Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.6D JK] Sprężyny obniżające Jamex vs MTS ?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

[80 B3 1.6D JK] Sprężyny obniżające Jamex vs MTS ?

Post autor: Rybson91 » 15 gru 2012, 15:21

Witam wszystkich, chciałbym delikatnie spuścić niunię bliżej ziemi bo mam okropnie wyglądające szpary pomiędzy rantem błotnika a oponą. Decyzja już podjęta obniżenie 40/40 tylko pytanie jakiej firmy ? Z tańszych znalazłem MTS i Jamex, teraz mam pytanie do Was drodzy klubowicze - proszę o oceny tychże produktów - chodzi głównie o trwałość, jakość wykonania i o to jak bardzo usztywniają - zaznaczam, że auto jeździ codziennie i ma 54 konie bo to silnik JK - zabieg to typowy wizual a auto typowe toczydło więc nie zależy mi na super klejeniu i montowaniu zawiasów typowo sportowych, z mojego rozeznania wynika, że Jamex to sprężyny dość '' miękkie '' a MTS '' średnio-twarde ''. Od razu mówię, że do sprężyn będą odpowiednie amortyzatory mimo, że wielu uważa, że do -40 można zostawić ori, czy auto z silnikiem 1.6D siądzie równo, bo gama silników do których springi pasują jest dość szeroka i są to silniki benzynowe aż do 2.3 włącznie, czy różnice w masach są niewielkie, ze producent sprężyn podał, że sprężyny pasują aż do tylu modeli ?

Pozdrawiam i dziękuję za opinię Klubowicze ;-)
Ostatnio zmieniony 15 gru 2012, 19:48 przez Rybson91, łącznie zmieniany 1 raz.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 31 sty 2013, 17:29

Cześć :-) Jeśli zmieniłeś sprężyny to zrób proszę zdjęcie i wstaw.Ja się zastanawiam nad 40/40 lub 50/50.Napisz też czy jesteś zadowolony z wyboru firmy i obniżki.

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 02 lut 2013, 21:21

Rybson91, na MTSy ludzie narzekają, amory to już kompletny shit.
Ja będę kładł latem Jamexy, firma od dawna na naszym rynku z wyrobioną już opinią.

Awatar użytkownika
Lucazzz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2239
Rejestracja: 11 maja 2009, 17:35
Lokalizacja: Kraków/ WSW

Post autor: Lucazzz » 02 lut 2013, 22:53

jamexy sa nizsze i twardsze niz mts...

dydo sie o ty przekonał... ;-)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 02 lut 2013, 23:02

Jedno i drugie to szmelc. Radziłbym odłożyć jeszcze zmianę springów i kupić coś solidnego. Jeszcze gwinty TA dają jako tako radę ale zwykłe kity z Jamexa, MTSy czy TA to parodia. Przetestowane!

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 03 lut 2013, 12:01

Spoko że wyraziliście swoje opinie :-) .Ja mam na aucie jeszcze obcięte sprężyny przez poprzedniego właściciela i tylne są niebezpieczne.Myślę o 40/40,50/40 lub 50/50.

Awatar użytkownika
mrc92ns
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 352
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:37
Lokalizacja: kns

Post autor: mrc92ns » 03 lut 2013, 12:38

ja mam w swojej na przodzie springi chyba -40 H&R i amorki mts. Jest sztywniej niż wcześniej ale czuć że na tyle jeszcze są seryjne springi. Mam również na tył -40mm H&R ale to na wiosnę założę.
Narazie mam takie foto jak usiałda ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 03 lut 2013, 14:29

bloku, kolega Rybson91 ma tzn. miał fabrycznie całe porażające 54 konie z czego pewnie kolo 50 przetrwało jak silnik ładnie utrzymany. Sądzę ze po założeniu czegokolwiek co usztywni zawias autko będzie się precyzyjniej prowadzić i nabierze właściwego wyglądu. Pytanie brzmiało między innymi MTS czy Jamex. Moim skromnym zdaniem Jamexy są o niebo lepsze
Rybson91 pisze:zy auto z silnikiem 1.6D siądzie równo
Jak rozmawiałem z tymi od Jamexów do PM'a to powiedzieli że może siąść trochę mniej bo springi są zrobione pod 2.3.

Awatar użytkownika
hubertm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 335
Rejestracja: 06 mar 2011, 00:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubertm » 03 lut 2013, 15:46

Witam,
Od 3 lat jeżdżę na kompletnym zawieszeniu MTS -40mm (sprężyny oraz amortyzatory o skróconym skoku) i nigdy nie miałem żadnego problemu. Jest niżej o 40mm tak jak napisano i twardo, ale jeszcze jako tako i komfortowo. Pomiędzy rantem błotnika a krańcem opony jest około 2cm luzu i auto dobrze tłumi nierówności,-nie obciera. Jednym słowem polecam-bo warto. Zawieszenie jest tanie,ale bardzo solidne.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1934
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 03 lut 2013, 17:14

Wszystko też zależy o czego ma to służyć. Jak na codzień aby przewieźć z A do B to może i 4 lata prześmigasz ale jeśli jeździsz choć trochę dynamiczniej (ostrzej po zakrętach czy jakieś pojeżdżawki) to tego typu zawieszenia się nie sprawdzają na dłuższą metę.

Prosta kalkulacja...możesz kupić Tata Indica i jeździć przez 10 lat a może kupić Audi i tyle samo lat jeździć. Czujesz różnicę? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 03 lut 2013, 18:59

bloku pisze:Wszystko też zależy
i o tym pisałem. 54 kunie nie predysponują do latania bokami, czy choćby dynamicznej jazdy. Coś tańszego spokojnie wystarczy.

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 07 lut 2013, 06:29

Temat dość stary, w ostatnim czasie dość rzadko zaglądałem na forum (studia i sesja) - sprężyny już zakupiłem, wybrałem komplet Jamexa w połączeniu z amortyzatorami MTS, jutro będę wkładał - mam trochę więcej czasu (nareszcie po sesji) - na pierwszy rzut oka, sprężyny Jamexa są dosyć solidnie wykonane - gruby lakier, kawał dość grubego drutu - jak tylko włożę napiszę opinię i cyknę foto. Odnośnie sprężyn wziąłem 40/40 ale do lżejszych wersji silnikowych w Jamexie zauważyłem rozgraniczenie przynajmniej u sprzedawcy od którego brałem na te silniki cięższe i mniejsze/lżejsze 1.4 do 1.8 co mnie zdziwiło gdyż na stronie Jamexa widniało -40 i wszystkie silniki pod nim, patrząc po numerach na sprężynach doszedłem do wniosku, że mam -50/-40 jak zamontuję na pewno podzielę się uwagami, co do amortyzatorów MTS - pierwszy rzut oka, grawer na obudowie(czyli chyba nie to samo co TA), wchodzą dość lekko do obudowy, obija szybko - na logikę powinno to usztywnić zawias '' poprawić serię ''. Zukowaty, konie są wszystkie bo pompa była rozebrana doszczętnie i każdy bebech w niej był zmieniany - najwięcej pojechałem 168 km/h licznikowe na płaskim, według nawigacji 160' czyli jest good - dawka lekko dymna. Auto obniżam po prostu żeby lepiej wyglądało i lepiej trzymało się w zakrętach np. na trasie (czasem lubię ostrzejsze łuki drogi pokonać szybciej) - stąd nie interesowało mnie KW, H&R, Weitec, Votgland i inne ze względu na ich dość mocno torowe zestrojenie a 54 kunie gdzie tam na tor :mrgreen:
Pozdrawiam wszystkich którzy się wypowiedzieli w temacie <ok>

Awatar użytkownika
Zukowaty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 02 lut 2011, 16:25
Lokalizacja: Poznań/Łódź

Post autor: Zukowaty » 27 mar 2013, 17:14

Rybson91, i jak wrażenia ? Zapodaj jakieś foty jak to stoi/leży :D

Awatar użytkownika
Rybson91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 238
Rejestracja: 19 sie 2012, 22:11
Lokalizacja: Częstochowa/Krk

Post autor: Rybson91 » 31 mar 2013, 19:15

dużo sztywniej i twardziej zeszło przód tył po 40mm - jestem zadowolony, ale troszeczkę z przodu by się przydało urwać 10-15mm i było by miodzio jak dla mnie - a audica na takim zestawie wygląda identycznie jak ta wklejona przez mrc92ns

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 02 kwie 2013, 16:02

Na kicie MtS czy Ta technics jezdze juz pare ladnych lat i nie moge powiedziec zlego slowa.Moim zdaniem cena adekwatna do jakosci.Ten zestaw wystarczy do zwyklej jazdy jaki do ostzrzejszego pokonywania zakretow-wiecie co mam na mysli.Jak ktos chce latac bokami lub chce cos bardzo porzadnego to polecam gwint kw-ceny od 3,5 kola do 7 tysi w zaleznosci od stopnia zaawansowania zestawu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga