Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 115KM] Jak obnizyc przy standardowych amorach?

Garbus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 14 gru 2010, 18:59
Lokalizacja: Skierniewice

[B4 2.0 115KM] Jak obnizyc przy standardowych amorach?

Post autor: Garbus » 10 lip 2012, 16:32

Witam :-)

Wymieniłem kilka dni temu u siebie w B4 Amortyzatory na nowe standardowe. Chciałbym go troszke obnizyc, jakieś propozycje jak to zrobic? wymiana sprezyn obnizy Audi? jakie sprezyny wybrac? Z góry dziekuje za pomoc ;-)
Ostatnio zmieniony 10 lip 2012, 23:10 przez Garbus, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
marcin80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 19 sie 2008, 23:43
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: marcin80 » 10 lip 2012, 17:32

A ile chcesz obnizyc?? jakie amorki wstawiles olejowe czy gazowe??

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 10 lip 2012, 19:11

Garbus, _uwaga
Jak nie chcesz dużo obniżać to samr springi wystarczą. Wiadomo, że aby to było profi to powinien być cały zestaw amorki plus springi

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 10 lip 2012, 20:09

Sprężyny -40 i po sprawie ale na pewno lepiej jest jak są do tego amory o krótszym skoku.Poszukaj w ogłoszeniach na forum ;-)

Garbus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 14 gru 2010, 18:59
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: Garbus » 10 lip 2012, 23:06

Nie chce obniżyć duzo, tylko ciekaw jestem czy jak założe spręzyny powiedzmy -40 to amortyzator bedzie sie bardziej zużywał ?

Awatar użytkownika
kacperson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 02 maja 2012, 14:11
Lokalizacja: kielce

Post autor: kacperson » 17 wrz 2012, 20:43

a ja mam takie pytanko: obcinał ktoś sprężyny ?? na seryjnym zestawie da rade coś "przyciąć"na wysokości może szalony pomysł ale ciekawość nie daje mi spokoju

Awatar użytkownika
Dreamer
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 cze 2011, 17:44

Post autor: Dreamer » 17 wrz 2012, 21:27

kacperson pisze:a ja mam takie pytanko: obcinał ktoś sprężyny ?? na seryjnym zestawie da rade coś "przyciąć"na wysokości może szalony pomysł ale ciekawość nie daje mi spokoju
Fakt, szalony. I lepiej nawet nie znać odpowiedzi na takie pytania bo jeszcze się ktoś skusi.

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 17 wrz 2012, 21:35

sorki kolego ale obciac to ty se mozesz palca.... sorki jesli obrazilem ale zaryzykuj obetnij ze dwa zwoje i wejdz w zakret po dziurach powodzenia

szop44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 14 kwie 2012, 00:29

Post autor: szop44 » 17 wrz 2012, 22:56

Garbus pisze:Nie chce obniżyć duzo, tylko ciekaw jestem czy jak założe spręzyny powiedzmy -40 to amortyzator bedzie sie bardziej zużywał ?
zastanawiało mnie właśnie to samo i dostałem odpowiedź że nie:P

Awatar użytkownika
ignac112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 740
Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
Kontakt:

Post autor: ignac112 » 17 wrz 2012, 22:59

Obcinanie zwojów jest bez sensu, a daje poprawę tylko wizualną.
Jedną z podstawowych wartości wpływających na wytrzymałość sprężyny na naprężenia jest właśnie liczba zwojów, a w sprężynach naciskowych istnieją zwoje czynne i bierne, a wiadomo, że aby sprężyna działała poprawnie pierwszy i ostatni zwój powinien być zagięty lub zeszlifowany na równo. Te zwoje się wyklucza podczas obliczeń na wytrzymałość. Zmienia się także strzałka ugięcia sprężyny i długość czynna sprężyny.
Zwoje muszą przenosić obciążenia dużo większe niż te na które je zaprojektowano (chodź i tak podczas projektowania uwzględnia się duży współczynnik bezpieczeństwa wynoszący minimum 1,2). Trzeba pamiętać, że często gęsto sprężyny są stare, skorodowane a drut z którego wykonana została sprężyna uległ zjawisku jakim jest "zmęczenie materiału". Ponadto sprężyny są montowane z napięciem wstępnym, ucinając zwoje nie ma napięcia wstępnego, co może spowodować wypadnięcie sprężyny.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 18 wrz 2012, 11:35

Cięcie,sciskanie obejmami zwojów nic nie da a juz napewno wpłynie niekorzystnie na jazde samochodem.Przy seryjnym amortyzatorze gleba tylko do max -40.Później trzeba zakładac amortyzator o krótszym skoku.

Awatar użytkownika
kacperson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 02 maja 2012, 14:11
Lokalizacja: kielce

Post autor: kacperson » 18 wrz 2012, 18:49

ok dzięki wybiliście mi ten głupi pomysł ale to tylko ciekawość ;-)
czyli zrozumiałem że wystarczy kupić sprężyny i będzie git??

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 18 wrz 2012, 20:47

Jak pisałem wyżej do -40 wystarcza seryjne amortyzatory choc polecam zmienic od razu na nowe o skroconym skoku zeby to mialo rece i nogi.

Awatar użytkownika
kacperson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 02 maja 2012, 14:11
Lokalizacja: kielce

Post autor: kacperson » 19 wrz 2012, 15:06

aham ok więc zabieram się do stukania kasy wielkie dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 19 wrz 2012, 15:18

kacperson, mam nadzieje ze wraz z kolegami wybiliśmy Ci te pomysły o obcinaniu zwojów? :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga