[B4 1Z] poduszki amortyzatorow-wymiana
Panowie czy poduszki mogą mieć minimalny luz? Tzn podniosę go na lewarek, złapie koło i ruszam nim w lewo i prawo. Przy tej czynności widać i słychać że jest luz w poduszce. Nie jest on duży ale od dłuuugiego czasu coś mi puka ( z obydwóch stron ale z prawej mocniej ). Z obydwóch stron jest taki sam luz. Tuleje w sankach i wahaczach zmieniałem.
Panowie pytanko odnosnie wymiany poduch w b3 . Ostatnio sie za to zabrałem bo kolo jak podniose ma straszny luz gora dol , odkreciłem kolo mowie nie ma duzo roboty to sobie to machne lecz ja w b3 mam kolumne nie rozłączną ze zwrotnica niestety o tym nie wiedzialem a nie mialem na tyle czasu zeby to wszystko poodkrecac od tej kolumny bo bylem przekonany ze wystarczy wybic koncowke drazke, przewody hamulcowe i 2 sruby ktore mialy pozwolic my wyciagnac kolumne i mam takie pytanko czy jest jakas w miare szybka opcja zeby ta kolumne wyjac i zrobic ta poduszke czy musze wszystko żmudnie poodkrecac i dopiero wyjdzie mi kolumna z ta zwrotnica?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Nie wiem jak w b3 ale w b4 znajomy ostatnio zmieniał same poduchy i robił to tak że ścisnął sprężynę na samochodzie, odkręcił od góry mocowanie amortyzatora, wyjął poduchy i założył nowe. Wszystko na samochodzie. Wybił tylko swożeń wahacza by mieć możliwość manewru. U ciebie może też się tak da bez rozbierania wszystkiego.
Jestem po wymianie poduch. Wykręcałem dla wygody całe makpersony od zwrotnic. Myślę, że po skręceniu sprężyn ściągaczami i po odkręceniu drążków stabilizacyjnych kolumna powinna opaść na tylę, że da się wymienić poduchy.
Stare były mocno uklepane, a łożysko prawe latało na boki. Teraz dekielki nie wystają już tyle.
Przed i po:
Poniżej ciekawostka jak wygląda poducha po 16 latach
Chrobotanie przy skręcaniu nie ustało. Wydaje mi się, że może to być maglownica. Znalazłem pęknięcie około 1,5cm na gumie osłaniającej/harmonijce. Chciałbym wrzucić tam jakiegoś smaru, sprawdzić czy tam się czasami coś nie zaciera i dlatego trzeszczy.
Mogę napsikać tam smaru np. od łańcucha motocyklowego czy raczej nie wskazane są takie zabiegi?
Stare były mocno uklepane, a łożysko prawe latało na boki. Teraz dekielki nie wystają już tyle.
Przed i po:
Poniżej ciekawostka jak wygląda poducha po 16 latach
Chrobotanie przy skręcaniu nie ustało. Wydaje mi się, że może to być maglownica. Znalazłem pęknięcie około 1,5cm na gumie osłaniającej/harmonijce. Chciałbym wrzucić tam jakiegoś smaru, sprawdzić czy tam się czasami coś nie zaciera i dlatego trzeszczy.
Mogę napsikać tam smaru np. od łańcucha motocyklowego czy raczej nie wskazane są takie zabiegi?