[80B4 2.0 ABT]Ogromne spalanie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:27
- Lokalizacja: Olsztyn
[80B4 2.0 ABT]Ogromne spalanie.
witam wszystkich forumowiczów, mam problem z abt na LPG automatyczna skrzynia biegów, zuzycie gazu wynosi 20-21 litrów w mieście, na trasie 10 czyli normalnie. Wymieniłęm już wszystko, filtry, oleje, elektrykę, pierścienie, zrobiłem głowicę, zapłon, pomiar wartości rzeczywistych wszystkich czujników, analiza spalin, wymiana membran w reduktorze, wymiana całego reduktora /na chwilę/, wymiana miksera i nic. Niczego nie znalazłem a auto dalej pali 20 + benzyna na rozruch, benzyny też pali jak smok. Jeżdżę bardzo spokojnie, nie przekraczam 3 tysięcy obrotów, skrzynia chodzi jak zegarek, nie ma uślizgu na sprzęgle hydrokinetycznym. Jednym słowem załamka, już mi się pomysły skończyły w związku z czym proszę o wszelkie sugestie.
Proszę nazywać poprawnie tematy.
Proszę nazywać poprawnie tematy.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2009, 20:44 przez WojtekOlsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.
1. Popraw nazwę tematu zgodnie z regulaminem.WojtekOlsztyn pisze:witam wszystkich forumowiczów, mam problem z abt na LPG automatyczna skrzynia biegów, zuzycie gazu wynosi 20-21 litrów w mieście, na trasie 10 czyli normalnie. Wymieniłęm już wszystko, filtry, oleje, elektrykę, pierścienie, zrobiłem głowicę, zapłon, pomiar wartości rzeczywistych wszystkich czujników, analiza spalin, wymiana membran w reduktorze, wymiana całego reduktora /na chwilę/, wymiana miksera i nic. Niczego nie znalazłem a auto dalej pali 20 + benzyna na rozruch, benzyny też pali jak smok. Jeżdżę bardzo spokojnie, nie przekraczam 3 tysięcy obrotów, skrzynia chodzi jak zegarek, nie ma uślizgu na sprzęgle hydrokinetycznym. Jednym słowem załamka, już mi się pomysły skończyły w związku z czym proszę o wszelkie sugestie
tutaj masz opisc jak to zrobic
https://audi80.pl/-zanim-co-tu-napis ... vt9608.htm
lub np tak się powinien nazywać temat:
[B4 ABT] duże spalanie LPG, Automat
2. Użyj szukajki bo wydaje mi się, że temat był juz poruszany.
3. Na początek sprawdź Niebieski czujnik temperatury (2 pinowy) w kroćcu głowicy
Kolejnym elementem do sprawdzenia to sonda lambda i sposób jej emulacji dla instalajacji gazowej.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:27
- Lokalizacja: Olsztyn
- czester-11
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
- Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:27
- Lokalizacja: Olsztyn
sonda była sprawdzana kilka razy, nie wiem jak, zawsze słyszałem u fachowców że jest dobra ale i tak na wszelki wypadek ją wymieniłem, poza tym padnięta sonda powinna chyba powodowac zbyt bogatą mieszankę a tak nie jest,
co do stacji LPG to zawsze tankuję na firmówkach ypu orlen lub statoil, w sumie chyba pięciu, żadnej różnicy w spalaniu
co do stacji LPG to zawsze tankuję na firmówkach ypu orlen lub statoil, w sumie chyba pięciu, żadnej różnicy w spalaniu
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Jeżeli to instalacja II generacji to myślę, że należy jeszcze raz sprawdzić sondę, koniecznie oscyloskopem. Żadne mierniki, testery itp. wynalazki, tylko oscyloskop i rzetelny diagnosta daje 100% pewność. Sprawdź też jeszcze raz czujnik temp. niebieski ale pomiar zrób na wtyczce ECU - może wiązka ma przerwę i do ECU nie dociera sygnał. Do sprawdzenia również czujnik temp. zasysanego powietrza. Charakterystyka taka sama jak niebieskiego, tyle, że wokół niego temperatura raczej nigdy nie przekracza 50*C. Pomiar można zrobić najpierw na wtyczce wtryskiwacza, a jak będzie ok. to również na wtyczce ECU.
Jakie były wyniki analizy spalin? Możesz podać?
Jeśli te wszystkie zabiegi nie przynoszą efektu to bardzo dokładnie poszukaj nieszczelności. Zaczynając od gniazda wlewowego i wielozaworu przez wszystkie rurki, aż do miksera.
Jakie były wyniki analizy spalin? Możesz podać?
Jeśli te wszystkie zabiegi nie przynoszą efektu to bardzo dokładnie poszukaj nieszczelności. Zaczynając od gniazda wlewowego i wielozaworu przez wszystkie rurki, aż do miksera.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 maja 2009, 19:27
- Lokalizacja: Olsztyn
nie pamiętam jakie dokładnie były wyniki na analizatorze ale sprawdzałem dwa razy i u dwóch różnych diagnostów, nie było żadnych nieprawidłowości oprócz 3,5% tlenu. Co do czujników to sprawdzałem na ECU parametry jakie są z nich odczytywane i było OK.
Co do sondy to sprawdzę ją jeszcze raz na oscyloskopie ale nie wierzę w efekt, sonda jest nowa a zużycie paliwa nie zmieniło się nawet o pół litra. Szczelnośc instalacji spradzę jutro jeszcze raz, było to już robione a poza tym benzyny też żłopie że szkoda gadac.
Chcę też na próbę założyc zwykły register zamiast aktuatora na dolocie gazu, jeżeli przyczyną jest sonda to zużycie powinno spaśc, co o tym myślicie?
Co do sondy to sprawdzę ją jeszcze raz na oscyloskopie ale nie wierzę w efekt, sonda jest nowa a zużycie paliwa nie zmieniło się nawet o pół litra. Szczelnośc instalacji spradzę jutro jeszcze raz, było to już robione a poza tym benzyny też żłopie że szkoda gadac.
Chcę też na próbę założyc zwykły register zamiast aktuatora na dolocie gazu, jeżeli przyczyną jest sonda to zużycie powinno spaśc, co o tym myślicie?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Owszem, może tak być pod warunkiem, że instalacja będzie poprawnie wyregulowana i szczelna.WojtekOlsztyn pisze:Chcę też na próbę założyc zwykły register zamiast aktuatora na dolocie gazu, jeżeli przyczyną jest sonda to zużycie powinno spaśc, co o tym myślicie?
[ Dodano: 2009-06-30, 21:37 ]
Jeśli zawartość tlenu była taka wysoka to nie wierzę, że pozostałe parametry (np. HC) były ok. No chyba, że masz nieszczelny wydech .WojtekOlsztyn pisze:nie było żadnych nieprawidłowości oprócz 3,5% tlenu.
dużo troche tego O2 Danek, dobrze mówi i reszta gazów tez będzie rozjechana.WojtekOlsztyn pisze:3,5% tlenu
To wg mnie jest operacja bez sensu. Masz zamontowana II gen i w tym aucie powinno sie montować właśnie II gen, wiec jeśli zamiast krokowca wrzucisz register to tak jakbyś miał założoną I gen.WojtekOlsztyn pisze:Chcę też na próbę założyc zwykły register zamiast aktuatora na dolocie gazu, jeżeli przyczyną jest sonda to zużycie powinno spaśc
np:Canibal pisze:jaka najlepiej sonde kupic ? chodzi mi o firme .
Ori Boscha ale koszt rzędu 270zł
lub bardzo dobry zamiennik NGK/NTK około 150zł
jak chcesz NR katalogowe daj znać.
nie kupuj badziewia uniwersalnego lub z Alledrogo.pl bo tam to prawie sama chinszczyzna
Danek,
Wiem bo juz przeczytałem ale chodzi mi jeszcze o to :
"Reduktor to ta banka od gazu inaczej parownik tak? Dobrze mysle.
Jesli reduktor to, to co mysle to robiłem go w tamtym roku juz. Cały był robiony. Wymiana mębrany i wszystkiego co tam mozna zrobic czyli była robiona regeneracja całego parownika. Sąda niby dobra tak mi powiedział ten gazownik i tak jak Ty powiedział ze STAG2-L to niezbyt dobra elektryka. Mam jesze inna sade taka na zapasie bo sobie załatwiłem tylko ona nie jest orginalna od tego samochodu ale jest Bosha i na 3 piny 2 białe i jeden czarny. Mozna by ja było załozyc jak by tamta okazała sie nie dobra. Pasowała by" co o tym myslisz
Wiem bo juz przeczytałem ale chodzi mi jeszcze o to :
"Reduktor to ta banka od gazu inaczej parownik tak? Dobrze mysle.
Jesli reduktor to, to co mysle to robiłem go w tamtym roku juz. Cały był robiony. Wymiana mębrany i wszystkiego co tam mozna zrobic czyli była robiona regeneracja całego parownika. Sąda niby dobra tak mi powiedział ten gazownik i tak jak Ty powiedział ze STAG2-L to niezbyt dobra elektryka. Mam jesze inna sade taka na zapasie bo sobie załatwiłem tylko ona nie jest orginalna od tego samochodu ale jest Bosha i na 3 piny 2 białe i jeden czarny. Mozna by ja było załozyc jak by tamta okazała sie nie dobra. Pasowała by" co o tym myslisz
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Tak reduktor to inaczej parownik. Zakładając, że był regenerowany i zrobiono to dobrze to pozostaje sonda i regulacja, ewentualnie wymiana elektroniki.misio482 pisze:"Reduktor to ta banka od gazu inaczej parownik tak? Dobrze mysle.
Sonda ma być dobra, a nie niby dobra. Jeśli Twoja sonda nie była jeszcze nigdy wymieniana to podejrzewam, że jednak ma już dość. To, że działa jako tako to nie znaczy, że jest ok. Gdybym mógł zobaczyć wykres pracy tej Twojej sondy to mógłbym Ci powiedzieć czy jest ok. czy nie. Możesz wsadzić tą Boscha jeśli gwint będzie pasować.misio482 pisze:Sąda niby dobra tak mi powiedział ten gazownik
Danek,
Jak już wymienię ta elektronikę i zakupie sobie interfejs to postaram się o wykres i Ci podeśle ok. Gazownik powiedział ze bardzo dobrze działa ta sonda. Ja sondy nie wymieniałem a kupiłem go z Niemiec wiec nie wiem czy była wymieniana.
Podejrzewam ze może tam ja ktoś wymieniał bo samochód ma już ponad 250 tys.
Gazownik zaproponował mi elektrykę STAG 50 czy to dobre będzie? powiedział ze to prawie to samo co stag100 tylko ze STAG 100 jest do wielopunktow a stag 50 do jedno? co o tym sądzisz
Jak już wymienię ta elektronikę i zakupie sobie interfejs to postaram się o wykres i Ci podeśle ok. Gazownik powiedział ze bardzo dobrze działa ta sonda. Ja sondy nie wymieniałem a kupiłem go z Niemiec wiec nie wiem czy była wymieniana.
Podejrzewam ze może tam ja ktoś wymieniał bo samochód ma już ponad 250 tys.
Gazownik zaproponował mi elektrykę STAG 50 czy to dobre będzie? powiedział ze to prawie to samo co stag100 tylko ze STAG 100 jest do wielopunktow a stag 50 do jedno? co o tym sądzisz