2000 obrotów i powinien się przełączyć na gaz a tutaj coś dziwnego.Po przekroczeniu 2 tyś, dioda w przełączniku zgasła , przyhamowałem poniżej 2 tyś zaczęła znowu migać. I tak przejechałem z kilkaset metrów i dopiero się przełączył.Koledzy co to może być,kabelki od przełącznika się sypią,czy może zwarcie w instalacji?

badboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 18 cze 2009, 22:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: badboy » 04 sie 2009, 13:04

szczerze to nie wiem, ale ja bym rzeczywiscie zaczal od sprawdzenia przelacznika. duzo roboty przy tym nie ma, wystarczy go zdjac i sprawdzic stan kabli na koste, jezeli sa w porzadku musisz szukac przyczyny gdzies indziej

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl