Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6] Wysokie obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Grzecho89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 01 lut 2009, 18:40
Lokalizacja: Chełm/Lubelskie

[80 B3 1.6] Wysokie obroty

Post autor: Grzecho89 » 07 mar 2009, 19:17

Po wielu trudach moja Audiolka w końcu odpaliła :lol: , ale jest ostatnia rzecz do poprawki :-D . Mianowicie chodzi o obroty. Po odpaleniu obroty wchodzą na ok. 2,5tyś (brak obrotka :-/ ) i tak się utrzymują. Mechanik ,który "ożywił" Audiczkę, powiedział że gaźnik jest do regeneracji :lol: , zbytnio mu nie wierzę (po prostu nie chciało mu się szukac, ale cóż :mrgreen: ), piszę tak ponieważ w starszych postach doczytałem ,że mogą byc różne inne powody, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Proszę o jakieś porady jak można we własnym zakresie sprawdzic co może byc nie tak, poniewaz w poniedziałek odprowadzam auto do mechanika, a nie chcę płacic za robotę, którą mogę sam zrobic. Zaznaczam z góry, że jeszcze nie dowiedziałem się jakie mam oznaczenie silnika i w związku z tym nie wiem jaki mam gaźnik :oops:

Awatar użytkownika
milan_25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 26 lis 2008, 21:08
Lokalizacja: Łódź

Post autor: milan_25 » 07 mar 2009, 19:35

może zacina się ssanie to pierwsze co przychodzi mi do głowy.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 08 mar 2009, 12:31

Jeśli masz silnik PP to masz gaźnik Pierburg 2EE i o szalejących obrotach przy tym gaźniku jest sporo na forum. Wpisz w standardową szukajkę 2EE.
Przede wszystkim sprawdź jaki masz silnik.

Było wiele razy na forum:
80-b3-16-pp-za-wysokie-obroty-biegu-jal ... hlight=2ee
audi-80-b3-pp-lpg-problem-z-gaznikiem-t ... hlight=2ee

Jeśli upewnisz się że masz silnik PP, gaźnik Pierburg 2EE i przeczytasz o awariach nastawnika przepustnicy to możesz sprawdzić jego szczelność w taki sposób:
Można wzrokowo sprawdzić działanie nastawnika a dokładnie szczelności jego membrany i zaworków. Najlepiej robić to we dwie osoby jedna osoba gasi zapalony samochód a druga w tym czasie obserwuje nastawnik. Oznaką szczelności jest wysuwanie się bolca nastawnika 5-10 sekund po zgaszeniu, jeśli wysuwa się natychmiast po zgaszeniu albo nie wysuwa się wcale to podciśnienie gdzieś spiernicza.
Mój cytat z przed awarii :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 08 mar 2009, 12:47 przez Multifonika, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
władimir80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 07 mar 2009, 13:03
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: władimir80 » 08 mar 2009, 12:44

Link :-D a od gazu może lub sie ssanie zepsute sprawdź silniczek krokowy
Audi b4 2.0 66 kw

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 08 mar 2009, 12:50

Jeszcze dam link do skanów z książki przydatnych przy diagnozie 2EE.
http://rapidshare.com/files/328971493/g ... di_80_.rar (19 mb)

Edit:
Jeśli samochód dobrze Ci zapala, przyspiesza nie dławiąc się przy tym i jedyny problem to wysokie wolne obroty a gaźnik to 2EE to na 99% nastawnik przepustnicy.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 14:26 przez Multifonika, łącznie zmieniany 2 razy.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 08 mar 2009, 12:59

Odpowiedz jest tylko jedna jeśli masz silnik o oznaczeniu PP i gaznik Pierburg 2EE to nastawnik przepustnicy do wymiany a wygląda tak
http://www.allegro.pl/item571226123_nas ... a_2ee.html
wysokie obroty lub ich brak to jest typowy objaw uszkodzenia nastawnika miałem tak u siebie w dziale Download sciągnij sobie Reguluje i Naprawiam Audi 80. Tam są rysunki i opis gaznika i inne przydatne rzeczy ;-)

Awatar użytkownika
Grzecho89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 01 lut 2009, 18:40
Lokalizacja: Chełm/Lubelskie

Post autor: Grzecho89 » 08 mar 2009, 15:38

Dzięki aldi i goldi j51 za pomoc, jak znajdę chwilkę to się zagłębię w temat, ale nastąpił następny problem. Obawiam się, że cały gaźnik będzie do regeneracji, ponieważ przed chwilą chciałem odpalic Audiolkę, ale nie chciała do mnie zagadac :-? . dodam, że u mechanika zapaliła.

[ Dodano: 2009-03-08, 17:55 ]
A jeżeli nie odpala na zimnym silniku to może byc również wina tego nastawnika przepustnicy?

Może, ktoś się orientuje o jakimś fachowcu, który się specjalizuje w gaźnikach w Chełmie, albo gdzieś nieopodal :?: Jak coś to prosiłbym o kontakt na PW <piwo>

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 08 mar 2009, 18:23

Za odpalanie na zimno jest bardziej odpowiedzialna przesłona wstępna (ta klapka na górze gaźnika), ważne żeby nie była zatarta i swobodnie się poruszała. Silniczek zamykający tą przesłonę i połączenie elektryczne powinny być sprawne. Przy kręceniu rozrusznikiem i pracy na wolnych obrotach (zwłaszcza w zimniejsze dni) powinna się mocno przymykać wzbogacając mieszankę. Tą przesłoną steruje komputer na podstawie sygnałów w czujników temperatury.
Tu masz dwa tematy ze wzmiankami o czujnikach temperatury:
80b3-18-lpg-problemy-z-odpalaniem-i-obr ... hlight=2ee
80-b3-16-pp-pb-lpgproblemy-z-odpalaniem ... hlight=2ee

[ Dodano: 2009-03-08, 18:35 ]
Na allegro można zamówić regenerowany gaźnik z gwarancją na wymianę http://www.allegro.pl/search.php?string ... &country=1 tylko taka przyjemność kosztuje 400zł. Używane chodzą to 150-200zł.
Jak ja walczyłem ze swoim 2EE to podzwoniłem trochę po warsztatach, jakiś fachowiec z Lublina chciał wymienić mi gaźnik na &#8222;bezproblemowy&#8221; za 700zł. Powiedział jak ktoś nawet potrafi naprawić 2EE to na długo to nie pomoże.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 11 mar 2009, 23:05

Mam audi 80 B3 1.6 PP z wymienionym gaźnikiem i mam problem z wolnymi obrotami a właściwie już z ich brakiem. Zamówiłem na allegro coś takiego MEMBARANA i teraz mam pytanie, czy wystarczy tylko wymienić tą membranę w nastawniku żeby wszystko hulało jak należy?? Patrząc na zdjęcie w tej AUKCJI (widać jak zaklepali nastawnik) można się zasugerować, że tak, ale od razu pojawia się pytanie czy nie trzeba go jakoś potem ustawiać, kalibrować??

Wojtek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 18 lis 2008, 11:17

Post autor: Wojtek70 » 12 mar 2009, 08:21

Przed wymianą zaznacz obudowy żeby złożyć tak samo, rozbieraj nastawnik ostrożnie, by nie uszkodzić obudowy. W środku jest podkładka którą trzeba rozłupać/przeciąć a po zmianie membrany zaklepać. Prosta robota, poradzisz sobie. Czy sama memb.wystarczy to nie wiadomo, równie dobrze ona może być cała a problem gdzie indziej.

Awatar użytkownika
Marcin_89
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 02 lip 2008, 20:39
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Marcin_89 » 13 mar 2009, 09:58

Polecam poczytać ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=2ee tam wszystkie problemy z tym gaźnikiem są opisywane w jednym miejscu.
Było: VIII 2008 - X 2008 - B3 1.8PM; X 2008 - III 2010 B3 1.6PP; -> IV 2010 - VIII 2013 B3 1.6D
VIII 2013 - IX 2015 C3 2.3E [*]; VI 2015 - XI 2015 B3 1.8SF; XII 2015 Coupe B4 AAH; B3 1.8SF+LPG X 2015 - II 2016; 1.9D II 2016 - VI 2016; C3 2.3NF XII 2015 - VI 2016; C3 1.8JN V 2016 - VII 2016
jest: -> C3 Avant 2.3NF VII 2016 - ?

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 14 mar 2009, 13:12

aldi pisze:Cytat:
Można wzrokowo sprawdzić działanie nastawnika a dokładnie szczelności jego membrany i zaworków. Najlepiej robić to we dwie osoby jedna osoba gasi zapalony samochód a druga w tym czasie obserwuje nastawnik. Oznaką szczelności jest wysuwanie się bolca nastawnika 5-10 sekund po zgaszeniu, jeśli wysuwa się natychmiast po zgaszeniu albo nie wysuwa się wcale to podciśnienie gdzieś spiernicza.

Mój cytat z przed awarii :mrgreen:


Trochę poruszałem tym bolcem i po tej operacji zaczął chodzić na wolnych obrotach ( nierówno, silnik dalej miał lekkie drgawki), ale już po ruszeniu i puszczeniu gazu znowu mi gasł na wolnych. Następnie sprawdziłem dwukrotnie czas wysuwania bolca i wysuwał się dopiero po 13 sekundach (mierzyłem stoperem :-) ) to znaczy, że do wymiany czy może jeszcze mieści się w normie??

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 14 mar 2009, 14:49

Może nastawnik się gdzieś zacina (bolec albo któryś zaworek) albo jest kłopot ze sterowaniem przez komputer, który otrzymuje błędne dane z któregoś z czujników. Nastawnik (albo przynajmniej membranę) powinieneś mieć dobry, bo bolec powinien wysunąć się po kliknięciu zaworu. Nastawnik składa się właśnie z membrany, dwóch zaworków i potencjometru, który służy do odczytywania stopnia wysunięcie bolca.
Ale zwykle jak wysiada nastawnik to silnik piłuje na wyższych obrotach.
Sprawdź &#8222;gumę&#8221; między gaźnikiem a kolektorem może tamtędy bierze lewe powietrze.
Części samochodowe online - Motostacja

Myciej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 25 maja 2008, 10:08
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Myciej » 14 mar 2009, 19:45

E tam gadacie miałem taki problem .Zobacz czy bolce we wtyczce silnika krokowego nie sa zasniedziale jezeli tak to przetrzyj je papierem sciernym (ja przeterlem 500) i teraz jest cacy:)Ten problem miałem gdzie miesiąc temu

Mam nadzieje ze cos pomogłem Pozdro

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 07 sie 2013, 22:17

witam koledzy podlacze sie pod temat:)
mam podobny problrm mianowicie wczoraj sobie stanolem na swiatlach a tu nagle na luzie 2000 obr, i teraz pytanie co w silniku 1,6 PP odpowiada za za to z tego co slyszalem nie ma silnika krokowego ale to tylko tak slyszalem wiec co przepustnica sie w tym silniku znajduje ???jak ktos wie prosze o pomoc bo ludzie na swiatlach patrza na mni8e jak bym zapomnial zdac nogi z gazu :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga