Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 2.0 ABT]Ogromne spalanie.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
WojtekOlsztyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:27
Lokalizacja: Olsztyn

[80B4 2.0 ABT]Ogromne spalanie.

Post autor: WojtekOlsztyn » 29 cze 2009, 20:35

witam wszystkich forumowiczów, mam problem z abt na LPG automatyczna skrzynia biegów, zuzycie gazu wynosi 20-21 litrów w mieście, na trasie 10 czyli normalnie. Wymieniłęm już wszystko, filtry, oleje, elektrykę, pierścienie, zrobiłem głowicę, zapłon, pomiar wartości rzeczywistych wszystkich czujników, analiza spalin, wymiana membran w reduktorze, wymiana całego reduktora /na chwilę/, wymiana miksera i nic. Niczego nie znalazłem a auto dalej pali 20 + benzyna na rozruch, benzyny też pali jak smok. Jeżdżę bardzo spokojnie, nie przekraczam 3 tysięcy obrotów, skrzynia chodzi jak zegarek, nie ma uślizgu na sprzęgle hydrokinetycznym. Jednym słowem załamka, już mi się pomysły skończyły w związku z czym proszę o wszelkie sugestie.

Proszę nazywać poprawnie tematy.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2009, 20:44 przez WojtekOlsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 29 cze 2009, 20:39

Sprawdzałeś sondę lambda?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 29 cze 2009, 20:46

WojtekOlsztyn pisze:witam wszystkich forumowiczów, mam problem z abt na LPG automatyczna skrzynia biegów, zuzycie gazu wynosi 20-21 litrów w mieście, na trasie 10 czyli normalnie. Wymieniłęm już wszystko, filtry, oleje, elektrykę, pierścienie, zrobiłem głowicę, zapłon, pomiar wartości rzeczywistych wszystkich czujników, analiza spalin, wymiana membran w reduktorze, wymiana całego reduktora /na chwilę/, wymiana miksera i nic. Niczego nie znalazłem a auto dalej pali 20 + benzyna na rozruch, benzyny też pali jak smok. Jeżdżę bardzo spokojnie, nie przekraczam 3 tysięcy obrotów, skrzynia chodzi jak zegarek, nie ma uślizgu na sprzęgle hydrokinetycznym. Jednym słowem załamka, już mi się pomysły skończyły w związku z czym proszę o wszelkie sugestie
1. Popraw nazwę tematu zgodnie z regulaminem.
tutaj masz opisc jak to zrobic
https://audi80.pl/-zanim-co-tu-napis ... vt9608.htm

lub np tak się powinien nazywać temat:
[B4 ABT] duże spalanie LPG, Automat

2. Użyj szukajki bo wydaje mi się, że temat był juz poruszany.

3. Na początek sprawdź Niebieski czujnik temperatury (2 pinowy) w kroćcu głowicy
Kolejnym elementem do sprawdzenia to sonda lambda i sposób jej emulacji dla instalajacji gazowej.
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

WojtekOlsztyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: WojtekOlsztyn » 29 cze 2009, 21:51

czujnik ok, sonda ok, analiza spalin książkowa, emulacja sondy ustawiona na masę wtrysk bosch

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 29 cze 2009, 22:05

zmien stacje w ktorej tankujesz lpg

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 29 cze 2009, 22:51

WojtekOlsztyn pisze:sonda ok
czym była sonda sprawdzana ? miernikiem czy oscyloskopem ?
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

WojtekOlsztyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: WojtekOlsztyn » 30 cze 2009, 06:50

sonda była sprawdzana kilka razy, nie wiem jak, zawsze słyszałem u fachowców że jest dobra ale i tak na wszelki wypadek ją wymieniłem, poza tym padnięta sonda powinna chyba powodowac zbyt bogatą mieszankę a tak nie jest,
co do stacji LPG to zawsze tankuję na firmówkach ypu orlen lub statoil, w sumie chyba pięciu, żadnej różnicy w spalaniu

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 cze 2009, 18:24

Jeżeli to instalacja II generacji to myślę, że należy jeszcze raz sprawdzić sondę, koniecznie oscyloskopem. Żadne mierniki, testery itp. wynalazki, tylko oscyloskop i rzetelny diagnosta daje 100% pewność. Sprawdź też jeszcze raz czujnik temp. niebieski ale pomiar zrób na wtyczce ECU - może wiązka ma przerwę i do ECU nie dociera sygnał. Do sprawdzenia również czujnik temp. zasysanego powietrza. Charakterystyka taka sama jak niebieskiego, tyle, że wokół niego temperatura raczej nigdy nie przekracza 50*C. Pomiar można zrobić najpierw na wtyczce wtryskiwacza, a jak będzie ok. to również na wtyczce ECU.
Jakie były wyniki analizy spalin? Możesz podać?
Jeśli te wszystkie zabiegi nie przynoszą efektu to bardzo dokładnie poszukaj nieszczelności. Zaczynając od gniazda wlewowego i wielozaworu przez wszystkie rurki, aż do miksera.

WojtekOlsztyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 19 maja 2009, 19:27
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: WojtekOlsztyn » 30 cze 2009, 19:23

nie pamiętam jakie dokładnie były wyniki na analizatorze ale sprawdzałem dwa razy i u dwóch różnych diagnostów, nie było żadnych nieprawidłowości oprócz 3,5% tlenu. Co do czujników to sprawdzałem na ECU parametry jakie są z nich odczytywane i było OK.
Co do sondy to sprawdzę ją jeszcze raz na oscyloskopie ale nie wierzę w efekt, sonda jest nowa a zużycie paliwa nie zmieniło się nawet o pół litra. Szczelnośc instalacji spradzę jutro jeszcze raz, było to już robione a poza tym benzyny też żłopie że szkoda gadac.
Chcę też na próbę założyc zwykły register zamiast aktuatora na dolocie gazu, jeżeli przyczyną jest sonda to zużycie powinno spaśc, co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 cze 2009, 21:27

WojtekOlsztyn pisze:Chcę też na próbę założyc zwykły register zamiast aktuatora na dolocie gazu, jeżeli przyczyną jest sonda to zużycie powinno spaśc, co o tym myślicie?
Owszem, może tak być pod warunkiem, że instalacja będzie poprawnie wyregulowana i szczelna.

[ Dodano: 2009-06-30, 21:37 ]
WojtekOlsztyn pisze:nie było żadnych nieprawidłowości oprócz 3,5% tlenu.
Jeśli zawartość tlenu była taka wysoka to nie wierzę, że pozostałe parametry (np. HC) były ok. No chyba, że masz nieszczelny wydech :( .

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 30 cze 2009, 22:59

Podepne sie pod temat bo mi audiola zaczela tez palic po 15-16 l gazu ;] jaka najlepiej sonde kupic ? chodzi mi o firme .
SPRZEDAM
wygluszenie maski diesel
kierownica b4
licznik b4 sedan z big benem
deske rozdzielczą
szyberdach manual sprawny
elektryka szyb przod z wiazką w drzwiach
moje b4 =]

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 01 lip 2009, 01:23

WojtekOlsztyn pisze:3,5% tlenu
dużo troche tego O2 Danek, dobrze mówi i reszta gazów tez będzie rozjechana.
WojtekOlsztyn pisze:Chcę też na próbę założyc zwykły register zamiast aktuatora na dolocie gazu, jeżeli przyczyną jest sonda to zużycie powinno spaśc
To wg mnie jest operacja bez sensu. Masz zamontowana II gen i w tym aucie powinno sie montować właśnie II gen, wiec jeśli zamiast krokowca wrzucisz register to tak jakbyś miał założoną I gen.
Canibal pisze:jaka najlepiej sonde kupic ? chodzi mi o firme .
np:
Ori Boscha ale koszt rzędu 270zł
lub bardzo dobry zamiennik NGK/NTK około 150zł

jak chcesz NR katalogowe daj znać.

nie kupuj badziewia uniwersalnego lub z Alledrogo.pl bo tam to prawie sama chinszczyzna
Było Audi 80 B4 2.0 ABT
Jest VW PASSAT B5FL 1.9TDI AWX

misio482
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 06 lut 2008, 10:28

Post autor: misio482 » 07 lip 2009, 13:28

Danek,
Wiem bo juz przeczytałem ale chodzi mi jeszcze o to :
"Reduktor to ta banka od gazu inaczej parownik tak? Dobrze mysle.
Jesli reduktor to, to co mysle to robiłem go w tamtym roku juz. Cały był robiony. Wymiana mębrany i wszystkiego co tam mozna zrobic czyli była robiona regeneracja całego parownika. Sąda niby dobra tak mi powiedział ten gazownik i tak jak Ty powiedział ze STAG2-L to niezbyt dobra elektryka. Mam jesze inna sade taka na zapasie bo sobie załatwiłem tylko ona nie jest orginalna od tego samochodu ale jest Bosha i na 3 piny 2 białe i jeden czarny. Mozna by ja było załozyc jak by tamta okazała sie nie dobra. Pasowała by" co o tym myslisz

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 lip 2009, 14:50

misio482 pisze:"Reduktor to ta banka od gazu inaczej parownik tak? Dobrze mysle.
Tak reduktor to inaczej parownik. Zakładając, że był regenerowany i zrobiono to dobrze to pozostaje sonda i regulacja, ewentualnie wymiana elektroniki.
misio482 pisze:Sąda niby dobra tak mi powiedział ten gazownik
Sonda ma być dobra, a nie niby dobra. Jeśli Twoja sonda nie była jeszcze nigdy wymieniana to podejrzewam, że jednak ma już dość. To, że działa jako tako to nie znaczy, że jest ok. Gdybym mógł zobaczyć wykres pracy tej Twojej sondy to mógłbym Ci powiedzieć czy jest ok. czy nie. Możesz wsadzić tą Boscha jeśli gwint będzie pasować.

misio482
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 06 lut 2008, 10:28

Post autor: misio482 » 07 lip 2009, 15:09

Danek,
Jak już wymienię ta elektronikę i zakupie sobie interfejs to postaram się o wykres i Ci podeśle ok. Gazownik powiedział ze bardzo dobrze działa ta sonda. Ja sondy nie wymieniałem a kupiłem go z Niemiec wiec nie wiem czy była wymieniana.
Podejrzewam ze może tam ja ktoś wymieniał bo samochód ma już ponad 250 tys.
Gazownik zaproponował mi elektrykę STAG 50 czy to dobre będzie? powiedział ze to prawie to samo co stag100 tylko ze STAG 100 jest do wielopunktow a stag 50 do jedno? co o tym sądzisz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga