[80 B3 1.6] Wysokie obroty
[80 B3 1.6] Wysokie obroty
Po wielu trudach moja Audiolka w końcu odpaliła :lol: , ale jest ostatnia rzecz do poprawki . Mianowicie chodzi o obroty. Po odpaleniu obroty wchodzą na ok. 2,5tyś (brak obrotka ) i tak się utrzymują. Mechanik ,który "ożywił" Audiczkę, powiedział że gaźnik jest do regeneracji :lol: , zbytnio mu nie wierzę (po prostu nie chciało mu się szukac, ale cóż :mrgreen: ), piszę tak ponieważ w starszych postach doczytałem ,że mogą byc różne inne powody, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Proszę o jakieś porady jak można we własnym zakresie sprawdzic co może byc nie tak, poniewaz w poniedziałek odprowadzam auto do mechanika, a nie chcę płacic za robotę, którą mogę sam zrobic. Zaznaczam z góry, że jeszcze nie dowiedziałem się jakie mam oznaczenie silnika i w związku z tym nie wiem jaki mam gaźnik :oops:
Proszę o jakieś porady jak można we własnym zakresie sprawdzic co może byc nie tak, poniewaz w poniedziałek odprowadzam auto do mechanika, a nie chcę płacic za robotę, którą mogę sam zrobic. Zaznaczam z góry, że jeszcze nie dowiedziałem się jakie mam oznaczenie silnika i w związku z tym nie wiem jaki mam gaźnik :oops:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeśli masz silnik PP to masz gaźnik Pierburg 2EE i o szalejących obrotach przy tym gaźniku jest sporo na forum. Wpisz w standardową szukajkę 2EE.
Przede wszystkim sprawdź jaki masz silnik.
Było wiele razy na forum:
80-b3-16-pp-za-wysokie-obroty-biegu-jal ... hlight=2ee
audi-80-b3-pp-lpg-problem-z-gaznikiem-t ... hlight=2ee
Jeśli upewnisz się że masz silnik PP, gaźnik Pierburg 2EE i przeczytasz o awariach nastawnika przepustnicy to możesz sprawdzić jego szczelność w taki sposób:
Przede wszystkim sprawdź jaki masz silnik.
Było wiele razy na forum:
80-b3-16-pp-za-wysokie-obroty-biegu-jal ... hlight=2ee
audi-80-b3-pp-lpg-problem-z-gaznikiem-t ... hlight=2ee
Jeśli upewnisz się że masz silnik PP, gaźnik Pierburg 2EE i przeczytasz o awariach nastawnika przepustnicy to możesz sprawdzić jego szczelność w taki sposób:
Mój cytat z przed awarii :mrgreen:Można wzrokowo sprawdzić działanie nastawnika a dokładnie szczelności jego membrany i zaworków. Najlepiej robić to we dwie osoby jedna osoba gasi zapalony samochód a druga w tym czasie obserwuje nastawnik. Oznaką szczelności jest wysuwanie się bolca nastawnika 5-10 sekund po zgaszeniu, jeśli wysuwa się natychmiast po zgaszeniu albo nie wysuwa się wcale to podciśnienie gdzieś spiernicza.
Ostatnio zmieniony 08 mar 2009, 12:47 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
- władimir80
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 07 mar 2009, 13:03
- Lokalizacja: Podkarpacie
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jeszcze dam link do skanów z książki przydatnych przy diagnozie 2EE.
http://rapidshare.com/files/328971493/g ... di_80_.rar (19 mb)
Edit:
Jeśli samochód dobrze Ci zapala, przyspiesza nie dławiąc się przy tym i jedyny problem to wysokie wolne obroty a gaźnik to 2EE to na 99% nastawnik przepustnicy.
http://rapidshare.com/files/328971493/g ... di_80_.rar (19 mb)
Edit:
Jeśli samochód dobrze Ci zapala, przyspiesza nie dławiąc się przy tym i jedyny problem to wysokie wolne obroty a gaźnik to 2EE to na 99% nastawnik przepustnicy.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2010, 14:26 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 2 razy.
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Odpowiedz jest tylko jedna jeśli masz silnik o oznaczeniu PP i gaznik Pierburg 2EE to nastawnik przepustnicy do wymiany a wygląda tak
http://www.allegro.pl/item571226123_nas ... a_2ee.html
wysokie obroty lub ich brak to jest typowy objaw uszkodzenia nastawnika miałem tak u siebie w dziale Download sciągnij sobie Reguluje i Naprawiam Audi 80. Tam są rysunki i opis gaznika i inne przydatne rzeczy
http://www.allegro.pl/item571226123_nas ... a_2ee.html
wysokie obroty lub ich brak to jest typowy objaw uszkodzenia nastawnika miałem tak u siebie w dziale Download sciągnij sobie Reguluje i Naprawiam Audi 80. Tam są rysunki i opis gaznika i inne przydatne rzeczy
Dzięki aldi i goldi j51 za pomoc, jak znajdę chwilkę to się zagłębię w temat, ale nastąpił następny problem. Obawiam się, że cały gaźnik będzie do regeneracji, ponieważ przed chwilą chciałem odpalic Audiolkę, ale nie chciała do mnie zagadac . dodam, że u mechanika zapaliła.
[ Dodano: 2009-03-08, 17:55 ]
A jeżeli nie odpala na zimnym silniku to może byc również wina tego nastawnika przepustnicy?
Może, ktoś się orientuje o jakimś fachowcu, który się specjalizuje w gaźnikach w Chełmie, albo gdzieś nieopodal :?: Jak coś to prosiłbym o kontakt na PW
[ Dodano: 2009-03-08, 17:55 ]
A jeżeli nie odpala na zimnym silniku to może byc również wina tego nastawnika przepustnicy?
Może, ktoś się orientuje o jakimś fachowcu, który się specjalizuje w gaźnikach w Chełmie, albo gdzieś nieopodal :?: Jak coś to prosiłbym o kontakt na PW
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Za odpalanie na zimno jest bardziej odpowiedzialna przesłona wstępna (ta klapka na górze gaźnika), ważne żeby nie była zatarta i swobodnie się poruszała. Silniczek zamykający tą przesłonę i połączenie elektryczne powinny być sprawne. Przy kręceniu rozrusznikiem i pracy na wolnych obrotach (zwłaszcza w zimniejsze dni) powinna się mocno przymykać wzbogacając mieszankę. Tą przesłoną steruje komputer na podstawie sygnałów w czujników temperatury.
Tu masz dwa tematy ze wzmiankami o czujnikach temperatury:
80b3-18-lpg-problemy-z-odpalaniem-i-obr ... hlight=2ee
80-b3-16-pp-pb-lpgproblemy-z-odpalaniem ... hlight=2ee
[ Dodano: 2009-03-08, 18:35 ]
Na allegro można zamówić regenerowany gaźnik z gwarancją na wymianę http://www.allegro.pl/search.php?string ... &country=1 tylko taka przyjemność kosztuje 400zł. Używane chodzą to 150-200zł.
Jak ja walczyłem ze swoim 2EE to podzwoniłem trochę po warsztatach, jakiś fachowiec z Lublina chciał wymienić mi gaźnik na „bezproblemowy” za 700zł. Powiedział jak ktoś nawet potrafi naprawić 2EE to na długo to nie pomoże.
Tu masz dwa tematy ze wzmiankami o czujnikach temperatury:
80b3-18-lpg-problemy-z-odpalaniem-i-obr ... hlight=2ee
80-b3-16-pp-pb-lpgproblemy-z-odpalaniem ... hlight=2ee
[ Dodano: 2009-03-08, 18:35 ]
Na allegro można zamówić regenerowany gaźnik z gwarancją na wymianę http://www.allegro.pl/search.php?string ... &country=1 tylko taka przyjemność kosztuje 400zł. Używane chodzą to 150-200zł.
Jak ja walczyłem ze swoim 2EE to podzwoniłem trochę po warsztatach, jakiś fachowiec z Lublina chciał wymienić mi gaźnik na „bezproblemowy” za 700zł. Powiedział jak ktoś nawet potrafi naprawić 2EE to na długo to nie pomoże.
Mam audi 80 B3 1.6 PP z wymienionym gaźnikiem i mam problem z wolnymi obrotami a właściwie już z ich brakiem. Zamówiłem na allegro coś takiego MEMBARANA i teraz mam pytanie, czy wystarczy tylko wymienić tą membranę w nastawniku żeby wszystko hulało jak należy?? Patrząc na zdjęcie w tej AUKCJI (widać jak zaklepali nastawnik) można się zasugerować, że tak, ale od razu pojawia się pytanie czy nie trzeba go jakoś potem ustawiać, kalibrować??
Przed wymianą zaznacz obudowy żeby złożyć tak samo, rozbieraj nastawnik ostrożnie, by nie uszkodzić obudowy. W środku jest podkładka którą trzeba rozłupać/przeciąć a po zmianie membrany zaklepać. Prosta robota, poradzisz sobie. Czy sama memb.wystarczy to nie wiadomo, równie dobrze ona może być cała a problem gdzie indziej.
Polecam poczytać ten temat http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=2ee tam wszystkie problemy z tym gaźnikiem są opisywane w jednym miejscu.
aldi pisze:Cytat:
Można wzrokowo sprawdzić działanie nastawnika a dokładnie szczelności jego membrany i zaworków. Najlepiej robić to we dwie osoby jedna osoba gasi zapalony samochód a druga w tym czasie obserwuje nastawnik. Oznaką szczelności jest wysuwanie się bolca nastawnika 5-10 sekund po zgaszeniu, jeśli wysuwa się natychmiast po zgaszeniu albo nie wysuwa się wcale to podciśnienie gdzieś spiernicza.
Mój cytat z przed awarii :mrgreen:
Trochę poruszałem tym bolcem i po tej operacji zaczął chodzić na wolnych obrotach ( nierówno, silnik dalej miał lekkie drgawki), ale już po ruszeniu i puszczeniu gazu znowu mi gasł na wolnych. Następnie sprawdziłem dwukrotnie czas wysuwania bolca i wysuwał się dopiero po 13 sekundach (mierzyłem stoperem ) to znaczy, że do wymiany czy może jeszcze mieści się w normie??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Może nastawnik się gdzieś zacina (bolec albo któryś zaworek) albo jest kłopot ze sterowaniem przez komputer, który otrzymuje błędne dane z któregoś z czujników. Nastawnik (albo przynajmniej membranę) powinieneś mieć dobry, bo bolec powinien wysunąć się po kliknięciu zaworu. Nastawnik składa się właśnie z membrany, dwóch zaworków i potencjometru, który służy do odczytywania stopnia wysunięcie bolca.
Ale zwykle jak wysiada nastawnik to silnik piłuje na wyższych obrotach.
Sprawdź „gumę” między gaźnikiem a kolektorem może tamtędy bierze lewe powietrze.
Ale zwykle jak wysiada nastawnik to silnik piłuje na wyższych obrotach.
Sprawdź „gumę” między gaźnikiem a kolektorem może tamtędy bierze lewe powietrze.
witam koledzy podlacze sie pod temat:)
mam podobny problrm mianowicie wczoraj sobie stanolem na swiatlach a tu nagle na luzie 2000 obr, i teraz pytanie co w silniku 1,6 PP odpowiada za za to z tego co slyszalem nie ma silnika krokowego ale to tylko tak slyszalem wiec co przepustnica sie w tym silniku znajduje ???jak ktos wie prosze o pomoc bo ludzie na swiatlach patrza na mni8e jak bym zapomnial zdac nogi z gazu :mrgreen:
mam podobny problrm mianowicie wczoraj sobie stanolem na swiatlach a tu nagle na luzie 2000 obr, i teraz pytanie co w silniku 1,6 PP odpowiada za za to z tego co slyszalem nie ma silnika krokowego ale to tylko tak slyszalem wiec co przepustnica sie w tym silniku znajduje ???jak ktos wie prosze o pomoc bo ludzie na swiatlach patrza na mni8e jak bym zapomnial zdac nogi z gazu :mrgreen: