Wiem że tematów o tulejach tylnej belki było już milion, ale po dość długim szukaniu nie znalazłem bardzo istotnej instrukcji, jakie wymiary ma ściągacz. Wielu użytkowników pisało że sami sobie taki zrobili.
Jeżeli ktoś ma chwilę to prosił bym żeby zmierzył swój ściągacz, wzdłuż i wszerz i napisał w odpowiedzi, żeby każdy mógł sobie w domowym zaciszu coś takiego ulepić
[B4 1.9 1Z] [B4 ALL] ściągacz do tulei tylnej belki
Wiem, że w B-3 jest inaczej niż w B-4, ale tak dla zobrazowania o co tam chodzi wrzucę Tobie kilka fotek.
Jeśli chodzi o długość tulejki wypychającej, to nie jest aż tak istotna. Ważne żeby na tyle weszła w ucho ( otwór) wahacza i dostatecznie wypchnęła uszkodzony 9 wybity ) element.
Ważna jest średnica. Ma być o ok. pół milimetra mniejsza od zewnętrznego wymiaru tulejki- tej ze sklepu. Natomiast tuleja blokująca ( zapierająca ), ma być o ok. pół milimetr WIĘKSZA pd tej ze sklepu.
Ja dla ułatwienia dotoczyłem sobie dwie pary tulejek. Krótkie na początek operacji, bo lżej toto ustawić i rozpocząć ściskanie, a dłuższe, jak już zaczęło iść.
Podobno śruba ściągająca musi być do B-4 ( 1 Z ) dużo dłuższa i że trudno ją kupić. Trzeba kąpinować dorabianie z twardego pręta fi-12 .
No i podkłdki muszą być masywne żeby się nie poddawały .
[ Dodano: 2014-02-19, 01:27 ]
Pomyłka. Wrzuciłem dwie jednakowe fotki. Dodaję najważniejszą - z wymiarami.
Jeśli chodzi o długość tulejki wypychającej, to nie jest aż tak istotna. Ważne żeby na tyle weszła w ucho ( otwór) wahacza i dostatecznie wypchnęła uszkodzony 9 wybity ) element.
Ważna jest średnica. Ma być o ok. pół milimetra mniejsza od zewnętrznego wymiaru tulejki- tej ze sklepu. Natomiast tuleja blokująca ( zapierająca ), ma być o ok. pół milimetr WIĘKSZA pd tej ze sklepu.
Ja dla ułatwienia dotoczyłem sobie dwie pary tulejek. Krótkie na początek operacji, bo lżej toto ustawić i rozpocząć ściskanie, a dłuższe, jak już zaczęło iść.
Podobno śruba ściągająca musi być do B-4 ( 1 Z ) dużo dłuższa i że trudno ją kupić. Trzeba kąpinować dorabianie z twardego pręta fi-12 .
No i podkłdki muszą być masywne żeby się nie poddawały .
[ Dodano: 2014-02-19, 01:27 ]
Pomyłka. Wrzuciłem dwie jednakowe fotki. Dodaję najważniejszą - z wymiarami.
Ściągacz który zlepiłem nie zadziałał, śruba 8.8 urwała się, tak samo pręt gwintowany.
Tłuczenie młotem też nie dawało rezultatów.
Zastosowałem inny sposób:
Najpierw żyłką do szyb przepiłowałem gumę w tulei w 3 miejscach, wyciągnąłem środkową tulejkę metalową, następnie tuleję od strony wewnętrznej naciąłem szlifierką w czterech miejscach i zagiąłem młotem do środka, na etapie zaginania tuleja ustąpiła, tak samo po drugiej stronie.
Nowe tuleje uprzednio włożone do zamrażalnika zostały zamontowane w belce w ten oto sposób ;
Razem 6h pracy
Tłuczenie młotem też nie dawało rezultatów.
Zastosowałem inny sposób:
Najpierw żyłką do szyb przepiłowałem gumę w tulei w 3 miejscach, wyciągnąłem środkową tulejkę metalową, następnie tuleję od strony wewnętrznej naciąłem szlifierką w czterech miejscach i zagiąłem młotem do środka, na etapie zaginania tuleja ustąpiła, tak samo po drugiej stronie.
Nowe tuleje uprzednio włożone do zamrażalnika zostały zamontowane w belce w ten oto sposób ;
Razem 6h pracy
tuleja tylnej belki
witam nie wiem juz w końcu jakie masz to auto b3 czy b4,jesli chodzi o b4 to sprawa jest banalnie prosta ost to robilem pod domem bez kanału i sciagacza.Mosisz boszką odciać zewnętrzna czesc tuleji która wystaje z belki wybić gumę stara wlozyć brzeszczot razem z piłką w otwór nadciać starą tuleje w dwoch miejscach tak zeby przeciecie do blachy belki doszko i wybic stra.Potem wyczyscić pamierem wewnatrz i nasmarowac smarem tuleje nowa i otwór,Mlot 3kg i wbijasz nową i po temacie.p.s.nalezy odkręcic wcześniej amor od dołu i 4 śruby mocujące uchcyt trzymajacy belke do nadwozia robota na 1.5h i dwa piwa:)