Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Nierówne koła

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

[B4 All] Nierówne koła

Post autor: alus » 11 lip 2013, 19:02

Witam,
Mam pytanie, czy można w naszych B4 przesunąć belkę tylną w prawo-lewo, bo od kiedy założyłem 17" koła z et16 zrównały się z błotnikiem, tylko teraz dopiero widać, że lewe koło jest wysunięte bardziej (ociera jak koło pracuje góra dół) a z prawej jest bardziej schowane, reguluje się to jakoś? oba koła są też jakby przednią częścią do wewnątrz coś na wzór / \
Czop?

Piachuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 267
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Pe

Post autor: Piachuu » 11 lip 2013, 20:39

Belka w B4 nie ma jako takiej regulacji.W miejscach mocowania jej do budy jest trochę luzu i można ją ciut przestawić.Odnośnie krzywych kół(/----\) to sam na swojej skórze przetestowałem. Wymieniłem najpierw tuleje belki-trochę się poprawiło,potem czopy-prawie zerowy rezultat a na końcu całą belkę(tak jak pisali ludzie na forum) i dopiero to dało oczekiwany rezultat.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 11 lip 2013, 21:25

Co do skosnych kół to może masz krzywy czop, albo duże luzy na łożyskach, może być też skrzywiona belka...
And on the seventh day God created... Audi 80.
Obrazek

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 12 lip 2013, 09:40

szaakaal, ok skosne koła to czop, ale dlaczego lewa strona wystaje bardziej za obrys? belka na tulejach ma równe odstępy, a regulacja belki tam gdzie pisał Piachuu, jest prawo-lewo czy przód-tył? ale jeszcze sie zastanawiam, bo jakby była belka przestawiona w lewo to zostawiałbym 4 ślady a są 2

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 12 lip 2013, 12:43

regulacje masz i tak i tak tyle że regulacja jest na samym otworze na srube wiec minimalnie :-/
a ta Twoja audica to ośka czy quattro???
And on the seventh day God created... Audi 80.
Obrazek

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 12 lip 2013, 13:08

no Wlasnie wiec regulacji prawie nie ma, oska

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 12 lip 2013, 21:37

skoro ośka to może masz krzywy drążek poprzeczny Panharda? podjedz na zbadanie dokładnej geometrii zawieszenia
And on the seventh day God created... Audi 80.
Obrazek

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 13 lip 2013, 20:19

Cześć :-) Po kupnie auta i zmianie stalówek na allu miałem ten sam problem.Stabilizator poprzeczny był po kolizji.Na szczęście belka była dobra.Po zmianie na świeższy ze szrotu nadal było coś nie tak ale i tak było lepiej :-) Sprawę załatwiła wymiana tulei belki tylnej które były hmm zerwane.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 lip 2013, 12:02 przez Slawo777, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos

Audi COUPE

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 14 lip 2013, 10:19

zmienilem czop i w sumie poprawy n ie ma co do skosu, ale jak ogladam zdjecia to wuchta audiczek ma tak stojące koła jak u mnie, i zaczynam sie zastanawiac, czy to tak poprostu nie jest

Piachuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 267
Rejestracja: 14 gru 2011, 14:07
Lokalizacja: Pe

Post autor: Piachuu » 14 lip 2013, 12:03

szaakaal, w sedanie w B4 jest ten drążek?bo nie sądze
alus, Te czopy wyglądają dość solidnie i później sam się zastanawiałem że nie takie chop siup żeby się pogięły.Zrób fote jak to wygląda.A co do felgi to przyszło mi do głowy et felg-czy wszystkie są takie same.Auto miało jakąś przygodę?Masz hak?

jabko_nb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 673
Rejestracja: 19 wrz 2008, 21:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: jabko_nb » 14 lip 2013, 12:10

wmam pomysł na sprawdzenie tego załóż stare kola i porównaj czy tez jest różnica w nich bo jest opcja ze masz gumy belki do wymiany już ( była dyskusja kiedyś na ten temat )
w B4 nie ma drążka Panhardra występowały w b3 nie b4 . Sprawdz tez czy ci nie lata amor z tej strony .
kwesta może być teraz pierścieni centrujących o ile w ogóle je masz założone . w ori felgach nie trzeba ale tu już tak

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 15 lip 2013, 19:14

jabko_nb, tez widac roznice, na starych kolach, ale trzeba wziasc miarke bo kola sa bardziej schowane, amory sa dco wymiany co prawda, a moze być to przyczyna ze sa sprezyny weiteca -40mm a seryjne amortyzatory dosc dojechane? Pierscienie oczywiscie posiadam ale sa idealnie dopasowane i nie wystaja, wogole to zastanawiam sie czy nie wrocic do seri sprezyn, bo z tym zawiasem na polskich drogach to jakas masakra, co chwile cos w zawieszeniu, chociaz wszystko mam lemforder/febi, ale kurde szkoda mi tego wygladu adiczki, i tak mam rozstrojenie nastroju przez to wahanie sie :roll:

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 24 lip 2018, 20:17

Piachuu pisze:Belka w B4 nie ma jako takiej regulacji.
alus pisze:ale dlaczego lewa strona wystaje bardziej za obrys
sorki że odgrzewam stary temt ale może te informacje dla kogoś okażą się przydatne.

Chcę się odnieść do powyższych cytatów,w których kolega Piachuu mówi że nie ma regulacji położenia belki a kolega alus pisze że lewe koło wystaje poza obrys a prawe jest schowane bardziej.

Otóż wczoraj wymieniałem w swoim Avancie tuleje belki tzn byłem u mojego mechanika. Przyglądałem się całemu procesowi wymiany bardzo dokładnie. I to co stwierdziłem to fakt, że do nadwozia jest przymocowany śrubami uchwyt, który trzyma tuleje a nie samą belkę. Belka natomiast jest osadzona na tulejach i nic poza tulejami nie ustala jej pozycji na boki czyli prawo-lewo.

Efekt wystającego koła poza obrys może być spowodowany niewłaściwym (nierównym) osadzeniem tulej w belce. Tzn jeśli lewa i prawa tuleja zostaną wprasowane asymetrycznie, przykładowo lewą wprasujemy głębiej np o 1cm a prawą płycej też o 1 cm (tuleje są wprasowywane do belki na odwrót tj z zewnątrz do wewnątrz tak aby kołnierze tulej były zwrócone na zewnątrz) to uzyskamy efekt przesunięcia belki o 1 cm w lewo i tym samym koła się przesuną.

Tak wynikło z moich obserwacji i jeśli się nie pomyliłem co do wniosków to, to mogłoby tłumaczyć przypadek kolegi alusa

Reasumując można belkę przesunąć w lewo albo prawo osadzając tuleje odpowiednio. Natomist czy jest regulacja przód-tył jutro się przekonam bo mój mechanik będzie próbował właśnie popuścić śruby mocujące uchwyty trzymające tuleje i przesunąć belkę o ile będzie taka możliwość. U mnie koła są cofnięte do tyłu z tym że prawe jest bardziej a lewe mniej.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 lip 2018, 21:25

antares2000 pisze:rzykładowo lewą wprasujemy głębiej np o 1cm a prawą płycej też o 1 cm
Nie ma takiej możliwości tylna tuleja ma dwie średnice praktycznie wciskamy na max az sie oprze pomyłka będzie góra 1mm. Wiec nie ma możliwości wprasowania głębiej. Mowa o tulei Gumowo metalowej bo poliuretan to inna bajka.

Awatar użytkownika
antares2000
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 17 sty 2011, 13:07
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: antares2000 » 26 lip 2018, 10:58

Jarewa pisze:tylna tuleja ma dwie średnice praktycznie wciskamy na max az sie oprze pomyłka będzie góra 1mm
nic bardziej mylnego... sorry kolego Jarewa ale jesteś w błędzie.
Tuleja na całej swojej długości ma taką samą średnicę. Przynajmniej moje tak miały a były firmy Lemforder. Dlatego też mechanik przed wyciągnięciem starej mierzył sobie jak głeboko jest ona osadzona w siedzisku belki żeby na taką samą głębokość wprasować nowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie tylne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga