Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] Obniżające sprężyny

ODPOWIEDZ
WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 04 paź 2007, 10:13

Ja juz nie długo bede miał na sprzedaż sprężynki obniżajace jakby był ktos chetny to piszcie na PW

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 22 mar 2009, 18:52

odgrzeje kotleta :)

znalazlem na allergro komplet sprezyn -60/-40 do b3, czy jak je zaloze na seryjnych amorach Keyabe(roczne) to nie bedzie mi nic ocierało, auto stoi srednio wysoko w porownaniu z audi kumpla to u mnie o jakies 20 cm mniejsze przestrzenie miedzy nadkolem a opona byly. moze to kwestia kół bo u mnie jest 195/50/15.
poradzcie bo chce zglebic autko a nie wiem czy nie bedzie problemow natury technicznej z jazda, o komfort nie dbam , dla mnie moze byc twardo .

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 22 mar 2009, 21:12

Przyjacielu przy takim obniżeniu i seryjnych amorkach może być zbyt miękko i przez to może opona obcierać o rant. Dodatkowo opona 50 tez nie jest najniższa, więc sądzę że może być ciężko. Zobacz choćby jak to leży u Glenia przy -60mm i oponie 40mm.

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 22 mar 2009, 21:14

jak dasz seryjne amory nie usiądzie ci tyle ile jest w parametrach sprężyn.Koleś ostatnio kupił do polo 80/60 i wcale nie usiadł tyle w golfie miałem -60 i leżał dosłownie na ziemii napewno niżej niż podaje producent tych spężyn
co do odczuć jak sie jeździ B4 na sporotwym zawiasie jestem zadowolony,mam zawias kit supersporta i w stosunku do golfa który był taczką niesamowitą jest "komfort" :lol: jeśli te słowo coś znaczy w aucie obniżonym ;-)
Jeśli uważasz na dziury w jezdni i umiesz je omijać oraz jeździć w koleinach polubisz jazde na glebie <ok>

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 23 mar 2009, 23:17

widzialem juz b3 na obnizonych sprezynach i seryjnych amorach i niebyla wcale miekka.

a te zawieszenie supersporta mozna do b3 dostac?

dempsey83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 11 cze 2008, 17:53

Post autor: dempsey83 » 23 kwie 2009, 22:02

Witam. Mam pytanie odnośnie zawieszenia z tyłu, mam weiteca sprężyny -35mm do nich założyłem teraz amory mts -25mm średniotwarde, bo były seryjne i darło kołami po nadkolach bo mam inne et na alu, tuleje na belce wymienione, amory też wszystko osobiście składałem jest ok, poza tym stukaniem na dołach, coś jakby amortyzator był luźny ale jest dokręcony, dziwny klekot raczej nie z belki, co to może być , może ktoś cos takiego miał?

Awatar użytkownika
victtorio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 wrz 2008, 23:37
Lokalizacja: LDZ

Post autor: victtorio » 27 kwie 2009, 20:29

Radziłbym Ci w takim przypadku zobaczyć i obsłuchać gniazdo kolumny. Bardzo czesto tam pojawia sie luz po wybiciu poduszki.

Awatar użytkownika
raffi82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 cze 2008, 14:06
Lokalizacja: SzCzYtNo

Post autor: raffi82 » 28 kwie 2009, 09:58

chodzi mi ostatnio po głowie obniżenie autka i na allegro znalazlem cos takiego:
http://www.allegro.pl/item619299693_aud ... zenia.html
czy warto to kupić? ma to latać ze standardowymi amorkami, które obecnie są założone w moim avancie. Oczywiscie wiadomo - nie oczekuje jakiegos super efektu sportowego zawiasu, ale zeby bylo bezpiecznie i zeby w miare zakryc szpary miedzy kolem a blotnikiem

dempsey83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 11 cze 2008, 17:53

