Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3NG LPG] Wymiana butli własnoręcznie.Pomocy :)

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Duhai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 cze 2012, 14:44
Lokalizacja: Świecie N/W

[2.3NG LPG] Wymiana butli własnoręcznie.Pomocy :)

Post autor: Duhai » 21 cze 2012, 20:17

Witam, jest to mój pierwszy post na forum:)

Pytanie mam takie, Posiadam Audi 80 Benz-Gaz 2.3 l 5 garowy wielowtryskowy r 92(silnik 94)
w 2002 r został zamontowany do niego gaz.Nie wiem jaki to rodzaj gazu pod kierownica mam jedynie przełącznik z 2 diodami, żadnego wskaźnika,jedynie na butli mogę sprawdzić ilość gazu ale problem jest taki ze pomimo tankowania wskaźnik nadal pokazuje 0.

Auto dopiero co dostałem od dziadka i jest w kiepskim stanie.Pierwsza rzecz do wymiany to butla bo skończył się okres jej ważności.Wiec sprawa wygląda tak, żeby zaoszczędzić pieniążki bo akurat teraz z nimi krucho, a napraw wiele, postanowiłem sam wymienić butle.Trochę poczytałem jak to się robi i nie wydaje się to trudne,ale mam jeden problem.

Znalazłem tutaj na forum butle https://audi80.pl/sprzedam-butla-zbi ... htm#757220 którą chce zakupić, ale jak widać na zdjęciu nie ma tego zaworu? nie wiem jak to się fachowo nazywa,mianowicie chodzi mi o to co u mnie pokazuje stan butli i przesyła gaz z butli do silnika, a nie wiem czy mogę do tej nowej butli założyć ten nazwijmy to "dystrybutor" z mojej starej butli do tej nowej, porostu czy to będzie wszystko razem działać jak powinno.

Do tego problem drugi jest taki że jak wspomniałem wyżej,na tym moim "dystrybutorze"
nie działa ten wskaźnik poziomu gazu w butli.

I teraz moje pytanie. Czy zakładać ten co mam, nawet zepsuty?Czy może kupić nowy sprawny? A jeżeli nowy to jaki model do tej butli z linku, no i oczywiście żeby współgrał z moją instalacją gazową.
Zdjęcia mojej butli i "dystrybutora"

Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 25 cze 2012, 08:52 przez Duhai, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 cze 2012, 21:45

To coś na butli zwie się wielozawór.

Wskazówka ci nie pokazuje chyba przez to że się w środku mechanizm rozpadł (widać na zdjęciu). Możesz zmienić szkiełko na inne albo reanimować to. Jak wyciągniesz wielozawór to sprawdź jak działa ten wskaźnik od tamtej strony.

Wielozawór możesz przełożyć do innej butli. Sprawdź jakiej średnicy i długości masz swoją butle bo może ci nie wejść w ramkę tą którą kupisz.

_uwaga

Duhai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 cze 2012, 14:44
Lokalizacja: Świecie N/W

Nowy problem

Post autor: Duhai » 25 cze 2012, 08:48

Witam ponownie, mam pytanie dotyczące wielozaworu który jest na zdjęciach w pierwszym poscie,wyczytałem w internecie ze stare instalacje gazowe maja wielozawory starego typu i powinno sie je wymienić na nowe (bez sekwencji czy coś takiego) i chciałem zapytaćczy ten mój wielozawór na zdjeciu jest przestarzały czy spokojnie moge założyć go na nowa butle z homologacją i śmigać na przegląd?

Aha i jescze jedna sprawa, jak naprawić wskaźnik poziomu gazu w wielozaworze? ta szybka która zakrywa wskazówke jest luźna.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 cze 2012, 10:39

To jest stary typ, nowsze mają elektrozawór, który odcina gaz gdy silnik nie pracuje na nim. Nie pamiętam ale jak ma się wielozawór wyprodukowany przed którymś rokiem to powinno się go wymienić. Ale i tak nawet warsztaty montujące LPG się tym nie przejmują, widziałem rok temu nową butle z wielozaworem z 1997 roku.

Co do wskaźnika to dokładnie Ci nie powiem bo przy takim nie grzebałem, obejrzyj go i zastanów się jak działa to może naprawisz sam.

Duhai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 cze 2012, 14:44
Lokalizacja: Świecie N/W

Pytanie

Post autor: Duhai » 25 cze 2012, 11:39

Dzieki za pomoc ale mam jeszcze jedno pytanko forumowicz Dziki sprzedaje mi butle na allegro z wielozaworem i papierami link : http://moto.allegro.pl/sh...item=2446304562

Prosił bym o zerkniecie w link i potwierdzenie mi ze ten zestaw jest doby do założenia, że niczego wiecej nie potrzebuje do założenia tej butli,nie znam sie na tym i nie chcial bym wtopic złotówek bo sie okaże że coś nie pasuje, instalacja gazowa w moim Audi jest z 2001 roku i chodziła na butli ze zdjeć w pierwszym poście.

Proszę o szybką odpowiedź żeby mi nikt jej z allegro nie sprzątną.:)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 cze 2012, 12:18

Jedynie może nie pasować jeśli ma sporo inne wymiary niż twoja (nie zmieści się w stelaż). I ewentualnie wielozawór trzeba będzie przekręcić jeśli bedziesz miał wyjścia w inną stronę (można założyć do góry nogami ale nie będzie się dało jechać).

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 25 cze 2012, 22:20

jezeli chodzi o wskaznik to po zdjeciu szybki bedzie wskazowka latała bo z oski wypadla ale po nalozeniu bedzie dzialac, ten kabelek masz po to by pokazywalo ci rezerwe gazu tzn ze jak zapali ci si dioda np. czerwona to juz trzeba tankowac, po zdjeciu widac ze masz wielozawor starego typu i zanim odkrecisz od niego jaki kolwiek przewód musisz pozakrecac recznie do konca te oba pokrętła. Ja bym proponował nie przekladac tego wielozaworu tylko kupic z inna butla, dwa lata temu kupowalem nowa butle 40l za 300zl oczywiscie w tzw. koło i nowy wielozawór za 200zł i stara butle bez papierow sprzedalem za 80zl. Mam 10lat spokoju. nowa butla ma 10lat waznosci, da sie przeciez zrobic legalizacje tej starej butli ale kosztuje podobno okolo 200zł i jest tylko na rok albo dwa, nie pamietam dokladnie wiec sie nie oplaca.

Duhai
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 21 cze 2012, 14:44
Lokalizacja: Świecie N/W

Odpowiedz

Post autor: Duhai » 26 cze 2012, 19:41

Nie znam się na gazie, wiec nie bd kombinował. Pojadę do serwisu i założę nową butle z wielozaworem.Tylko prosił bym o cene założenia butli 40l w kolo z nowym wielozaworem tak mniej więcej żeby nie dać się naciągnąć.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 cze 2012, 20:46

butla jakies 350 max wielozawor 170-200. Wyżej kolega Misiek_Stce, napisał ile on płacił.
Można butle wyrwać taniej z jakiejś wyprzedaży leżaków magazynowych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl