[B4 2.0 115KM] Jak obnizyc przy standardowych amorach?
[B4 2.0 115KM] Jak obnizyc przy standardowych amorach?
Witam
Wymieniłem kilka dni temu u siebie w B4 Amortyzatory na nowe standardowe. Chciałbym go troszke obnizyc, jakieś propozycje jak to zrobic? wymiana sprezyn obnizy Audi? jakie sprezyny wybrac? Z góry dziekuje za pomoc
Wymieniłem kilka dni temu u siebie w B4 Amortyzatory na nowe standardowe. Chciałbym go troszke obnizyc, jakieś propozycje jak to zrobic? wymiana sprezyn obnizy Audi? jakie sprezyny wybrac? Z góry dziekuje za pomoc
Ostatnio zmieniony 10 lip 2012, 23:10 przez Garbus, łącznie zmieniany 2 razy.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
- ignac112
- Forum Audi 80
- Posty: 740
- Rejestracja: 30 cze 2012, 18:40
- Lokalizacja: Mrągowo, Warm-Maz.
- Kontakt:
Obcinanie zwojów jest bez sensu, a daje poprawę tylko wizualną.
Jedną z podstawowych wartości wpływających na wytrzymałość sprężyny na naprężenia jest właśnie liczba zwojów, a w sprężynach naciskowych istnieją zwoje czynne i bierne, a wiadomo, że aby sprężyna działała poprawnie pierwszy i ostatni zwój powinien być zagięty lub zeszlifowany na równo. Te zwoje się wyklucza podczas obliczeń na wytrzymałość. Zmienia się także strzałka ugięcia sprężyny i długość czynna sprężyny.
Zwoje muszą przenosić obciążenia dużo większe niż te na które je zaprojektowano (chodź i tak podczas projektowania uwzględnia się duży współczynnik bezpieczeństwa wynoszący minimum 1,2). Trzeba pamiętać, że często gęsto sprężyny są stare, skorodowane a drut z którego wykonana została sprężyna uległ zjawisku jakim jest "zmęczenie materiału". Ponadto sprężyny są montowane z napięciem wstępnym, ucinając zwoje nie ma napięcia wstępnego, co może spowodować wypadnięcie sprężyny.
Jedną z podstawowych wartości wpływających na wytrzymałość sprężyny na naprężenia jest właśnie liczba zwojów, a w sprężynach naciskowych istnieją zwoje czynne i bierne, a wiadomo, że aby sprężyna działała poprawnie pierwszy i ostatni zwój powinien być zagięty lub zeszlifowany na równo. Te zwoje się wyklucza podczas obliczeń na wytrzymałość. Zmienia się także strzałka ugięcia sprężyny i długość czynna sprężyny.
Zwoje muszą przenosić obciążenia dużo większe niż te na które je zaprojektowano (chodź i tak podczas projektowania uwzględnia się duży współczynnik bezpieczeństwa wynoszący minimum 1,2). Trzeba pamiętać, że często gęsto sprężyny są stare, skorodowane a drut z którego wykonana została sprężyna uległ zjawisku jakim jest "zmęczenie materiału". Ponadto sprężyny są montowane z napięciem wstępnym, ucinając zwoje nie ma napięcia wstępnego, co może spowodować wypadnięcie sprężyny.