Post autor: dempsey83 » 28 kwie 2009, 15:05

Sprężyny wyglądają nieźle, faktycznie trochę opadnie autko, ale wszystko zależy od amortyzatorów, jeśli są wychuśtane, to nie poradzą sobie z -40mm, moze początkowo by to wyglądało, ale może ci dobijać do końca, do -40mm podobno seria wytrzymuje, ale jeśli masz ori amory i to jeszcze olejowe to różnie to może być, gazowe są podobno sztywniejsze, później wydatek na amory a to już jakieś 550zł na np. mts, ja właśnie miałem taki problem że miałem -35mm weiteca i amory seria 15lat, na dołach dobijał przód a tył obcierał o nadkole bo mam 17cali i opony215/40r17 przy 15 calowych stalowych było już dużo lepiej, ale moze kolego ty jeździsz po takich drogach po jakich ja bym chciał, ;) jak masz 15cali i dobre amory to chyba nie będzie problemu.

[ Dodano: 2009-04-28, 15:09 ]
kolego victtoria, dziękuję za radę, na to bym nie wpadł, bo w kolumnie to jest wspawane, wymienię poduszki choć dobrze wyglądają i sprawdzę gniazda kolumn.

Awatar użytkownika
raffi82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 cze 2008, 14:06
Lokalizacja: SzCzYtNo

Post autor: raffi82 » 28 kwie 2009, 20:12

no właśnie tego się boję, że ori amory nie podołają....koło mam 205/65r15 wiec z ocierką nie bedzie raczej problemu.... z tego co zauwazylem, w porownaniu do innych avantów u mnie jakos wyjatkowo wysoko to wszystko stoi.....

dempsey83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 11 cze 2008, 17:53

Post autor: dempsey83 » 28 kwie 2009, 20:43

Jeśli jesteś nastawiony na obniżenie samochodu to raczej nikt cię do tego nie zniechęci, ja miałem masę problemów jak sprowadzilem auto z niemiec już obniżone, tuleje, drązki, zbieżnośc, geometria, amory sportowe na tył, (przód daje radę,) ale i tak bym nie chciał już seryjnego zawieszenia, wygląd i pewnośc prowadzenia, bez efektu taczki, i te zakręty przy 150km/h --na dobrej drodze oczywiście!!! jak masz autko wysoko, i amory w dobrym stanie to problemu nie będzie, a jeśli chodzi o to że masz wysoko na serii, to 80 jest dośc wysoko zawieszonym autkiem,

Awatar użytkownika
victtorio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 wrz 2008, 23:37
Lokalizacja: LDZ

Post autor: victtorio » 28 kwie 2009, 20:53

Przy obniżonym zawieszeniu te elementy sa bardziej narażone. Poduszka nie jest droga bo jej koszt bez targu to 30zł a wymiane można spokojnie zrobic samemu bo nie wiąże sie to z rozebraniem kolumny. Sam posiadam obniżone zawieszenie Wieteca i wiem jak bardzo potrafi być to uciążliwe.

Awatar użytkownika
raffi82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 29 cze 2008, 14:06
Lokalizacja: SzCzYtNo

Post autor: raffi82 » 28 kwie 2009, 22:40

dempsey83 pisze:Jeśli jesteś nastawiony na obniżenie samochodu to raczej nikt cię do tego nie zniechęci
święta prawda..... jak sprzedawałem golfa mk2 z gwintem skrezonym do -70mm, to obiecalem sobie, ze jak kupie audi to nic nie bede grzebal przy zawiasie, ze chce seryjny zwykle zawieszenie...hehe.. ale to jest jak choroba...

dempsey83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 11 cze 2008, 17:53

Post autor: dempsey83 » 28 kwie 2009, 22:55

dzięki za radę z tymi poduszkami, rozbieranie kolumn tylnego zawieszenia mam opanowane na poziomie udziału w zawodach, jakieś 30 minut na obie strony :)

Awatar użytkownika
GreenGreen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 270
Rejestracja: 21 paź 2008, 05:27
Lokalizacja: Krzeszowice
Kontakt:

Post autor: GreenGreen » 28 kwie 2009, 23:38

Jakie springi z jakich firm do -40 są dostępne na polskim rynku do b3 coupe quattro ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga